hoelang na stoppen met de prikpil zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noby

hoelang na stoppen met de prikpil zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 23:42

ik vroeg me af wie heeft de prikpil gebruikt en is daarna direct begonnen met het proberen om zwanger te worden?
en hoe lang heeft dit geduurd.
ik ben eerder zon 3 jaar aan de prikpil geweest en was na een half jaar weer ongesteld.
nu heb ik hem weer 3 keer gehad en volgende maand zou ik een nieuwe halen maar....
dat doe ik dus niet.
graag ervaringen dan weet ik wat me te wachten kan staan.
al begrijp ik natuurlijk dat het bij iedereen anders is....

Durante

Re: hoelang na stoppen met de prikpil zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:47

Ik ben ook wel nieuwschierig hoelang dat kan duren.
Ik wil nog niet zwanger worden,maar ben wel 'n half jaar geleden gestopt met de prikpil(omdat ik ervan aankwam).
Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:35

Ik weet dat het wel een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent van de prikpil.
Weet niet precies hoe het zit maar het heeft te maken met de eisprong die weer helemaal op gang moet komen ofzo.
Voor mij was dat een rede om niet aan de prikpil te gaan, omdat het zolang kan duren voordat je weer vruchtbaar bent..

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:05

Het is heel verstandig om minimaal 3 maanden max een jaar te wachten om zwanger te worden. je hebt nog super veel hormonen in je. Zorg dat je eerst een keer gewoon ongesteld bent geweest en vergeet geen foliumzuur te gaan slikken!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:45

Het kan meer dan een jaar duren voordat je normale cyclus weer op gang is. Aangeraden wordt eerst enkele malen regelmatig ongesteld te worden (dat de cyclussen evenlang zijn) en daarna pas proberen zwanger te worden. Dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat je zwanger wordt (als er geen complicaties zijn, zoals verstopte eileider etc..)

Je kan natuurlijk ook gewoon continue seks hebben, maar dan weet je pas dat je zwanger bent, als je buik dikker wordt Knipoog Of je moet elke maand een zwangerschapstest halen (en dat is vrij duur, zeker als je die meer dan een jaar lang moet halen elke maand..)

noby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 14:50

wil sowieso wachten tot ik weer gewoon ongesteld ben.
voordeel is dat mijn lichaam er niet zo heel sterk op reageerd.
de vorige keer en das nog niet zo lang geleden was ik binnen een half jaar ongesteld en direct regelmatig. nu scheelt ook nog eens dat ik de prikpil dit keer maar 3 keer heb gehad dus dat is niet heel gek lang. met foliumzuur zal ik in elk geval beginnen.
en van te voren stop ik al moet roken! (was de bedoeling)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:39

Je kunt gewoon proberen zwanger te raken, als er daadwerkelijk nog zoveel hormonen in het lichaam zitten dan raak je ook niet zwanger Knipoog Vaak is het wel zo dat mensen die de prikpil gebruikt hebben langer bezig zijn om zwanger te raken. Maar goed het is zo verschillend je kunt er geen pijl op trekken Knipoog

noby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 23:16

@mistral
zo had ik het nog niet bekeken.
zal idd wel zo zijn wat hormonen betreft.
maar ja we zullen allemaal wel zien moet natuurlijk niets forceren Lachen
helaas heb ik wel al een paar jaar geleden het bericht gekregen dat ik waarschijnlijk sowieso moeite zou hebben om zwanger te worden.
vandaar dat we nu al besloten hebben het te gaan "proberen"
maar hopelijk zit in dit geval de dokter ernaast ik zat toen natuurlijk nog wel in de pubertijd.