Kruisbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Kruisbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:43

Ik heb een kruisbeet ( mijn kaak groeit scheef , de ene kant groeit sneller als de andere kant).
Nu vroeg ik mij af zijn er nog mensen die dit hebben?
Ik heb nu ong een vier maand mijn blokjes. Er zit vanonder een soort spiraaltje op de draad zodat mijn hoektanden ( die gedraait staan) ertussen kunnen. Nu doen mijn hoektanden pijn omdat er een stuk spraal bij gekomen is op de draad. De draad vastzetten deed meer pijn toen als mijn blokjes laten zetten.
Zijn er nog kruisbeters met ervaringen? Mensen die misschien kunnen zeggen wat er nog komen gaat, wat me nog te wachten staat?

Preddy

Re: Kruisbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:13

Meld zich! Ik heb destijds zo'n grote kwijlbakbeugel gehad zegmaar Haha! Ze gingen 1st mn kaakstand meten en daarop hebben ze de beugel aangepast. Mijn bovenkaak moet ook worden verbreed. De 1ste maand dat ik m droeg voelde het juist alsof mn kaak scheef was en had ik echt last van kaakspierpijn! Toen het een beetje recht stond (na 2 jaar ofzo) kreeg ik boven een plaatje en onder blokjes.. Daarna ook blokjes boven Ik heb in totaal dik 7jaar gebeugeld, ben 1 keer geopereerd en 2 x getrokken. Nu heb ik een draadje achter mn tanden tegen teruggroeien omdat ik destijds ook geen ruimte had voor doorkomende kiezen (vandaar de operatie en getrokken kiezen). Ik hoop voor je dat jij er sneller klaar mee bent want bij mij was het echt een zooitje! Ach gut

Tempus

Re: Kruisbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:21

Hehe dat duurde precies wel lang. Bij mij hebben ze het geschat op een jaar. Tanden recht zetten ( 6maand) dan opereren en dan nog eens 6 maand die blokjes. Ik vind het ergste dat ik steeds minder goed kan bijten. Alles staat zo scheef ( hoewel die tanden recht komen te staan). is langs de ene kant wel goed zo kan ik niet meer knabbelen op mijn nagels. Maar ik eet liever een hard broodje ( en dat kan niet meer)