bultjes onder oksels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

bultjes onder oksels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:48

in de winter wordt het wel minder want dan probeer ik niet vaker dan 1 keer per week te scheren, maar zomers kan dat gewoon niet. en omdat ik behoorlijk wat haargroei heb moet ik het regelmatig doen. met een ladyshave lukt niet want dan wordt het juist geirriteerd omdat ik het niet weg krijg. dus ik doe het met wegwerp scheermesjes, maar ik krijg rode bultjes onder mijn oksels het doet ook pijn en het wordt steeds erger. volgens mijn moeder moet ik gewoon minder scheren, maar kom op? ik kan niet met een shirt met lange mouwen lopen als ik rijd omdat dat veel te warm is, dus ik moet het gewoon scheren. ik gebruik after shave en smeer het regelmatig in met vaseline omdat het dan wat zachter wordt.

hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen of verminderen?

groetjes lotte

rebati

Re: bultjes onder oksels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:04

Switsal huidolie smeren, werkt bij mij erg goed tegen bultjes!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:06

Misschien kun je ontharingscreme gebruiken ipv te scheren?

Mijn ervaring is ook dat een wat luxer mesje bijvoorbeeld Gilette Venus een heel stuk prettiger scheert.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:24

Je kunt het ook harsen/waxen. Minder irritatie en blijft langer weg.

Talkpoeder na het scheren erop helpt bij mij ook heel erg. En deo gebruiken zonder alcohol.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:28

Ik heb dat ook best erg (gehad). De huisarts raadde me aan om met Betadine Scrub (is geen echte scrub maar gewoon zeep) te wassen. Dus na het scheren even met deze zeep wassen en dan is het veel minder! Ik scheer mijn oksels dagelijks en nu gaat het goed!
Deze bedoel ik:
Afbeelding

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:33

Margreet schreef:

Met ontharingscreme krijg je echt niet alle haartjes weg, is mijn ervaring. De creme maakt de haren erg week, waardoor je ze erdaarna redelijk goed kan weg wassen/vegen. Maar een heel deel haartjes (en de wortels) blijven zitten, waardoor je nog steeds geen gladde oksels hebt.

Ik zou idd toch ook maar echt wat minder scheren. Je hoeft heus niet persee met lange mouwen te lopen, maar een t shirt met een paar hele korte mouwtjes, dat ze net je oksel bedekken, is toch prima? Overigens maakt het mij echt vrij weinig uit of ik nou wel of niet m'n oksels keurig glad heb als ik bij de paarden ben. Het moeten natuurlijk geen bossen zijn, maar een beetje stoppels is echt niet erg.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:36

Ik zou géén aftershave meer gebruiken.
Dat is vaak op alcohol-basis en ljkt me best onverstandig wanneer je je zo vaak scheert.
Ook de vaseline vind ik geen goed idee.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:37

Die aftershave zou ik ook zeker weglaten!
Ontharingscreme kun je eens proberen al kreeg ik daar echt enooooorme bultjes van!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:40

Misschien een hele domme tip:
Onder de douche mét shampo scheren Bloos . Het scheert makkelijker, de haartjes zijn beter weg (bij mij tenmiste) en de huid is een stúk zachter. Eerder had ik wel eens bultjes, nu niet meer Haha! .

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:41

ik gebruik die van veet weeleens, ontharingscreme, gewoon lang genoeg laten intrekken en met een hard sponsje zo weg wrijfen!
ik heb geen last van bultjes, maar bij mij werkte dit ook super hoor!
je kunt ook een wegwerpscheermsje gebuiken met zon verzorgings strip erop.
die verzacht je huid ook erg goed!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:42

ThaGirl schreef:
Margreet schreef:

Met ontharingscreme krijg je echt niet alle haartjes weg, is mijn ervaring. De creme maakt de haren erg week, waardoor je ze erdaarna redelijk goed kan weg wassen/vegen. Maar een heel deel haartjes (en de wortels) blijven zitten, waardoor je nog steeds geen gladde oksels hebt.

Ik heb toch andere ervaringen. Misschien een ander merk?

Ik neem aan dat je onder de douche scheert, droog is helemaal geen doen, maar heb je wel eens iets van scheerschuim geprobeerd? Dat kan ook schelen. En dus een wat luxer mesje.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:06

Idd. een goed scherp scheermesje van Wilkinson of Gilette Venus gebruiken Ja
Die van Wilkinson hebben een soort dunne tralies voor de mesjes zitten zodat je je veel minder snel snijdt.

Onder de douche je oksels goed met scheergel (geen schuim) inwrijven en scheren maar! Haha!
Erna je oksels verzorgen met een verzorgende deo zonder alcohol (bv. Therme thallaso)

Van ontharingscrèmes krijg ik altijd brandplekken dus die gebruik ik never nooit niet meer
Epileren of waxen lijkt me ietsje te pijnlijk onder mijn oksels om zelfs ook maar te willen proberen Nagelbijten / Gniffelen Ziek

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 17:34

Henzz schreef:
Ik heb dat ook best erg (gehad). De huisarts raadde me aan om met Betadine Scrub (is geen echte scrub maar gewoon zeep) te wassen. Dus na het scheren even met deze zeep wassen en dan is het veel minder! Ik scheer mijn oksels dagelijks en nu gaat het goed!
Deze bedoel ik:
Afbeelding

hmmzz, dit kan ik best proberen ja.

tja ik wil er gewoon verzorgd bij lopen. dus niet met haren onder mijn oksels Sigaar . ik heb speciale woman's shaving after shave lotion. er staat bij dat het een verzorgende en verzachtende werking heeft. dus dat er geen alcohol in zit? maargoed het helpt vrijwel niets. hmmz bij mij werkt ontharingscreme niet. en je mag ook geen deo gebruiken 24 uur nadat je het geschoren hebt pas. dus dat vind ik ook niets!

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:45

Ik heb er dus ook erg last van maar het gaat wel bter nu ik met een mannenscheermesje scheer (een luxe mach3 turbo.. jawel Haha!) en eerst mn oksels insmeer met cremespoeling.. Dan glijd het mesje beter! En ik gebruikt daarna een roldeo zonder alcohol van nivea.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:49

laten waxen in een sallon, en daarna met zo'n elecktisch apparaatje verder doen, die bultjes komen er omdat je haartje te dik worden, als je laat waxen wordt het wat fijner en pluiziger en na enkele keren doet het geen pijn meer en kan je het zelf overnemen met een elecktrisch toestelletje...dan hoef je het maar 1 keer om de zoveel weken meer te doen, echte luxe Lachen ik doe het zelf nu ook zo

ik denk dat dit de beste oplossing zal zijn voor jou...het klinkt pijnlijk, maar na 2 keer in het sallon geweest te zijn is dat het totaal niet meer, dus een afspraak gaan maken voor volgende week(deze week niet meer scheren) en dan ben je er weer voor een week van verlost en na 2-3weken kan je er trg heen gaan

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:52

oeh, daar heb ik ook last van met zon wegwerpmesje, maar ik heb nu een Scheerding van venus, Hij trilt, en je kan nieuwe kopjes kopen voor erop zegmaar Clown daar gaat het een stuk beter mee, hij is niet zo duur, 15 euro geloof ik, dus je zou het eens kunnen proberen!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:53

die gebruik ik onder de douche soms als ik geen zin heb met het elektrisch apparaatje Lachen
idd door de trillingen scheert hij mooier

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:35

hmm, misschien kan ik dat wel proberen. volgens mijn moeder is waxen geen goed idee, want dan krijg je juist nog meer bultjes omdat het gaat ontsteken, igg wel bij haar. en ik heb dezelfde huid Knipoog

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:38

Niet tegen de haartjes in scheren! Dan irriteert het ook niet zo...ookal is het dan niet totaal weg, je krijgt geen irritaties Lachen

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:01

lekker onder de douche scheren met een goed (liefst nieuw) mesje en dan flink wat vettige douchegel, en gegarendeerd dat het dan minder word

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:10

Ik had er ook last van, scheer nu altijd met cremespoeling en heb nergens meer last van. Een duur mannenscheermesje lijkt me ook een goed plan, aangezien mannen zich ook elke dag op zachte, tere huid moeten scheren. Deze mesjes zijn daar dan ook op gemaakt. Dat trillende weet ik niet of dat goed werkt. Met ontharingscreme of waxen zou ik niet beginnen. Zoals het in mijn oren klinkt (Uh, in mijn ogen is getypt?) heb je een erg gevoelige huid. En als een gevoelige huid ergens niet tegen kan, is het wel waxen of agressieve cremes..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:48

Talisa schreef:
Niet tegen de haartjes in scheren! Dan irriteert het ook niet zo...ookal is het dan niet totaal weg, je krijgt geen irritaties Lachen

Gaat beetje lastig want je okselhaar groeit alle kanten op Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:15

ik heb inmiddels een nieuw scheermesje, welk merk weet ik zo niet. maar wel een goed mesje en niet zo'n zak met goedkope wegwerpmesjes. het voelt al een stuk zachter aan als ik het scheer, eerst was het zo hard, de haren dan. en dit mesje glijd er heel makkelijk over heen. ik vind ontharingsmiddelen ook rotzooi, dat gebruik ik niet

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:19

Ik heb ook altijd scheerschuim, en ook venus scheermesjes, werkt perfect. en zowiezo onder de douche dus Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:30

Af en toe scrubben (met scrub voor je gezicht, andere is te grof) en na het ontharen calendulanzalf erop smeren.

Die betadine scrub klinkt ook niet verkeerd, zou dat ook bij je bikinilijn werken?

Je hebt ook scheergel voor een gevoelige huid, maar ik merk maar weinig verschil met gewoon douchegel of cremespoeling!