allerische reactie nav muggen/beesten beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

allerische reactie nav muggen/beesten beet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:19

Ik ben van ma op dinsdag nacht geprikt door iets op mijn elleboog, die mega dik, heet, rood en pijnlijk is.
De HA heeft geen tijd maar er is mij gezegd dat ik allergisch reageer en dat het waarschijnlijk geen mug is geweest.
zit nu met koors, rillingen en draaierig zijn thuis, iemand dat ook en hoeang blijft dat aanhouden?

DinkeyGirl

Re: allerische reactie nav muggen/beesten beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:22

Wel raar dat jouw HA geen tijd heeft! Mijn vriend is ook erg allergisch voor muggensteken en die heeft antihistamine voorgeschreven gekregen (een blauw tabletjes wat Aerius heet) van de HA, als hij dat inneemt voelt hij zich al snel beter en is de reactie minder erg. Hij heeft trouwens geen koorts en rillingen, maar het zwelt idd ontzettend op en hij krijgt allemaal zwarte strepen (lymfebanen). Ik zou nog maar eens naar je HA bellen als ik jou was!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:25

Kun je dan niet naar een andere arts? Als je er werkelijk zo ziek van wordt, dan is het toch echt wel belangrijk dat er eens goed naar gekeken wordt... Ik zou naar de praktijk bellen en zeggen dat je echt een afspraak wil maken. En dat je zeker wilt weten wat er aan de hand is... Veel sterkte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:26

Belchelijk, toch naar de HA gaan! en als die je niet wilt helpen, andere HA zoeken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:32

Antihistamine zorgt voor vermindering van de reactie en de jeuk.. en wordt idd gebruikt bij overgevoeligheid..

Ikzelf ben ook allergisch voor muggen en heb idd ook antihistamine voorgeschreven gekregen.
Ook de drogist verkoopt antihistamine, zij het dan in iets mildere vorm..
Allerfree is hier een voorbeeld van, net als Loratadine.
Het is hetzelfde als wat voor hooikoorts wordt gebruikt.. lees de bijsluiter maar..

Wellicht brengt het verlichting..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:35

alle HA zijn met verlof hij zit proppievol en heeft geen tijd , kan er ook niks anders van maken.
Assistente heeft gezegd dat ik maar een parasetamolletje moet nemen en dat het wel lag duurt eerdat het over zal zijn.
Schijnt nogal te heersen ivm het vochtige weer?

als het vanavond nog niet over is ga ik wel naar de HA post, stom gedoe om zo'n klein rot zoemend beestje

edit; ik heb er nog nooit eerder last van gehad vraag em dan ook af of het wel n mug was

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:38

Das ook lekker... Neem maar een paracetamolletje... Ik vind het werkelijk belachelijk. Stel dat er iets ernstigers aan de hand zou zijn... ''Ja, sorry, geen tijd'' .

Ik zou idd ook er gewoon heen gaan! Volgens mij moet een huisarts altijd beschikbaar zijn...(dacht ik hoor) En eh... Wat vreemd dat (bijna)alle HA met verlof zijn..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:41

Hej,
Wat toevallig zeg! Ik zit hier in Noorwegen, muggen schijnen niet heel veel voor te komen. Ik ben maandagavond door iets geprikt linksboven onder mijn haarlijn. Eerst merkte ik er niet heel veel van, gewoon een klein bultje. Toen ben ik gaan slapen. De volgende morgen had ik n miselijkmakende koppijn, en was het al een heuse bult geworden. Heb mijn pet maar gedragen, wilde niet dat iedereen het kon zien. Savonds gaan slapen met de hoop dat hetde volgende dag over zou zijn. Toen was de bult dus gewoon over mijn hele voorhoofd gegroei, mijn hele voorhoofd was opgezet, inclusief mijn linker bovenooglid. Het jeukte alleen nog maar, deed gelukkig geen pijn meer. En nu is het vrijwel over, alleen mijn linker bovenooglid is nog dikkig, maar mijn voorhoofd is niet meer dik. Heb wel nog een rood bultje waar ik geprikt ben.
Heb zelf nog nooit allergisch gereageerd op een muggenbult oid. Wat bij mij wel heeft geholpen was eucalyptuszalf erop doen. En wat kan helpen tegen de jeuk is menthol poeder Lachen Succes ermee iig!
Groetjes, mij

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:52

het jeukt niet, het brandt.

ik ga nog maar eens bellen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:58

Mijn muggen ervaring..

Vroeger was ik nooit allergisch voor muggen, of het is een ander soort mug..
Ik werd gestoken in mijn bovenarm, aan de binnenkant.
Ik heb het niet gevoeld, was in mijn slaap, maar de volgende ochtend dacht ik: he, ik ben daar gestoken... (klein bultje)
Gezien het best jeukte heb ik er eerst nestosyl op gesmeerd.
Dat hielp niet, dan maar prikweg van VSM, maar ook dat hielp niet.
Ondertussen was de bult een cm of 5 in doorsnee, en jeukte als een gek.. dan maar iets krachtigers, after-bite, met amoniak..
Ook dat hielp niet..

Intussen was mijn muggebult een cm of 5 breed en zeker 15 cm lang, en nog steeds opgezet...
Toch maar naar de huisarts, ik werd gek van de jeuk, en ik heb Xyzal voorgeschreven gekregen.. tegen overgevoeligheid (antihistamine)..

Dat hielp.. toen de zweling af nam, verdween ook gelijk de jeuk.. en het heeft daarna nog een paar dagen geduurd voordat de kleur weer normaal was..

Misschien heb je hier wat aan..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:07

ik ga nu naar ha mijn man heeft ze gebeld

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:10

succes! Zo zie je maar, zolang je door blijft zetten is er wel plek Clown

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:59

nou idd er zat niemand in de wachtkamer, ik heb dus idd allergische reactie (dat wisten we nog niet) met koorts en heftige reactie van mijn suikers er bovenop(ben diabeet)
HA kan er niks tegen geven, als ik gister was gekomen had hij nog een tegengif kunenn geven maar het spul van de mug heeft zich al verspreidt, nu kwestie van koorts laten zakken, verdikking koelen en met paracetamolletje mezelf erdoorheen helpen Clown

schijnt onwijs heftig te zijn momenteel want hij heeft afgelopen weekeinde en dagen heel veel mensne hiemee gehad, enige verschil met mij is dat het niet jeukt maar brandt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:04

Gelukkig dat je maar gewoon bent gegaan! Nu weet je tenminste zeker wat er is, en dat er gewoon echt niets tegen te doen is..

Beterschap Knipoog