wespensteek wat een ellende.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

wespensteek wat een ellende.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 22:40

Gisterenmiddag na het CH in Surhuisterveen, bracht ik iemand met paard naar huis. Daar aangekomen ben ik gestoken door een wesp in mijn voet. Dat deed behoorlijk pijn. Beetje azaron erop en weer verder. Savonds ging het al opzwellen, maar vandaag lijk ik wel een olifant.
Mijn been is dik tot onder de knie. Rood, pijnlijk en ik kan er moeilijk op staan. Vanavond begonnen er ook blaren op te komen.
Vanochtend ben ik even langs de apotheek geweest en die verwezen mij naar de huisarts. Deze kon niet doen. Ik moet goed koelen en omhoog zitten.
Iemand anders nog tips, dan hoor ik het graag, want dit is echt stinkmodder. Ik wil er snel weer vanaf.

Keet

Re: wespensteek wat een ellende.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:46

naar de eerste hulp post voor een injectie
je bent duidelijk allergies voor wespensteken

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:50

Heb je gelijk de angel eruit gehaald? Hoe langer die blijft zitten hoe meer gif er vrij komt.
Inderdaad even naar de hulppost. Ik vind het erg slecht dat je huisarts je hier niet bij geholpen heeft.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:46

Mijn huisarts zegt dat het geen allergie is. het is een afweer reactie van mij lichaam tegen het gif van de wesp. Volgens hem zijn er geen medicijnen tegen de natuurlijke reactie.
Mijn vader is erg allergisch. Hij is toen ik een klein meisje was een keer met gillende sirenes afgevoerd met een ambulance. Hij was is shock. Hij heeft ook medcijnen die hij moet innemen en inspuiten als hij geprikt wordt.
Vandaag lijkt het ieder geval niet erger te worden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:50

Pfoe, zou toch denken aan n allergie, ondanks de huisarts. Ik ben gisteravond gestoken door n bij of 15, en ik heb alleen maar grote jeukende bulten, maar niets wat zo groot is. (vraag niet naar het verhaal, bijen onder een bijenkast ipv erin, onopgemerkt in broek gekropen tijdens het verplaatsen, bijen volen zich beklemd-prikreactie)
Ik zou het even aankijken, als het toch erger lijkt te worden, t ziekenhuis maar even bellen, kijken wat die zeggen... Succes ermee!
Groetjes, mij