Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Ach, waarschijnlijk helpt het wel weer. Gewoon blijven proberen. Kan een tijdje duren.
issaschar schreef:Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doenen anders smeer je er gewoon tandpasta op. Klinkt raar maar helpt wel!
Droogt het puistje namelijk uit.
fiekhe schreef:Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doen. Omdat je daar de porie helemaal mee dicht stopt. En da's niet de bedoeling.
Kir_Ples schreef:Babeth schreef:Ach, waarschijnlijk helpt het wel weer. Gewoon blijven proberen. Kan een tijdje duren.
Bedankt voor je reactie!
fiekhe schreef:issaschar schreef:Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doenen anders smeer je er gewoon tandpasta op. Klinkt raar maar helpt wel!
Droogt het puistje namelijk uit.. Omdat je daar de porie helemaal mee dicht stopt. En da's niet de bedoeling.
Kir_Ples schreef:Het zalfje heet: Benzoylperoxide hydrogel
Die kan je bij de apotheek halen met 5% en 10%...
Ik zou beginnen met 5% en als dat echt uitgewerkt is naar de 10% gaan...
'T is trouns een heerlijk goedkoop middeltje...
Vraag met niet hoe duur, maar als je €5,- meeneemt heb je genoeg
Marly_ schreef:Ik denk wel dat het gaat helpen als je het zalfje weer een tijdje gebruikt.
Mag ik vragen wat voor zalfje dat is? Ik heb namelijk last van een maandelijkse ongesteldheids-puist.
Marly_ schreef:Nee, ik heb het ook over die. Een puistje komt doordat er een overproductie aan talg is. Ga je daar tandpasta opsmeren dan wordt dat alleen maar aangestampt. Zalven werken anders. Je mag ook nooit puistjes uitknijpen, daar kun je lelijke littekens van krijgen.fiekhe schreef:Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doen. Omdat je daar de porie helemaal mee dicht stopt. En da's niet de bedoeling.
Je moet de tandpasta ook niet op "open puistjes" smeren, die je al hebt uitgeknepen of waar een kop op zit.
Je moet ze juist op die pijnlijke "onderhuidse" (lijkt) bulten smeren!