Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:42

Ik ben benieuwd hoe dat in zn werk gaat, want ik ben bang dat ik aan het doordraaien ben.
Gister een algeheel onderzoek gehad bij een natuurdokter, ik moest alles uittrekken,
behalve mn ondergoed...Mn BH moest uit.
Nou ja standaard onderzoek volgte, ben heus niet preuts dus liet het wat over me heenkomen.
Opeens begon ie dus mn borsten te 'strelen' althans...zo voelde het.
Ik zei nog, wat doe je? Ja ik kijk even of ze gezwollen zijn..
Als ze borsten onderzoeken dan voelen ze toch veel dieper en gaat dat harder? Niet strelend?

Mijn zus (Zelfde klachten) ging daarna...Zij hieldt dr BH aan want ze houd er niet van om hem uit te doen, bij haar zat hij er ook niet aan.
Ik zit hier nu al de heel tijd aan te denken, het maakt me angstig...
Zou dit écht bij het onderzoek gehoort hebben (Waarom niet bij mn zus?) en waarom op die strelende manier?
Wie kan me weer even met beide benen op de aarde zetten. Verdrietig
Uit het onderzoek kwamen ook nog eens hele nare dingen.

Farouche

Re: Een borstonderzoek hoe gaat dat bij een arts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:43

Ze drukken het helemaal plat tussen 2 dingen en strelen weet ik niet, want ik ken iemand die erheen ging en die was achteraf toch aan het zeuren dat het zeer deed omdat ze het zo dicht op elkaar drukken. Dus ik neem aan dat dat de methode is, maar ik heb nooit zo een onderzoek gehad dus ik weet het niet, ik zou zeggen zoek eens wat op google.
Laatst bijgewerkt door Farouche op 20-07-07 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:44

Farouche schreef:
Ze drukken het helemaal plat tussen 2 dingen en strelen weet ik niet, want ik ken iemand die erheen ging en die was achteraf toch aan het zeuren dat het zeer deed omdat ze het zo dicht op elkaar drukken. Dus ik neem aan dat dat de methode is, en niet strelen.. Scheve mond

inderdaad lijkt mij ook!

Junip

Re: Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:46

Ik denk niet dat een dokter sexueel geintereseerd in je is. Die ziet zoveel tieten... Niet persoonlijk hoor, weet niet eens hoe je dr uitziet haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:50

Farouche schreef:
Ze drukken het helemaal plat tussen 2 dingen en strelen weet ik niet

dat is bij een bevolkingsonderzoek voor borstkanker en dat wordt niet door een natuurarts uitgevoerd.
ben verder totaal niet bekend met natuurartsen

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:50

furious schreef:
Farouche schreef:
Ze drukken het helemaal plat tussen 2 dingen en strelen weet ik niet, want ik ken iemand die erheen ging en die was achteraf toch aan het zeuren dat het zeer deed omdat ze het zo dicht op elkaar drukken. Dus ik neem aan dat dat de methode is, en niet strelen.. Scheve mond

inderdaad lijkt mij ook!

Ik geloof dat er een verschil zit in de onderzoeken...

TS heeft het over een borstonderzoek bij een natuurdokter.
Ik ween niet wat een natuurdokter is en heb daar geen ervaring mee....

Wel moet ik jaarlijks preventief foto's laten maken in het ziekenhuis en heb ik een paar keer een echo gehad.
Bij die foto's wordt inderdaad je borst helemaal klem gedrukt tussen twee platen.

Een normaal borst onderzoek bij mijn huisarts komt inderdaad geen strelen aan te pas....
Mijn arts wrijft wel maar niet op een "strelende" manier, ook niet heel hard drukkend hoor, maar wel met een bepaalde druk zodat hij eventueele knobbels zou kunnen voelen.

Ik hoop dat je iets aan de uitleg hebt....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:52

WilmaW schreef:
furious schreef:

inderdaad lijkt mij ook!

Ik geloof dat er een verschil zit in de onderzoeken...

TS heeft het over een borstonderzoek bij een natuurdokter.
Ik ween niet wat een natuurdokter is en heb daar geen ervaring mee....

Wel moet ik jaarlijks preventief foto's laten maken in het ziekenhuis en heb ik een paar keer een echo gehad.
Bij die foto's wordt inderdaad je borst helemaal klem gedrukt tussen twee platen.

Een normaal borst onderzoek bij mijn huisarts komt inderdaad geen strelen aan te pas....
Mijn arts wrijft wel maar niet op een "strelende" manier, ook niet heel hard drukkend hoor, maar wel met een bepaalde druk zodat hij eventueele knobbels zou kunnen voelen.

Ik hoop dat je iets aan de uitleg hebt....

Je hebt gelijk ik las de post en dacht dat klopt maar vergat waar ts het precies over had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:53

Ik heb er gewoon een rara gevoel bij, en wil even dit een plekje geven...
Ik heb best grote borsten, mn zus kleintjes...Waarom hoeft zij de BH niet uit te doen?
Zelfde onderzoek namelijk voor dezelfde kwaal...
Ik heb het namelijk nog specaal aan haar gevraagt...Nee ze zei die doe ik noooit af...
Sja en omdat ik wel wat gewent ben sta je daar gewoon niet bij stil...Maar hij streelde ze, onder aan de bollingen...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:00

Didoo schreef:
Ik denk niet dat een dokter sexueel geintereseerd in je is. Die ziet zoveel tieten... Niet persoonlijk hoor, weet niet eens hoe je dr uitziet haha

Normaal gesproken niet. Maar er zijn wel eens dokters veroordeeld omdat ze patienten misbruikt hebben.

Vind het heel vreemd dat als ts en haar zus voor de zelfde klachten komen TS haar bh wel uit moet trekken en de zus niet. Zoals TS het beschrijft lijkt het inderdaad op strelen en niet onderzoeken.

Geloof dat ik niet meer naar deze dokter heen zou gaan als ik ts was. Zou er ook geen goed gevoel bij hebbben.

Heb je wel nagezocht of deze dokter aangesloten is bij een erkende vereniging.
Misschien kun je die vereniging eens bellen of deze manier van onderzoeken normaal is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:02

ik zou me er ook rottig bij voelen net alsof ie aan je borsten wilde zitten.

Maar ga voor een borstonderzoek naar een HA dat is beter

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:05

Een natuurarts onderzoekt borsten net als een reguliere arts, nl met zachte doch stevige druk om te controleren of er onderhuids en in het weefsel knobbels zitten.
Maar alleen als jij aangegeven hebt dat je klachten hebt..

Het is niet zo dat bij een algemene check-up gelijk de borsten worden bepotelt.

Dat jij er een naar gevoel aan over gehouden hebt zegt voldoende.
Indien de motieven zuiver waren, had de arts helder uitgelegd wat deze aan het doen was en had jij nu niet in twijfel gestaan wat er nu precies is gebeurt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:09

misschien heeft ie het wel aan je zus gevraagt maar heeft ze gelijk gezegd dat ze dat niet wilde?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:10

Waarom vraag je het niet gewoon aan die "natuurarts", waarom jij wel en je zus niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:14

Hij is erkent, en heeft een druk bezochte praktijk..het rare is..
Hij is onze familiearts...Mn oma van 88 komt er, een oom en nog wat famillieleden,
Mn zusje gaat altijd met dr tante...(We hebben geen ouders meer)
Dus ik ga er dan voor de volle 100% van uit dat het goed zit..
Mijn familie is altijd erg oprecht en zullen ons niet zomaat\r naar iets doorverwijzen waar ze niet achter zouden staan, we hebben al veel ste veel meegemaakt..Ze waken over ons als hun eigen kinderen...
Ik had dus ook geen klachten op dat gebied....Ik werd er echt even raar van toen hij dus ik weet niet hoe snel aan mn borsten zat...
eerst aan mn keel, toen zo strelend langzaam naar mn borsten...
Ik weet gewoon niet wat ik ervan denken moet!!!!!!

Edit leeftijd van mn oma aangepast)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-07 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:16

Citaat:

Je keel heeft toch niks met je borsten te maken..? Scheve mond

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:17

Klopt naar mijn idee niets van! Ik heb verschillende borstonderzoeken gehad; door de huisarts, de assistentes van de mammografie in 2 verschillende ziekenhuizen, meerdere echo's en MRI sscans. Als mijn borsten betast werden was dit stevig om mogelijke knobbels te voelen en met strelen kun je dat niet! Niet meer naar toegaan en voor jezelf misschien je onvrede uitspreken tegenover hem; let ie misschien bij de volgende patienten beter op zijn tellen!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:18

Nog een keer: vertrouw op je gevoel en dat is niet goed hierover!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:19

Voor een natuurarts is het absoluut niet normaal dat hij aan je borsten zit. Als hij wat wilt voelen daar dan moet hij het fatsoen hebben je eerste te vragen of jij er wat voelt alvorens hij dat doet. Daarbij komt vind ik het ook niet nodig dat een natuurarts je helemaal zo lichamelijk onderzoekt de eerste keer. Dat zou alleen moeten als het strikt noodzakelijk is. Ik volg zelf opleiding tot TCM therapeut en daar komt zo'n onderzoek al helemaal niet voor omdat niet nodig is, en zeker not-done. Pas als er gerichte klachten zijn in een regio kan je vragen om het te voelen, maar dan alleen nadrukkelijk vragen en dan allen die plek.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:29

Chiqa schreef:

Je schrijft dat je familie je nooit naar die arts zouden sturen als die niet zou deugen.

Maar ja je tante is 68 dus haar borsten zijn niet meer zo fraai als van een jonger iemand en je oom is een man dus daar zal de dokter ook niet opgewonden van raken.
Je schrijft dat je zusje kleinere borsten heeft.
Zou maar zo kunnen dat hij verder best een goede arts is en dat hij zich tegenover de rest van de familie gewoon profesioneel gedraagt.

Dus heeft je familie geen enkele reden om jou niet naar hem toe te sturen.

Maar blijkbaar valt de arts wel op jouw figuur en kon hij zich niet meer beheersen en dacht hij dat je er toch niets van durfde te zeggen omdat hij een gerespecteerd arts is.

Gerespecteerd arts of niet. Ook al is hij nog zo goed en gedraagt hij zich tegenover de rest van de familie nog zo professioneel. Bij jou is hij toch te ver gegaan als ik dat zo hoor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:32

De manier van onderzoeken lijkt mij ook niet kloppen. En als je zelf al een raar gevoel over de manier van onderzoeken hebt, dan is dat een duidelijk teken, dat je uit moet kijken met die man. Diagnose en eventuele behandeling van borstkanker hoort m.i. trouwens niet in het alternatieve circuit, (daar reken ik natuurartsen ook onder) maar bij reguliere artsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:32

Hij is naast natuurarts vroeger een reguliere arts geweest..
Weet je ik ben in de war. Heb net een potje zitten janken, hoe kan mij zoiet nu overkomen, want het was écht strelen..Ik heb net een potje zitten janken, ik voel me rot.
Er kwamen ook rottige dingen uit het onderzoek, wss een slecht functionerende schildklier en mn bloeddruk was 135-90 veel ste hoog dus.
En ik was nogwel zwaar relaxed, omdat ik mn jongste zus ook al in geen maanden had gezien,
we zouden daarna gaan shoppen, iets wat we al maanden niet meer hadden gedaan..
Lekker touren met de cabrio langs de kust, lekker bijketsen en daarna in Den Helder...SHOPPEN!!
Dus ik was er ook niet helemaal bij toen het gebeurden....
Daaroom bracht ik even later het gesprek wel even op dat moment, dat ik dat raar vondt...en toen zei ze dus dat zij nooit haar BH uitdeed...omdat ze dat niet wilde...

Ik vroeg het en hij moest gewoon uit..
Ik heb er dus een heel slecht gevoel bij. Daarom ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn, ik ben heus wel wat gewent hoor, ben ook 35 en heb wel vaker een check up gehad..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:34

Ach gut
He meid, wat naar dat je zo van slag bent...

Bel hem op, geef aan dat je het zo hebt ervaren en zijn uitleg wilt horen.
Als hij dan een slag in de rondte kletst weet je zeker dat het foute boel was.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:38

Ik kom zeer regelmatig in het ziekenhuis voor een controle en/of foto's.
Ik heb er geen enkele moeite mee om mij geheel of gedeeltelijk te ontkleden, zolang ik maar duidelijk weet dat het in het belang van het onderzoek is.

Als je nekharen overeind gingen staan bij de behandelwijze van deze arts, niet meer bij hem terug komen.
Je onderbuik gevoel is meestal juist.

Ik ben nog nooit op die manier betast als jij beschrijft door een arts.
Ik heb in het verleden eenmaal geweigerd om me gedeeltelijk te ontkleden; een reumatoloog vond nodig dat ik dat wel deed om dat ik destijds gedeeltelijk verlamd was.
Maar er was aan de buitenkant niets te zien, dus ik heb ook duidelijk geweigerd.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:41

Goh, wat vervelend zeg! Ik heb ook eens een borstonderzoek gehad, en dat gaat er zeker met meer druk aan toe. Trouwens, heeft hij bloed geprikt om je TSH/T4 (de schildklierhormonen) te bepalen? Zoniet, kan hij niets zeggen over de werking. Hij kan hoogstens een vergroting voelen van buitenaf. Een bloeddruk van 135/90 is ook niet veel te hoog. Zelfs niet zorgwekkend. Ik sta onder controle voor mijn bloeddruk (was echt te hoog, is een keer 150/110 geweest), en ik had laatst 140/90. Was prima zei mijn huisarts.
Ik zou er niet meer teruggaan hoor.. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:43

Bedankt voor jullie steun!
Het voelt wel zó verkeerd...Weet je ik wil niet dit...
Ik ben nu erg in de war merk ik...Ik heb verdorie niet eens doorgehad dat dit
abnormaal was...
Ik vertrouwde er volledig op...erkende arts, mn halve familie raade hem mij aan omdat ik
al j'ren veel gezondheidsklachten had en een reguliere arts zegt dat ik kerngezond ben.
Mijn jongste zusje is ook op die manier naar hem toegegaan, ze zou maar aan de antidepressiva
moeten meid was kerngezond.
Daar kwam uit dat ze een vertraagde schildklier had...Daar heeft ze ze medicijnen coor die alleen
mensen met kanker voorgeschreven krijgen, een duur middel wat wss niet vergoed wordt...
Maar ze voelt zich wel beter...ze heeft meer energie etc..En geen migraine meer.

Mijn bloeddruk was dus veel ste hoor, Hij wilde hem nog een keer meten (ik ook wel) maar toen sloeg het apparaatje op tilt. Hij zei dat ik me geen zorgen moest maken bij die verhoging...Kon door de schildklier komen.

Ik vertrouwde het blind....Mn zusje was zó entousiast, ze wil em zó graag helpen..Maar toen ze vertelde dat ze geen borst onderzoek (nou ja groot woord Huilen ) had gerkegen sloeg ik even dicht en ben erover gaan piekeren....