Nu zijn we een aantal weken, scans en onderzoeken verder. Gisteren had ik de uitslag van de EEG en MRI. Er is op de MRI nog steeds een plekje te zien die er niet hoort, ook de EEG blijft wat onrustig. Het plekje is volgens de radioloog een bloedinkje geweest na de val. De neuroloog vind het alleen wel een vreemde plek voor een bloeding, want deze plek zit midden inmijn hersenen. Normaal zou je zo'n plek ana de buitenkant vinden, want de buitenkant van je hersenen komt in aanraking met je schedel.
Nu hebben we besloten om over een half jaar de scan weer te herhalen.
Ik vind het nu alleen erg moeilijk om aan te voelen wat wel en niet goed voor me is om te doen. De neurloog kon daar ook niet veel duidelijks over zeggen, ik moest doen wat ik wilde maar wel goed blijven voelen hoe het gaat.
De laatste week ben ik weer naar school geweest en het viel me op dat ik nog steeds erg veel moeite met concentreren heb. Ook heb ik hoofdpijn als ik snachts 8 uurtjes heb geslapen terwijl dat normaal echt voldoende was.
Ik wil eigenlijk in de vakantie wel wat meer gaan werken, maar nu vraag ik me dus af of dat wel verstandig is. Natuurlijk weet ik dat ik moet uitkijken met hoofdpijn en moeheid, maar ik vind het allemaal zo lastig. Want normaal heb je toch ook wel eens hoofdpijn, dit is ook niet meteen een teken om het rustig aan te doen.
Voor zo'n herstellende bloeding in je hersenen is niet een duidelijke norm van hoe lang je het rustig aan moet doen? Of hoe lang je je maximaal in kan spannen waarna je weer gaat rusten?! Luisteren naar je lichaam vind ik nog steeds erg moeilijk