Beweeg ik wel genoeg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Beweeg ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:43

Hoi allemaal,

Deze zomer was mijn plan om goed af te vallen. Ik heb me ingeschreven bij de sportschool ongeveer 2 maanden geleden. Mijn doel was om goed te sporten. Ik vraag me af, omdat het afvallen niet echt vorderd of ik wel genoeg beweeg. Ik volg sonja bakker dieet.

Beweging:

S'ochtends 9.00 - 12.00 naar mijn paard en rijden
S'middags 14.00-15.00 sportschool
S'avonds 20.00 - 21.00 sportschool

Ik probeer gemiddeld 7 tot 10x per week te sporten, ik snap niet dat ik dan niet afval. Water drinken gaat ook wel goed en regelmatig.

Iemand nog suggesties?

Targaryen

Re: Beweeg ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:51

2 uur beweging per dag zeggen ze toch altijd?
Daar zit jij ruim aan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:52

wat eet je allemaal dan?
zeker weten dat je echt niet teveel eet?
kan zijn dat je stofwisseling wat langer nodig heeft om aan je nieuwe patroon te wennen,
soms kan het best 2 maanden duren en dan ineens val je wel af Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:55

Idd...wat ellepel zegt, en het ligt er ook aan hoe je traint in de sportschool. Volg je een programma om af te vallen? Heb je advies gevraagd aan de trainers? Of ben je zelf maar wat aan het doen op de apparaten. Dat scheelt al een hele hoop.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:55

je moet rekenen dat spieren meer wegen dan vet.
het vet in jou lichaam is stilaan aan het omzetten in spier waardoor je dus geen gewicht verliest.
ik ken het sonja bakker dieet helemaal niet, maar gewoon blijven bewegen, op een gegeven moment zal je je anders voelen (fitter en gezonder)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:57

@wirobelgje: dat ligt er dus aan hoe ze traint, of er meer spiermassa komt. Ze wil vetverbranden en geen spieren opbouwen (als ik het goed begrijp)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:58

daar heb je gelijk in
maar als ik zo lees dat ze 2uur sportschool doet en daarbij ook nog eens paardrijden is het onmogelijk dat ze geen spiermassa kweekt...
ze bouwt dus ongetwijfeld spieren op met deze hoeveelheid beweging

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:59

Ik richt me nu alleen nog maar op vet verbranden in de sportschool. Inmiddels ben ik wel een bekende daar Bloos dus ik praat regelmatig met de trainers over het sporten. Ik ga op de loopband, fiets en crosstrainer. Mijn hartslag moet tussen de 140 en 160 zijn voor een optimale vetverbranding. Het zou inderdaad kunnen dat mijn lichaam moet wennen aan het eten en de andere stofwisseling. Ik probeer inderdaad goed in de gaten te houden dat ik toch niet te veel eet.
Maar ik dacht gewoon, als ik zo veel ga sporten dan vliegen de kilo's eraf Huilen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:59

Op een flinke chocoladereep kun je een hele marathon rennen, het menselijk lichaam is redelijk efficient. Moraal: Hoewel beweging goed(noodzakelijk) is, is je dieet essentieel als je wilt afvallen. Hiermee bedoel ik overigens niet "op dieet gaan". Verstandigste (en gezondste)strategie is je gewicht constant krijgen d.w.z. niet aankomen. Maar goed je geeft niet aan waarom je wilt afvallen, met jouw mate van beweging kan ik me nauwelijks voorstellen dat je veel(als uberhaupt) overgewicht hebt, wat is je BMI?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:01

Mijn BMI komt in de obesitas. Ik ben 1.73 en weeg 120kg.
Heb trouwens ook nog bij een dietiste gelopen, ben hier 17 kilo aangekomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:04

Ik zou de weegschaal even vergeten en gewoon eens met het ouderwetse meetlint op gaan meten of je centimeters verliest.
Wat is je trainingsprogramma en wat eet je precies?
(ik val zelf ook niet af van dieeten, bij mij is het keywoord gewoon regelmaat en mijn bord niet te vol scheppen.)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:10

We meten wel elke week of ik cm verlies, dat is tot nu toe 2 tot 3 cm geweest.
Ik volg dus Sonja bakker het zomerboek ervan. Ik eet nu wel regelmatiger en gezonder. Mijn trainingsschema is dus wel steeds hetzelfde, paardrijden en daarna sporten en nogmaals sporten.
Savonds wanneer ik naar de sportschool ga volg ik overigens wel lessen in een soort klasje,
zoals body pump, fat attack en spinning.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:47

Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat je niet afvalt. Alleen het Sonja Bakkeren opzich zonder daarnaast nog te sporten zou je al af moeten vallen. Merk je ook niet dat je broeken losser zitten oid?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:49

Weet je wat het vaak is? Als je gaat sporten kweek je ook spieren. Je kweekt eerst spieren, en daarna ga je afvallen Lachen Ik weet niet hoelang je al bezig bent, maar daar zou het aan kunnen liggen Lachen
Groetjes, mij

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:51

sonja bakker is een achterhaald dieet, met naar wat ik heb gehoord, teveel suikers ,waardoor je idd je buikje houdt.
schijnt een ongezond dieeet te zijn in elk geval
je moet een half uur per dag intensief bewegen , dat is wat je minimaal nodig hebt,naast je werk en hobby.
veel steppen en hardlopen zorgt voor hoge verbranding, ik viel daar in elk geval wel van af.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:56

Eet je wel gevarieerd? Daar kan het soms ook aan liggen dacht ik.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:00

Eet je wel genoeg eiwitten en koolhydraten? Als je namelijk zoveel sport (ook echt intensief neem ik aan?) Dan moet je spieren opbouwen en die hebben daar voldoende eiwitten voor nodig.
Als je niet genoeg eiwitten opbouwt zul je ook geen spieren kweken en dus ook geen vet verbranden.
Ik vraag me ook af of Sonja bakker wel genoeg is vooral iemand die zoveel beweegt.
Maar wel knap dat je zoveel sport en het ook volhoudt!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:17

Luuz schreef:
Als je niet genoeg eiwitten opbouwt zul je ook geen spieren kweken en dus ook geen vet verbranden.

Sorry, klopt niks van. Ieder normaal gezond (en zelfs ongetraind) individu heeft genoeg spieren/spierkracht om bv een marathon te lopen (typische aerobe, "vetverbrandende" sportinspanning). Dit betekent ook genoeg spiermassa om de benodigde hoeveelheid brandstof (vet of suiker) daarvoor te verbranden. Waarom KAN niet iedereen dan zo een marathon uitlopen? UITHOUDINGSVERMOGEN, dat moet je trainen om in het duurinspannigsbereik te komen waarin je het efficientste vet verbruikt.

Hoe ziet een marathonloper op olympisch niveau eruit? broodmager en heel weinig bespiert. Een 100 meter sprinter van hetzelfde kaliber is daarentegen zwaarbespiert en doet aan krachttraining. De eerste levert tijdens zijn sport langdurige aerobe inspanning, verbrandt veel suiker en vet met zuurstof. De tweede levert een korte anaerobe krachtsexplosie, verbruikt een beetje suiker dat vnl. zonder zuurstof omgezet wordt in melkzuur; kortom nauwelijks verbranding ondanks zijn veel grotere spiermassa.

Moraal van dit verhaal: is je doel afvallen dan moet je het zoeken in het trainen van je uithoudingsvermogen, duurinspanningen zoals joggen, fietsen etc. Vermijd krachttraining en het vergroten van spiermassa (tenzij je een goede reden hebt meer kracht te kweken, maar dat is een ander trainingsdoel).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:48

Heb je wel eens een medische check gedaan? Misschien heb je wel problemen met je schildklier oid.
Met jouw gewicht moet je met alleen Sonja Bakkeren al afvallen, als je er nog bij sport moet het helemaal snel gaan! Maar met fitnessen, heb je nou les in zo'n klasje of ga je op de loopband, fietsen, crosstrainer, enz?
Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat je je niet goed aan je dieet houdt. Ik heb zelf 93 kilo gewogen en vond het tegenover iedereen zo raar dat ik niet afviel, want ik sportte 2 keer per week... Maar wat ik allemaal naar binnen stopte als ik alleen was vertelde ik er niet bij! Ik praatte het weer goed, want de volgende dag zou ik toch weer gaan sporten en dan was ik het vast weer kwijt. Grote onzin natuurlijk, want dat sporten deed ik om extra af te vallen, niet om mijn vreetgedrag te compenseren.
Zoals jij het verteld, hoe je het doet, doe jehet precies zoals het moet, weet je zeker dat dat ook de realiteit is? Ga bij jezelf eens na dat dit iets is wat je zelf doet en vooral dat je het voor jezelf doet! Er is niemand anders die jou kan helpen, tuurlijk kunnen mensen achter je staan, maar jij moet dit doen!

Mocht alles nou echt niet lukken, probeer reductil dan eens, informatie is op internet te zoeken. Het gevaar dat als je er mee stopt weer veel gaat eten is erg groot, zoek daarom begeleiding bij het gebruik hiervan. Ik ben er 20 kilo mee afgevallen.
Succes ermee!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:28

Allereerst super van je dat je in elk geval probéért af te vallen!
Het kan ook nog zo zijn dat je... te weinig eet. Dat klinkt misschien raar maar veel mensen die willen afvallen gaan ineens veel minder eten, vallen daardoor eerst (bijv) 2 of 3 kilo af en dan... schakelt het lichaam over naar de spaarstand. Daardoor kan het lichaam met zeer weinig voedingsstoffen toe en val je dus niet (meer) af. Oplossing (mogelijk): vergeet sonja (óf vul het dieet aan met wat gezonde dingen), eet veel vezelrijke producten zoals volkorenbrood en groenten, en zo weinig mogelijk dingen met suiker erin (en dat zit in véél dingen, kijk maar eens op bijv. een pakje soep...). Wat zegt je huisarts er trouwens van? Of is dat degene die je naar die diëtiste heeft gestuurd Verdrietig

Wens je wel heel veel succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:41

Eet je niet te weinig met dat sonja gedoe?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:43

Ymke schreef:
2 uur beweging per dag zeggen ze toch altijd?
Daar zit jij ruim aan!

Een half uur beweging per dag zou voldoende moeten zijn als je gezond eet. Dan hoef je niet eens echt naar de sportschool.

Moeilijk he als je wilt afvallen. Succes ermee!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:42

Hannanas schreef:
Eet je niet te weinig met dat sonja gedoe?

Klopt helemaal Ja . Met Sonja Bakker kom je gewoon weg niet aan je benodigde voedingswaarden per dag. Tevens wordt er, imo, te weinig gedacht aan fruit en groenten.

Ik heb vorig jaar augustus en september (nog net voor de SB hype) ook 2 maand het dieet gevolgd. Ik viel er veel van af terwijl ik eignelijk geen enkele 'extra' inspanning deed.
Het is wel wat raar dat je zelf niet afvalt van SB in combi met de sportschool..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:56

Idd, het kan heel goed zijn dat jij te weinig eet en natuurlijk gewenning van je lichaam aan het vele bewegen. Probeer echt drie maal daags wat te eten en iets gezonds (fruit) tussendoor, een dietiste kan hier goed bij helpen.
Ben je in het begin wel veel kwijt geraakt of toen ook niet?
Iets waar je wel mee uit moet kijken maar wat wel nog wel eens wil helpen is niet teveel eten van te voren, anders gaat je lichaam eerst hier op teren en dan pas op het "vet". Zorg wel dat je wat bij de hand hebt en dat je bijvoorbeeld 2 uur van tevoren hebt gegeten (koolhydraten) neem bijvoorbeeld dextro mee of een mueslireep. En de truc na 8 uur niet meer eten doet ook echt wonderen, ga niet met een volle maag naar bed (ook niet met een knorrende). Het voedsel wordt niet meteen omgezet in vet (wat er natuurlijk weer afmoet Verdrietig ) en de volgende dag sta je op met zin in stevig ontbijt dus een goed begin van de dag.
Ik fiets veel (wielrennen) en doe dit ook omdat er wel wat af mag Bloos maar ik merk vooral dat mijn spiermassa toeneemt en mijn gewicht niet afneemt dus gebruik ik een centimeter en voel gewoon wat mijn lichaam doet. Ik zie vooral de bespiering in mijn benen toenemen en broeken die losser gaan zitten maar mijn gewicht blijft gelijk. Vind het trouwens erg knap het schema wat je aanhoudt, en je wordt er echt wel gezonder op ook al zie je het niet op de weegschaal, keep up the good work Haha!

edit: een medische check up is bij jou zeker aan te bevelen vooral even voor je schildklier. Want SB en zoveel sporten daar moet je haast wel van afvallen...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 14:43

Bedankt allemaal voor de berichtjes!
Ik ben inderdaad bij de huisarts geweest,die stuurde me naar de dietiste. Ik ben vandaag zelfs 1 kg aangekomen! Ik ga proberen meer te letten op het eten, tuurlijk eet ik wel is 1 crackertje meer ofzo maar niet echt veel meer.

Ik sport op de loopband, fiets en crosstrainer en probeer dan 700 calorieen te verbranden (vandaag zat ik al 600 was doodop! ) en dan nog het klasje erbij. Ik probeer geen extra spieren op te bouwen door krachttraining, al weet ik dat het wel gebeurt doordat ik nu sport in mn benen etc.
Mijn vriend zegt wel dat mijn lichaam van vorm is veranderd, maar snap het niet dat ik weer aankom.
Ik ga nu wel even een tijdje zo door en ik zie wel over een tijd of het afvallen dan echt begint Dromen