Wie oh wie heeft HET middel tegen hoofdpijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaa

Wie oh wie heeft HET middel tegen hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 04:02

Ik heb erg vaak last van hoofdpijn, ben al een paar keer naar de huis arts geweest. Het is iedere keer weer iets anders, maar het is nog steeds niet weg na een heleboel kuren. Ik begin er nu serieus gek van te worden, als het heel erg word schiet ik in de stress en begin ik zwaar te ademen, vaak huilen en als het heel erg word kan ik nog wel eens schreeuwen. Ik heb Tremesta in huis liggen ( soort valium met slaapmiddel ) om in slaap te komen tijdens erge gevallen. Soms is het gewoon paar dagen of weken weg maar het kan ook bij de haverklap terug komen. Nu lig ik ook al weer wakker en dacht dat een van onze slimme bokkers misschien wel HET middel heeft. Wie oh wie helpt mij van de hoofdpijn af ?

Kipje39

Re: Wie oh wie heeft HET middel tegen hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:52

Vragen of de huisarts je doorstuurd, ik ben toen ook doorgestuurd.
Bij mij hebben ze niets kunnen vinden en ik moest er maar mee leren leven.
Maar het kan ook zijn dat je bv te veel cola drinkt en daar hoofdpijn van krijgt.
Ik moest een helehoop dingen links laten liggen om te kijken of ze een connectie hadden met de hoofdpijn.
Ik zou eens aan je HA vragen of hij je wilt doorsturen naar een goede neuroloog(geloof dat het neuroloog is)

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:27

met brufen bruis 600 ga je je nog beter voelen als je met 40 graden koorts in bed ligt. Een brufennetje, uurtje slapen en weg=weg! en ik heb regelmatig flinke hoofdpijn en migraine!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:28

ikke24 schreef:
met brufen bruis 600 ga je je nog beter voelen als je met 40 graden koorts in bed ligt. Een brufennetje, uurtje slapen en weg=weg! en ik heb regelmatig flinke hoofdpijn en migraine!

dat wou ik niet zeggen!!! Die heb ik ook, wondermiddel is het!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:45

DARO hoofpijn- poeders werkt bij mij ook erg goed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:46

en veel water drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:49

Je weet zeker dat je geen migraine patient bent? Heb je niet een zenuw bekneld in je nek? Is je matras goed? Heb je niet een te hoog kussen met slapen? Hoe zit je achter je bureau? Zit je nek vast? Heb je hoge bloeddruk? Ga eerst deze dingen eens goed langs, en laat je dan eens doorsturen om het uit te zoeken. Misschien moet je iets van sport, joya, bewegingstherapie gaan doen. MIsschien moet je stoppen met bepaalde voedingsmiddelen, kan te veel zout zijn, suiker, chocolade, nootjes, kaas, wijn. Zo zijn er tal van dingen waar je op kunt reageren.

Maak een dagboek en schrijf op wanneer je hoofdpijn opkomt, wat je de vorige dag allemaal hebt gegeten, hoe lang je in een bepaalde houding hebt gezeten, etc. Dan krijg je inzicht in je eigen situatie, is ook makkelijker praten met eventueel een arts.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:09

na een aantal bezoeken aan de neuroloog, een dieet van de dieetiste, het aanschaffen van een nieuw matras en hoofdkussen is gebleken dat ik last heb van een chronisch beknelde nekzenuw. soms gaat het weken goed en dan weer mis. op dat moment trek ik aan de bel bij mijn manueel therapeut. hij behandeld me dan een aantal keren en ik kan er weer tegenaan. hoe lang ik er weer tegen kan is afhankelijk van o.a. stress.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:14

stress en suikers geeft bij mij problemen...
ik heb t uitgeprobeerd door dingen te laten, dus geen snoep geen jam en zoet beleg...
als k smorgens is zoets eet, dan weet ik dat t savonds mis is.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:17

ik heb voor als ik hoofdpijn heb, een ice depper van het merk 4711 in de koelkast liggen Knipoog
het helpt bij mij heel goed en het is beter als allemaal paracetamol innemen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:19

seks Clown

daar schijnen je bloedvaten van te verwijden en dus je hoofdpijn over te gaan..

geen onzin maar uiteraard wel met een grapje even bedoeld...ik zou ook even een stapje richting huisarts zetten als ik jou was Knipoog

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 13:23

russel schreef:
Maak een dagboek en schrijf op wanneer je hoofdpijn opkomt, wat je de vorige dag allemaal hebt gegeten, hoe lang je in een bepaalde houding hebt gezeten, etc. Dan krijg je inzicht in je eigen situatie, is ook makkelijker praten met eventueel een arts.

Ik ben paar dagen geleden ook begonnen met noteren wanneer en hoe lang ik hoofdpijn had, ook inderdaad voor bewijs.
Bedankt voor de tips iedereen !

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:29

Neem een Rennie Clown

Geen idee of het helpt, maar kwam ineens bij me op Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:37

rennie is voor maagzuur
of dat bijhoofdpijn werkt....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:43

Lynn_Nikita schreef:
rennie is voor maagzuur
of dat bijhoofdpijn werkt....

ROFL Huilen van het lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:47

je ene hand op je voorhoofd leggen, en de andere in je nek. lichte druk erop houden, dan voel je idd nog de hoofdpijn, maar als je loslaat is het al een stuk minder...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:50

Veel water drinken, en oppassen met uitdrogend voedsel en drinken. Zoals koffie, alcohol, andijvie, thee, enz

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:21

Drink je genoeg?
Krijf je niet teveel caffeine binnen dmv: koffie, thee, cola, chocola en drop?
Ik zou me even door laten verwijzen door de huisarts als ik jou was.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 15:56

Water drink ik genoeg, thee de laatste tijd wat meer mar ook niet super veel.. Cola ben ik al een half jaar mee gestopt aangezien ik nogal een dikke kop begon te krijgen Bloos Die tip van 1 hand op het voorhoofd en 1 in de nek, werkt wel.. Niet al te lang maar verlicht redelijk.. Dankje voor de tips..
Vanacht tegen 6 uur in slaap gevallen tot 12 uur, daarna direct lekker koele douche want het zweet stond me op de rug. Tgaat nu al weer een stuk beter, lig nu lekker in het zonnetje. Echt verbetering vergeleken met gisteren. Tis dr nog wel maar ik functioneer weer Vork

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:09

Reiki, dat helpt echt Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:05

Aspro bruis, maar ik weer niet of dat tegen hele erge hoofdpijn werkt. Ik neem het altijd in als ik last heb van me rug, menstruatiepijn of hoofdpijn. Verder kan een pijnstiller ook misschien wel werken?

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 23:24

Ik heb op dokters voorschrift ooit Ibiprufen 800 gehad, werken misschien voor half uurtje tot uurtje en dan begint de ellende weer.. Heb vandaag met mijn moeder er over gehad, binnen kort toch maar weer even richting Huisarts..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:26

Ik heb zelf migraine, en als ik een aanval krijg zet ik mijn bril altijd op, drink ik een brufen bruis, en een half uurtje later een halve liter water minstens. diezelfde dag ook geen suikers of cafeïne-houdende dranken meer, en wat ik ook al zag, geen uitdrogende voedingsmiddelen. je hebt je vocht nodig!!

ook een erg belangrijke, zorg dat je voldoende beweegt, echt sport. ga desnoods elke dag een halfuurtje hardlopen, of fitnessen. (en natuurlijk weer voldoende drinken...) je zult zien dat je veel minder last van hoofdpijn krijgt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:27

adoration schreef:
Ik heb op dokters voorschrift ooit Ibiprufen 800 gehad, werken misschien voor half uurtje tot uurtje en dan begint de ellende weer.. Heb vandaag met mijn moeder er over gehad, binnen kort toch maar weer even richting Huisarts..

ibuprofen helpt, maar het is troep!! slecht voor je bloeddruk en van alles en nog wat. ik zag laatst een docu erover, en heb meteen alles weggegooid!!!
brufen moet je ook niet teveel nemen

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:44

Karin_88 schreef:
adoration schreef:

ibuprofen helpt, maar het is troep!! slecht voor je bloeddruk en van alles en nog wat. ik zag laatst een docu erover, en heb meteen alles weggegooid!!!
brufen moet je ook niet teveel nemen

Alle medicijnen zijn troep. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren. Ik heb 3 jaar achter elkaar brufen genomen en nergens last van gehad. Ik pak 1x een advil en krijg erge maagklachten.