Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vicky_88 schreef:heel veel sterkte.
ik kijk zo tegenover psychologen: ze maken je niet vrolijker maar juist meer depressief. ze graven nl zo diep naar je verleden dat ze je helemaal kapot maken (voor veeeeeeeeeel geld per uur ook nog eens)
sterkte in deze moeilijke tijd
aardbeitje_ schreef:Bedankt allemaal, en inderdaad die psychologen gaan veel te diep joh!
En runningkawa, ik ging op school altijd naar een vertrouwenspersoon maar op een gegeven moment mocht ik daar niet meer heen omdat, ze dachten dat ik spijbelde! En nu in de zomervakantie heb ik vrijwel niemand..
aardbeitje_ schreef:Ik kan het bij mijn allerbeste vriendin kwijt, maar ze kan me niet begrijpen en dat vind ik zo moeilijk...
Ze doen wel alsof ze het begrijpen, maar dat doen ze niet! Ik stel het heel erg op prijs dat ze naar me luisteren, dat ze me proberen te helpen met het zoeken naar een oplossing, maar wat ik voel/meemaak beseffen ze niet echt, althans zo voel ik het!
Anoniem schreef:Vicky_88 schreef:heel veel sterkte.
ik kijk zo tegenover psychologen: ze maken je niet vrolijker maar juist meer depressief. ze graven nl zo diep naar je verleden dat ze je helemaal kapot maken (voor veeeeeeeeeel geld per uur ook nog eens)
sterkte in deze moeilijke tijd
Zo denk ik er ook over. Al hebben ze m'n moeder geholpen. Ze was overspannen en is ook bij een psycholoog terecht gekomen, nadat het er eerst slechter door ging met haar is het uiteinderlijk goed gekomen. Ze kúnnen dus wel mensen helpen, maar lang niet iedereen. Het ligt aan de persoon wat het beste helpt, en dat hoeft idd lang niet altijd een psycholoog te zijn. Bij mij werkte het namelijk totaal niet. Ik werd er alleen maar slechter en slechter door..
Anoniem schreef:Ik ben er uiteinderlijk ook op eigen kracht uitgekomen. Ik ben nog steeds niet wie ik was voor dat alles, maar het gaat goed met me. Het kán dus wel degelijk dat je er zelf uit komt ( met hulp uit je omgeving ) maar je moet er wel voor 100% voor gaan.
aardbeitje_ schreef:heel erg bedankt voor alle lieve reacties en tips, ik geloof ook sterk dat ik er best uit kan komen!