wie heeft er ook een breuk in het middenrif?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

wie heeft er ook een breuk in het middenrif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:48

ik weet sinds ongeveer een jaar dat ik een breuk in mijn middenrig heb. daardoor kan het eten en maagzuur door die breuk mijn keel inlopen. ik heb op het moment veel last ervan. heb al 3 verschillende soorten medicijnen gehad maar niets helpt. zit nu aan het zwaarste middel, lozec. hiervoor had ik pantasol. een operatie doen ze niet meer zo gauw. ik heb me laten vertellen door de huisarts dat ze dan via 2 openingen je lichaam in moeten en dat dat een hele grote ingreep is. maar ik wil zo graag van die pijn af. wie heeft er tips?

Wanja

Re: wie heeft er ook een breuk in het middenrif?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:56

Ik heb ook zo'n 'hernia diafragmatica' . Ik kan er goed mee leven zonder maagzuurremmers (gelukkig), maar ik merk wel dat als ik erg gestresst ben ik meer last heb van zuurbranden. Ook mijd ik bepaald dingen met eten, zoals bijvoorbeeld komkommer, scherpe kruiden en veel vet. Ook eet ik niet 's avonds laat (na 19.00 uur), omdat ik dan met slapen erg veel last krijg.
Misschien heb je iets aan deze tips naast de maagzuurremmers die je al gebruikt. Eventueel kunnen ze de dosis maagzuurremmers nog ophogen of over gaan op nexium in plaats van losec. 2x daags 40 mg. is een veel voorgeschreven dosering. Succes ermee!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 15:21

nexium heb ik al gebruikt, hielp ook niet. veel vet eet ik ook niet omdat ik op een dieet sta.dus ik heb alles zo'n beetje geprobeert maar niets helpt. zit op dit moment weer met pijn, bijna niet uit te houden. dank je wel voor de tips.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:59

Hallo Lonneke

De operatie die jij als oplossing ziet noemt waarschijnlijk de operatie van Nissen. Mijn collega heeft dit ook laten doen en zolang er niks mis is gaat het prima, maar o wee zodra ze teveel gegeten heeft, misselijk is of buikgriep heeft, dan denkt ze dat ze dood gaat van de pijn, want als je deze operatie hebt laten doen kan je nl niet meer overgeven.
Ik wou je dit even meegeven voordat je beslist.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:40

Ja meld zich: Bloos
gebruik geen medicijnen meer
ben veel afgevallen, dat scheelde ook. Vork
Ligt iets hoger in bed ( klein beetje schuin dus)
Als ik moet overgeven, heb ik zetpillen Clown
Opletten met je eten ( geldt niet voor iedereen) niet teveel, zodat je zo,n volgevreten gevoel heb.
De pijn die ik had/heb was net als een hartaanval ( teminste zo voelde het voor mij) Het duurt gelukkig bij mij niet lang zo,n maagzuur aanval. Als ik melk drinkt is het over. Van de medicijnen werd ik enkel beroeder.
Operatie doe ik niet, omdat het geen garantie geeft.