medicijnen doorslikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

medicijnen doorslikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:57

Wie heeft er nog meer zo'n hekel aan?
Ik kan het echt niet ik heb van die capsules en die moeten in zijn geheel worden
doorgeslikt. Maar ik krijg die dingen niet weg. Ik begin te kokhalsen, echt een ramp is het.
Heeft er iemand nog tips om die dingen weg te krijgen?

Tieme

Re: medicijnen doorslikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:43

Wat vaak goed helpt is de capsule helemaal achterop je tong leggen en dan een paar happen vla er achteraan te mikken. niet teveel erbij na gaan denken dat je die pil in moet slikken want dan hou je het probleem zelf ook een beetje in stand. dus niet gaan lopen treuzelen dat je die pil erin moet krijgen. erin mikken en doorslikken Haha!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:11

Ik hou altijd mijn neus dicht, omdat ik anders echt ga kokhalzen.
Als ik achterover hand en mijn neus dichthou heb ik nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:40

Beste manier;
Pil voor op je tong.
Hoofd voorover.
Slok water en doorslikken, ik ken dit probleem maar moet helaas veel medicatie slikken
ivm ziekte...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:46

ik slik vrij makkelijk pillen
maar die ik laatst had waren echt goor
heb het met een glas vifit achterover geslagen, en had niet eens door dat die pillen er tussen zaten

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:49

Ik had ook altijd probleme met pillen, dus moest asprientjes ook in 2 of 4 stukken breken. maar sinds ik m'n sleutelbenen had gebroken en daarvoor verplicht 6 asprientjes per dag (3x2 pillen) moest nemen de eerste dagen, dan leer je het snel genoeg. want om elke keer 4-8 stukjes door te slikken, dat is helemaal vervelend!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:53

Ja ik ga helemaal mee met de tips van Tieme!!Je moet er niet te veel aan denken,want dat maakt je vaak juist misselijk.Al bestaan er heuse bommen hoor,dus achter op je tong en met bv vla of yoghurt meteen slikken meid/niet denken!!Succes er mee.. Ach gut .

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:04

ThaGirl schreef:
Ik had ook altijd probleme met pillen, dus moest asprientjes ook in 2 of 4 stukken breken. maar sinds ik m'n sleutelbenen had gebroken en daarvoor verplicht 6 asprientjes per dag (3x2 pillen) moest nemen de eerste dagen, dan leer je het snel genoeg. want om elke keer 4-8 stukjes door te slikken, dat is helemaal vervelend!

Heb ook mijn sleutelbeen gebroken gehad! Maar echt niet dat ik pillen ging slikken! 'had dus ook redelijk veel pijn..' Als ik wel pilletjes moet slikken, dan los ik ze altijd op in water. Hoe vies de smaak ook is! Krijg het anders niet weg, heb het al een aantal keer geprobeerd.. Zit denk ik dan gewoon tussen je oren?!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:25

Chiqa schreef:
Beste manier;
Pil voor op je tong.
Hoofd voorover.
Slok water en doorslikken, ik ken dit probleem maar moet helaas veel medicatie slikken
ivm ziekte...

Dit is idd een goede manier.
( Ik slik ook iedere dag medicijnen..)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:28

Chiqa schreef:
Beste manier;
Pil voor op je tong.
Hoofd voorover.
ivm ziekte...

Idd vooral je hoof VOORover en niet achterover Knipoog daar gaan de meeste de mist mee in! Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:29

Ik kan het ook echt niet. Een halve asperine durf ik niet in te nemen. Ben blij dat ik zelden pillen hoef want ik ben als de dood om zoiets in te slikken.
Sterkte met je capsules, ik zou ze proberen achterover te gooien met iets eetbaars wat een beetje vloeibaar is, vla ofzo..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:31

DE pil gaat makkelijk,maar een paracetamol,of een capsule,daar zit ik zo maar 10 minuten mee te eikelen.
Een paracetamol gaat bij mij in 4 stukken,dan slik ik hem met moeite in 4 slokken door,maar dat duurt dan toch ook nog wel lang..
Ik kan het niet,ik ben bang dat hij blijft steken in mijn keel,overdwars ofzo.
(en dat is best stom,want ik slik wel hele stukken brood en vlees door die meestal 10 keer zo groot zijn als een pil..)
Geen tip van mij dus,maar ik leef wel met je mee. Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:33

Ik heb een keer iedere dag medicijnen moeten slikken een paar pillen per dag.. Ik kreeg ze gemakkelijk weg was nooit een moeite voor mij.. Later kreeg ik geen pillen meer weg zelfs de pil niet..

Met een beetje vla erbij ging het wel..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:34

Tinkerloos schreef:
DE pil gaat makkelijk,maar een paracetamol,of een capsule,daar zit ik zo maar 10 minuten mee te eikelen.
Een paracetamol gaat bij mij in 4 stukken,dan slik ik hem met moeite in 4 slokken door,maar dat duurt dan toch ook nog wel lang..
Ik kan het niet,ik ben bang dat hij blijft steken in mijn keel,overdwars ofzo.
(en dat is best stom,want ik slik wel hele stukken brood en vlees door die meestal 10 keer zo groot zijn als een pil..)
Geen tip van mij dus,maar ik leef wel met je mee. Haha!

Klinkt allemaal zooo herkenbaar Haha!
Bij mij komt zo'n ding er echt niet in voordat hij in ieniemieniestukjes is gehakt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:34

sla je glas drinken echt achterover met een vaart, pilletjes op je tong glippen dan zo mee je strotje in, goed na drinken en hoppa weer een dagdeel voldaan Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:35

Medicijnen zijn het makkelijkst voor de anti-slikkers in te nemen met vla.
Zoals chiqa al opmerkte; hoofd voorover of gewoon normaal houden en weg zijn ze.

Wie kauwgom kan doorslikken, kan ook medicijnen slikken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:36

Ik heb paracetamol caplets, die kun je doorslikken Knipoog
Die zijn gemakkelijker in te nemen Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:37

Kauwgom,nou,daar zeg je wat..
Kauwgom slik ik heel soms wel eens perongeluk door,en dan zit ik echt als aan de grond genageld te kijken zo van: overleef ik dit wel???
Ik vind het heel erg om kauwgom door te slikken...

En de tip dat je je pil met drinken en al echt achterover moet mikken lukt bij mij niet..
Ik slik het drinken idd. door,maar de pil blijft in mijn mond...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:38

Vooral niet je hoofd achterover doen, op die manier wordt je keel wat afgesloten.
PS gladde, glanzende, pillen zijn wel gemakkelijker door te slikken dat de stroeve, matte, pillen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:42

Laat ik het zo zeggen, pillen in de mond, goede slok drinken erbij. Pilletjes bij de ingang van je keel verzamelen en doorslikken. Was wat onduidelijk geloof ik.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:45

Ik ben vast een apart geval,maar ook dat lukt niet.
Ik eindig met alle pilletjes nog in mijn mond,en het drinken is weg.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:56

Ik kan het ook echt niet!

"de" pil krijg ik wel gewoon weg, die zijn net klein genoeg.
Paracetamol laat ik altijd oplossen of ik kauw erop (ik weet het, vieees Haha! ). Ibuprofen heb als poedertje dat je in water moet doen, met sinaasappelsmaak Knipoog

Helaas zit ik nu aan een antibiotica kuur waarvan ik elke dag 4 dikke capsules moet nemen Misselijk Ik laat ze eerst een beetje zacht worden in m'n mond met wat water, zuig er dan op en slik het dan pas door. Dat werkt het beste voor mij, achterop m'n tong leggen lukt niet, dan duw ik het als een reflex alweer naar voren.
Met een beetje vla of banaan werkt soms ook wel!

Ik kan trouwens sowieso geen grote slokken drinken nemen, eten kauw ik ook altijd heel lang op voordat ik het doorslik.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:04

Ik heb/had er ook nogal problemen mee Clown

Gelukkig is "de" pil heel erg klein dus dat lukt wel Tong uitsteken Het is bij mij ook wel verbeterd trouwens, maar nog steeds krijg ik ze vaak niet weg. Voor pijnstillers had ik altijd speciale gladde tabletten (kan even niet op de naam/het merk komen), nu slik ik gewoon ibuprofen (lukt meestal wel, maar ook niet altijd), of paracetamol (wel door de helft). Maar ben best blij dat dit nu wel leuk Clown

Ik heb ook wel gemerkt dat je je hoofd inderdaad naar voren moet doen ipv naar achteren.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:05

Ik krijg een normale paracetamol ook niet weg, en capsules probeer ik nog nog niet eens meer, het lukt gewoon niet ik ga er van braken..
een ibuprofen of aleve gaat met veel moeite (die zijn wat gladder) maar het blijft rampzalig..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 15:08

Bedankt voor alle reacties. Ik moet er nu weer 1 nemen en ik hoop dat ik wat aan jullie tips heb. Haha!

Het is gelukt. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! met vifit Haha!