allergie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

allergie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:21

wie is er ook allergisch voor van alles en nog wat?

ik ben allergisch voor huisstof,
en zeer waarschijnlijk voor konijnen.

nu heb ik een konijn, die ik regelmatig (3u per dag) bij me heb zitten,
en het lijkt alleen maar erger te worden.
kan daar iets tegen gedaan worden?

XFiemoX

Re: allergie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:16

Ik ben zojuist voor vele gevallen allergisch, hieronder mijn rijtje.

- Huisstofmijt 100%
- Katten en honden 2%
- Bomen 2%
- Hooikoorts 100%
En als laatste was er dit jaar iets bijgekomen namelijk 2% allergisch voor paarden (no way dat ik bij paarden uit de buurt blijf ik ben zeer besmet met het paardenvirus hihi)

Maar hiervoor heb ik een zeer goed medicijn namelijk cetrizine ik hoef elke ochtend 1 tablet in te nemen en dan heb ik de gehele dag nergens last van een van me allergie.

Ik wens jou iig succes met ook een oplossing te vinden wie weet slaat cetrizine bij jou ook goed aan (maar ja ieder mens is anders dus ook ieder mens reageert anders op medicijnen)

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:37

kan je dat op dokters recept halen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:46

Wat je ook kunt proberen is het gebruik maken van een neti-pot.
Afbeelding

Hier in het westen wordt het bijna niet gebruikt, maar in oosterse landen is het heel normaal en gebruiken heel veel mensen het. Een neti-pot is zoals je ziet een soort klein gietertje, waarin je lauwwarm schoon water vermengd met wat zout moet doen. Als je de neti-pot gevuld hebt moet je boven een wastafel voorover buigen, je hoofd een beetje optillen en schuin houden. Als je met het linkerneusgat wilt beginnen, moet je je hoofd dus naar links houden. Giet met behulp van de neti pot het watermengsel door je ene neusgat, totdat het water door het andere neusgat weer naar buiten loopt. Daarna herhaal je dit met je andere neusgat. Hierna moet je je neus snuiten. Ik heb het zelf ook geprobeerd (eerst met een trechter omdat ik wel zeker wilde weten of het zou werken) en het is helemaal niet onplezierig, zoals je misschien zou verwachten. Allergische klachten wroden zo veel minder, of ze verdwijnen zelfs! Je kunt dit dagelijks doen. Een neti pot kun je kopen in alternatieve winkels of bijvoorbeeld hier: http://www.fascinerend.nl/index.php?menu_id=174

Ik zou het echt uitproberen als ik jou was, want het werkt echt! Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:32

Ik ben ook erg allergisch. Lachen

Met pillen en medicijnen van de dokter kon het niet opgelost of verbeterd worden dus ik loop nu in het ziekenhuis bij een allergoloog. Ik ben zowiezo vreselijk allergisch voor pollen, huisstofmijt, heb erge hooikoorts en kan bijvoorbeeld niet tegen sprays (parfum, deospray) of sterk geparfumeerde dingen (bijvoorbeeld bepaalde merken badschuim of shampoo). Voor de rest heb ik erg veel last van kruisbestuivingen (er zit iets in de lucht, ik eet iets, en dat geeft samen een heftige reactie), kan ik niet tegen bepaalde voedingsmiddelen, ben ik allergisch voor conserveermiddelen en dan nog voor een hele bups dingen die onbekend zijn.

Ach er is goed mee te leven hoor. Altijd pillen mee en rekening houden met wat je doet. Ze doen nu veel onderzoeken en ik ga bepaalde trajecten doorlopen die het zouden moeten verbeteren, hoop dat dat helpt. En moet natuurlijk elke dag mijn medicijnen slikken (pillen, oogdruppels etc.). Lachen

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:39

ben allergies voor dieren, alles met een vacht kan ik niet tegen en dan krijg ik rode plekken en jeuk, maar daar trek ik me weinig van aan, ik heb 2 katten een hond en een paard en zit dus ook regelmatig te krabben zonder dat ik het door heb totdat mn man er iets van zegt en dan smeer ik het in met wat hemp creme voor extreem droge huid van de body shop. dat spul werkt perfect!!! de jeuk gaat weg en de rode plekken worden veel minder en gaan vaak zelfs weg hierdoor... komt volgens de dokter door de shea boter die er in zit.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:49

Huisstof 4 plusjes.
Merk er niet zoveel van, soms wel. Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:47

Cetrizine is op dokters recept te verkrijgen, en bij mij werkt het uitstekend elke ochtend 1 tablet en kan daarmee uitstekend de dag door mee komen zonder al dat genies e.d.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:51

100% hooikoorts
Ik heb er alleen niet echt last van..
Als ik een HOOIKOORTSaanval heb dan neem ik Aerius (kleine blauwe pilletjes)

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:16

ik heb een huisstofmijt- en koemelk-allergie en nog een paar dingen maar dat weet ik nier meer Clown