Plotseling erge pijn in bovenrug en keel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Plotseling erge pijn in bovenrug en keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 13:54

Vannacht werd ik wakker met ineens heftige pijn bovenin mijn rug, zo net boven mijn schouderbladen. Ik heb een pijnstiller ingenomen en ben uiteindelijk weer in slaap gevallen. Al vroeg vanmorgen werd ik weer wakker en weer had ik erge pijn, weer 2 pijnstillers ingenomen.
Toen ik probeerde iets te eten, kon ik niet pijnloos slikken, steeds als ik slik schiet er een pijnscheut door mijn keel en bovenrug, zelfs drinken doet al zeer.
Afspraak bij de dokter gemaakt en die kon niks vinden, het is volgens haar geen hernia omdat het niet uitstraalt naar mijn armen. Ook geen nekkramp, ik kan nl mijn kin op mijn borst leggen. Zij dacht dat het iets te maken kon hebben met mijn slokdarm, en dat maagzuur een wondje heeft gemaakt en dat dat misschien is gaan ontsteken, maar ik heb nooit last van brandend maagzuur! En hoe kan dit uitstralen naar mijn bovenste borstwervels? Ik heb pijnstillers en maagtabletten gehad.
Ondertussen heb ik nog veel pijn in mijn nek en keel en ik kan bijna niks eten, vloeibaar eten (yoghurt) gaat iets makkelijker. Ik moet om 3 uur naar Frankfurt naar een beurs voor dit weekend en ik zie er erg tegenop omdat ik bang ben dat ik meer pijn ga krijgen...

Herkent iemand deze klachten? De dokter weet het ook niet en ik moet het aankijken.
Ik kan na 3 uur niet meer reageren, maar als je iets lijkt te weten, schrijf maar op! Thnx!

Kipje39

Re: Plotseling erge pijn in bovenrug en keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:37

Ik heb ong. een jaar geleden een luchtwegen infectie gehad, zere keel e.d. en de pijn zat ook op mij borst en in mijn rug.
Kon bijna niet normaal ademen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:52

Het straalde dus alle kanten op bij jou.
dus het zou kunnen dat ik een wondje heb in mijn slokdarm... ik ga er zelf ook meer en meer aan denken, omdat ik niet meer kan slikken zonder pijnscheuten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:22

Ik had een luchtwegeninfectie, dat is wat anders...
Je zou idd wel een wondje kunnen hebben, maar dan de pijn in je rug daar zie ik geen connectie in.
Ik had ook pijn in me rug en op me borst maar dat kwam door de luchtwegeninfectie, en ik heb ook nog eens astma...
Misschien had je je HA beter kunnen vragen over een luchtwegeninfectie, of dat je maandag nog even belt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:17

Klinkt als bronchitis oid eigenlijk voor mij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 21:35

Waarschijnlijk die 2 symptomen los van elkaar geweest, de pijn in mijn rug was zaterdag al grotendeels over, maar de pijn in mijn keel bleef. Ik denk nu dat ik een wondje in mijn keel had en als ik iets at of dronk, het langs mijn slokdarm naar beneden ging en langs dat wondje. Het is nu al bijna helemaal over gelukkig maar ik heb 2 dagen weinig kunnen eten en drinken.
Bedankt voor het meedenken!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:46

ik herken je beschrijving...ik heb het ook wel eens gehad en bij mij was het "slokdarmkramp".......in de eerste instantie dacht ik dat ik doodging.
pijn in borst en rug en heel diep in de keel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:11

Ja klopt woofie, dat had ik ook, en ik was ook helemaal in paniek. kon niet meer slikken en overal pijn.
ik zal het eens opzoeken op internet.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:24

weet je nog wat je vòòr die aanval gegeten hebt??
ik heb het gehad na het eten van een pistoletje tonijnsalade en een keer na het eten van een capucijnerschotel......

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 22:35

pff, niks vreemd volgens mij... ik zal eens diep gaan nadenken, maar het is alweer 4 dagen geleden Verward