Bloedinkje in hersenen; wat is wijsheid?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Bloedinkje in hersenen; wat is wijsheid?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:22

Dit topic: viewtopic.php?f=136&t=784961&hilit=hersenkneuzing heb ik een aantal weken geleden geopend.

Nu zijn we een aantal weken, scans en onderzoeken verder. Gisteren had ik de uitslag van de EEG en MRI. Er is op de MRI nog steeds een plekje te zien die er niet hoort, ook de EEG blijft wat onrustig. Het plekje is volgens de radioloog een bloedinkje geweest na de val. De neuroloog vind het alleen wel een vreemde plek voor een bloeding, want deze plek zit midden inmijn hersenen. Normaal zou je zo'n plek ana de buitenkant vinden, want de buitenkant van je hersenen komt in aanraking met je schedel.

Nu hebben we besloten om over een half jaar de scan weer te herhalen.
Ik vind het nu alleen erg moeilijk om aan te voelen wat wel en niet goed voor me is om te doen. De neurloog kon daar ook niet veel duidelijks over zeggen, ik moest doen wat ik wilde maar wel goed blijven voelen hoe het gaat.

De laatste week ben ik weer naar school geweest en het viel me op dat ik nog steeds erg veel moeite met concentreren heb. Ook heb ik hoofdpijn als ik snachts 8 uurtjes heb geslapen terwijl dat normaal echt voldoende was.
Ik wil eigenlijk in de vakantie wel wat meer gaan werken, maar nu vraag ik me dus af of dat wel verstandig is. Natuurlijk weet ik dat ik moet uitkijken met hoofdpijn en moeheid, maar ik vind het allemaal zo lastig. Want normaal heb je toch ook wel eens hoofdpijn, dit is ook niet meteen een teken om het rustig aan te doen.

Voor zo'n herstellende bloeding in je hersenen is niet een duidelijke norm van hoe lang je het rustig aan moet doen? Of hoe lang je je maximaal in kan spannen waarna je weer gaat rusten?! Luisteren naar je lichaam vind ik nog steeds erg moeilijk Nagelbijten / Gniffelen Vandaar dus mijn vraag of iemand hier misschien meer over weet, over het herstel, het rusten e.d.

knuffelpoesz

Re: Bloedinkje in hersenen; wat is wijsheid?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:58

Een bloedingkje in de hersenen of zelfs een bloeding, is per persoon verschillen hoe het zich oplost.
Ikzelf heb een fikse hersenbloeding gehad, en nu een jaar later weet ik zelfs nog geen eens hoe ik het beste naar mijn lichaam kan luisteren.
Maar omdat het bij jou na een val is gebeurt, wordt het eweer in het kopje NAH gezet(niet aangeboren hersenletsel)
Hier weet ik zelf ook niets vanaf.
En het enige wat ik zeg is, denk aan je lichaam, ben je erg moe en heb je hoofdpijn, blijf dan liever nog even liggen ipv dan je maar doorgaat.

Ik ben wel benieuwd heo het allemaal afloopt zeg..Sterkte ermee

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:13

Dankje Lachen

Ik wil zo graag weer meer doen, weer gaan werken en dat soort dingen. Ik heb het nu bijna 6 weken rustig aan gedaan en ik vind het meer dan genoeg. Maar die laatste week school viel me zo ontzettend tegen wat concentratie betreft. Volgend jaar ga ik naar het examenjaar en ik wil daar ook gewoon goed doorheen komen, dus ik begin ook wel te beseffen dat ik écht uit moet kijken met wat ik doe. Ik vind het daarom ook erg moeilijk om keuzes te maken in wat ik nu wel en niet zou gaan doen.
Eerlijk gezegd was ik er vanuit gegaan dat er op deze scans niets meer te zien zou zijn, maar helaas. Het is nog niet super ernstig ofzo, maar ik ging er min of meer vanuit dat het goed was eni k me over 1 of 2 weken ook weer kiplekker voelde. Nu ik dus weet dat het een serieuse bloeding is geweest kan ik er denk ik ook niet meer vanuit gaan dat het zo over is Nagelbijten / Gniffelen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:20

Dat extra werken zou ik sowieso even uit je hoofd laten. Eerst maar even herstellen lijkt me zo, je bent nog jong dus werken kan je je hele leven nog Knipoog (ik snap dat extra centjes mooi zijn meegenomen maar je lijf is belangrijker!). Beetje ontspannen en dan kijken wat je wel en niet kan ook met zicht op volgend schooljaar bijvoorbeeld.
Ga dus lekker relaxen en bijvoorbeeld voorzichtig sporten, dan kan je stoppen wanneer je wilt en is er geen verplichting als het gewoon niet gaat.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:22

Zolang jij naar jezelf luisterd moeten er geen problemen zijn.
Als het ernstiger was geweest had de neuroloog je echt niet zomaar weer de straat op gestuurd hoor.
Ligt wel je werk in, dat van als het niet gaat, dat je dan even kan zitten of even 5 min tot rust kan komen. Je toont dan immers wel initiatief om te werken.
En mocht het niet echt lukken, kan je ook een beetje aangepast werk vragen(als dat er is).(ziektewet kost namenlijk nog veel meer voor je werkgever)

En over die bloeding nog even, als het goed is is de bloeding zelf al gestopt hoor, je mag namenlijk officieel maar 3 min "doorbloeden" na een wondje. En zo n bloedingkje in de hersenen noemen ze dan ook een wondje.
Alleen dat bloed moet nog afgeboerd worden, en dit kan even duren.
En je gaat je het meeste lekkerder voelen als je gewoon echt naar je lichaam luisterd, ben je moe, dan ga je even liggen.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:29

Klopt ook, dat het bloeden wel gestopt is. Maar eventueel was er de kans dat hij vlak na de val weer een tweede keer was gaan bloeden. Dit dachten ze te zien maar echt te bewijzen valt het niet. De afvoer van het bloed kon nog wel 2 tot 3 maanden duren zei hij.

Ik werk overigens in de horeca, en soms kan dat wel een beetje gestresst zijn, maar in princiepe moet het lukken.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:07

Daarom zei ik ook al van, licht wel je werkgever in, dat als je ff 5 min rust kan nemen enz.