bekken instabiliteit .. wie heeft er ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

bekken instabiliteit .. wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 00:21

Ik loop schijnbaar al mijn hele leven rond met bekken instabiliteit maar omdat het op mijn leeftijd zonder zwangerschap eigenlijk nooit voorkomt is geen enkele fysiotherapeut er achter gekomen. Daar heb ik behoorlijk de pee in. want volgens de vrouw van de pilates heb ik duidelijk de kenmerken.

Maar wat zijn precies de kenmerken van bekkeninstabiliteit die jullie moeders Clown ervaren hebben want ik loop hier al heel mijn leven mee en weet niet welk pijntje waar vandaan komt. Ik heb tevens nog extreem hoge spierspanning Bloos
Dus brand los maar verklein mijn ego niet met zwangerschaps verhalen Tong uitsteken
zeeer slecht voor mijn ego om te zoeken op google naar bekken instabiliteit

Pauline

Re: bekken instabiliteit .. wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:06

Ik heb dat nu weer.
Ik voel vooral in de rechterlies (bekkenkam) een knakkend gevoel als ik loop, en het doet gewoon pijn om te lopen. Dan voel je je liezen en je onderbuik. Ook als ik lang moet staan doet het pijn bij mijn bekken.

Maar...ik snap neit dat je ego verkleind wordt door zwangerschapskwalen? Beetje vreemde zin, zo erg is dat nu ook weer niet en er zijn meer ziekten die erg gerelateerd zijn aanz wangerschap, ouderdom, whatever. Het is wel zo dat b.i. hormonaal is meestal, dus dat moet je dan eens uit laten zoeken, en fysio voor oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:52

shadowflower schreef:
Dus brand los maar verklein mijn ego niet met zwangerschaps verhalen Tong uitsteken
zeeer slecht voor mijn ego om te zoeken op google naar bekken instabiliteit

En dan vraag je hier om advies en ervaringen van moeders?

Ik had willen reageren , maar heb er ineens helemaal geen zin meer in. Google ze!

Succes!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 13:33

ik bedoel als ik al die zwangerschaps verhalen hoor ... zoiezo op mij 17 jaar komt dat raar over en vaak hebben ze het over tijdens de zwangerschap ed. Dat is bij mij niet van toepassing. Ik heb het gewoon zo van mezelf. sorry als ik het verkeerd heb geformuleert. maar ik zou gewoon graag ervaringen horen van wie dan ook.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:15

Hm beetje ontactisch dus Knipoog Maar goed zie bovenstaand en verder denk ik dat je op je 17e er wel omheen kunt lezen als het over zwanger gaat. En naar wie staat dat dan raar? Jij leest het toch, en toch neit je hele klas oid? Zou me daar neit druk om maken hoor.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:34

shadowflower schreef:
ik bedoel als ik al die zwangerschaps verhalen hoor ... zoiezo op mij 17 jaar komt dat raar over en vaak hebben ze het over tijdens de zwangerschap ed. Dat is bij mij niet van toepassing. Ik heb het gewoon zo van mezelf. sorry als ik het verkeerd heb geformuleert. maar ik zou gewoon graag ervaringen horen van wie dan ook.

als je bekkeninstabiliteit hebt dan kun je toch wel gewoon zelf eens gaan zoeken?
en waarom zou het raar over komen omdat je nog maar 17 bent???

google maar eens
Ik heb er onwijs last van en heb via google toch wel een paar goede bruikbare tips aan over gehouden

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:47

zelfs mannen kunenn B.I hebben.
idd via google genoeg te vinden.
bij mij is het tijdens de zwangerschap naar voren gekomen,maar bij is het secundair,het komt voort uit HMS.(hypermobiliteitssyndroom)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:29

Ik heb er ook last door een ongeval. (er heeft een paard van 600 Kg op mij gelegen). Heb geen kinderen. het enige waar ik veel aan heb is een rugband. die de boel ondersteunt.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 00:01

ok ... ik dacht dat t alleen kwam door een ongeluk of zwangerschap .... maar dus meer redenen .... heeft iemand het ook gewoon van zichzelf en waar hebben jullie precies last van ??? aangezien t voor mij gewoon is

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:22

pijnlijke steken rond de schaamstreek, wat heel erg veel naar mijn rug trekt.
Moeite met traplopen, simpele huishoudelijke taken zoals stofzuigen en dweilen.

Fietsen gaat wel, maar zodra ik van de fiets af stap kan ik de eerste 5 a 10 minuten amper lopen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:03

zelfde als Debsey,met als aanvulling bandenpijn rond heupen,schaamstreek en S.I gewrichten.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:02

ah dat was ik nog even vergeten.

IkkemeTwikke en ik hebben dezelfde klachten