Puistjes! Vraagje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Puistjes! Vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 23:16

Hallo bokkers...

Ik heb altijd last van puistjes, maar toen kreeg ik een zalfje en dat zalfje werkt ook super goed!
Maar toen was laats mijn zalfje op, en had ik dat zalfje een tijdje niet gebruikt, en nu heb ik naast mijn lip op mijn kin en op mijn voorhoofd weer een paar puistjes zitten!
Maar nu heb ik dus dat zalfje weer gekocht, maar denken jullie dat als ik het zalfje weer een tijdje gebruikt heb dat die puistjes vanzelf weer weggaan?
Of zou het nou helemaal niet meer werken?

Gr Kirsten

Babeth

Re: Puistjes! Vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 01:19

Ach, waarschijnlijk helpt het wel weer. Gewoon blijven proberen. Kan een tijdje duren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 08:53

Babeth schreef:
Ach, waarschijnlijk helpt het wel weer. Gewoon blijven proberen. Kan een tijdje duren.

Bedankt voor je reactie!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:59

en anders smeer je er gewoon tandpasta op. Klinkt raar maar helpt wel!
Droogt het puistje namelijk uit.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:27

issaschar schreef:
Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doen Ach gut . Omdat je daar de porie helemaal mee dicht stopt. En da's niet de bedoeling.

@Kir_Ples: Puistjes gaan niet van de ene op de andere dag weg, dus waarschijnlijk zal het wel opnieuw gaan helpen als je het een tijdje opnieuw gebruikt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:48

Ik denk wel dat het gaat helpen als je het zalfje weer een tijdje gebruikt. Lachen
Mag ik vragen wat voor zalfje dat is? Ik heb namelijk last van een maandelijkse ongesteldheids-puist. Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:00

fiekhe schreef:
Ergens heb ik gelezen dat dat juist een van de slechtste dingen is die je kan doen Ach gut . Omdat je daar de porie helemaal mee dicht stopt. En da's niet de bedoeling.

Je moet de tandpasta ook niet op "open puistjes" smeren, die je al hebt uitgeknepen of waar een kop op zit.
Je moet ze juist op die pijnlijke "onderhuidse" (lijkt Tong uitsteken ) bulten smeren!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:56

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welk zalfje dat wel niet zal zijn Bloos

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:55

Kir_Ples schreef:
Babeth schreef:

Bedankt voor je reactie!

wat voor zalfje was het? (A)

denk wel dat het weer weg gaat hoor,, gewoon blijven smeren Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:54

Je kan het maar proberen hé. Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:23

Wat voor 'n zalfje was dat ? Lachen ! Erg benieuwd naar Tong uitsteken

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:11

Het zalfje heet: Benzoylperoxide hydrogel Ja
Die kan je bij de apotheek halen met 5% en 10%...
Ik zou beginnen met 5% en als dat echt uitgewerkt is naar de 10% gaan...
'T is trouns een heerlijk goedkoop middeltje...
Vraag met niet hoe duur, maar als je €5,- meeneemt heb je genoeg Ja

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:19

fiekhe schreef:
issaschar schreef:

Mmm. achja bij mij helpt dat super! Dan letten we maar even niet op de mindere kant ervan

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:36

Kir_Ples schreef:
Het zalfje heet: Benzoylperoxide hydrogel Ja
Die kan je bij de apotheek halen met 5% en 10%...
Ik zou beginnen met 5% en als dat echt uitgewerkt is naar de 10% gaan...
'T is trouns een heerlijk goedkoop middeltje...
Vraag met niet hoe duur, maar als je €5,- meeneemt heb je genoeg Ja

Ik zal ook eens gaan kijken voor dat zalfje.. Vork

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:16

Marly_ schreef:
Ik denk wel dat het gaat helpen als je het zalfje weer een tijdje gebruikt. Lachen
Mag ik vragen wat voor zalfje dat is? Ik heb namelijk last van een maandelijkse ongesteldheids-puist. Clown

ik ook Vork .

Marly_ schreef:
fiekhe schreef:

Je moet de tandpasta ook niet op "open puistjes" smeren, die je al hebt uitgeknepen of waar een kop op zit.
Je moet ze juist op die pijnlijke "onderhuidse" (lijkt Tong uitsteken ) bulten smeren!
Nee, ik heb het ook over die. Een puistje komt doordat er een overproductie aan talg is. Ga je daar tandpasta opsmeren dan wordt dat alleen maar aangestampt. Zalven werken anders. Je mag ook nooit puistjes uitknijpen, daar kun je lelijke littekens van krijgen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:48

Ik ben een paar jaar geleden aan de pil gegaan omdat niks helpte tegen mijn puistjes.
Na een tijdje was alles weg en een paar maanden geleden ben ik aan een andere pil gegaan helaas kreeg ik na een tijdje weer puistjes dus nu heb ik weer de eerste pil ik denk dat het met je zalfje wel weggaat ik denk dat de mijne op den duur ook wel weer weggaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 17:45

Er is ook een middel voor puistjes maar die is echt niet verstandig om te nemen...

Want mijn zus ging naar de dokter voor haar puistjes! (mijn zus zat er helemaal onder rug hoofd echt niet normaal meer)
Zegt de dokter met zoveel puistjes kan je idd niet blijven rondlopen!
Toen hebben ze haar doorverwezen naar het ziekenhuis, in het ziekenhuis hadden ze haar een middeltje voorgeschreven en die kon ze bij de apotheek op komen halen!
Komt me zus bij de apotheek en vraagt ze naar dat middeltje, zegt die vrouw van de apotheek kom maar even mee naar achter!
Dus me zus loopt mee, zegt die vrouw tegen haar wat je doet moet je zelf weten maar het is een zeer gevaarlijk middel...
Wat bleek nou wat er kan gebeuren, je kan epeletiese aanvallen krijgen, je mocht never nooit meer in de zon komen want dan kan je huid weg branden, als je je stoot kon je last van je gewrichten krijgen en lang dure blauwe plekken aan over houden etc...
Nou dan vraag ik me toch af mag je wel eens zulke middelen voor schrijven?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:35

Wow idd! Dat schrijf je dan toch niet voor! Helemaal niet omdat je meisjes en jongens hebt die er ALLES echt ALLES voor doen om het weg te krijgen! Die zijn natuurlijk mega blij met zo'n middel. Tot dat ze dus in de zon komen ofzo. Ik ben eerst begonnen met weet ik het hoe die pil heette Tong uitsteken Had de dokter voor mij voorgeschreven ook omdat ik puistjes had! Prima werkte erg fijn. Tot dat ik na een jaar dus op een andere pil overmoest, omdat je deze maar een jaar mocht slikken. En nu is het weer zo ver. (Al anderhalf jaar ondertussen Tong uitsteken )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:45

--> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:42

Hewt kan aan je leeftijd liggen. Ik ha het ook, toen ging ik er iets voor gebruiken, verdween het, toen stopte ik ermee, kwam het terug en naar mate ik ouder werd, is het niet meer terug gekomen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:01

Hallo fijn ziekenhuis zeg,en konden ze zelf niet deze info over dat middel geven??Arme meid wat zal ze geschrokken zijn.De pil tegen puistjes is de Diane Pil,maar lekker zonnen en zee water werkt ook heel goed tegen puistjes hoor.Nu wel wachten tot de zon zich laat zien.Allemaal veel succes met de bestrijding van die nare puistjes.. Doei!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:12

Met Benzoylperoxide moet je ook uitkijken, ik zou in ieder geval even de bijsluiter lezen. Sowieso moet je oppassen met je kleding/beddengoed, het bleekt namelijk (hier hebben we allerlei kleding/dekbedovertrekken en vooral kussenslopen met witte vlekken omdat mijn broertje er dus geen rekening mee houdt). Volgens mij mag je het ook maar een bepaalde tijd achter elkaar proberen, als je je daar niet aan houdt overleef je het ook nog wel Tong uitsteken (m'n broertje tenminste Knipoog ) maar wellicht dat het dan niet meer/minder goed werkt.

Zelf gebruik ik het trouwens ook weleens, werkt best goed inderdaad, maar zou het dus een beetje met beleid gebruiken.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:53

Ik denk dat het gewoon weer helpt Lachen
Ik ga ook eens kijken naar die zalf Rolleyes

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 15:58

Gelukkig worden mijn puistjes alweer minder!! Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:36

Ik hebook echt puistjes op m`n rug en op m`n gezicht enz..Ik zat eerst ook aan de pil te denken ja,, maar m`n moeder vind dat niet zo`n goed idee.. Boos! Wat vinden jullie? Ik ben 14, is dat te jong ofzoo..?