extreem knakkende enkels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

extreem knakkende enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:06

het is soms echt vreselijk, elke stap die ik zet knak ik. en soms is het ook écht pijnlijk. eerst was het alleen als ik de trap af kwam of als ik op sokken liep. maar nu ook gewoon met schoenen aan.

dit lijkt me overigens niet goed voor mijn enkels, en soms kan ik ook niet rennen omdat het pijn doet. of doet lopen zelfs pijn. ik loop eigenlijk altijd op platte schoenen. heel soms met een hakje van 1 cm maar dat is misschien 1 keer per maand. maar het blijft toch echt vervelend. is het niets ernstigs en moet ik hier gewoon mee door blijven lopen? of toch maar even langs een dokter gaan.

groetjes lotte

Lise81

Re: extreem knakkende enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:21

Als het knakken pijn doet zou ik er toch eens naar laten kijken.
Misschien heb je baat bij een zooltje (evt. via podoloog) of oefeningen om je stabillteit van je enkel te verbeteren (kan je krijgen van een fysiotherapeut, maar je kan beginnen met op 1 been staan).

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:23

bij mij knakt ook bijna alles
m'n tenen polsen ellebogen kniën enkels me nek enz.
ik heb er niet echt last van maar bij de huisharts zeiden ze overbelasting maar dat kan ik me haast niet voorstellen bij mij dan?? maar miscchien ,, doe je veel aan sport ofzo

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:12

het enigste wat ik heel veel doe is paardrijden Bloos , een tijdje veel hardlopen maar dat doe ik nu al niet meer

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:34

Als het lopen al pijnlijk is, zou ik ook even naar de dokter gaan. Bij mij knakt ook bijna alles, maar op zich kan dat geloof ik geen kwaad. Misschien is er bij jou wat anders aan de hand.

Succes ermee.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:37

Ik heb dat ook wel eens met mijn pols knakt ie zo vaak..
En laatst met autorijden had ik mijn enkel die elke keer knakte tijdens de koppeling omhoog laten komen Huilen van het lachen
Als het echt zeer doet mss toch eens naar de dokter, pijn is nooit goed..!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:12

zou het misschien helpen als ik beugels neem met vering? die met dat zwarte stuk ertussen. want misschien kan ik niet goed tegen die schokken in mijn enkels Bloos

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:46

De fysio van mijn vader zei, als het knakt, lekker laten knakken, maar als het zeer doet moet je echt even een bezoekje aan de dokter brengen want dan zit het niet goed.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:25

Ik heb ook soms dat ik knak aan alle kanten, bijvoorbeeld als ik door me knieen ga of als ik de trap op loop dan knakken me enkels ook.
Beter even naar de dokter gaan als het pijn doet, dat kan niet goed zijn!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:53

Ik knak ook altijd aan alle kanten, mijn pony trouwens ook Haha! De fysio zei dat het niet erg was, maar zoals als jij zegt dat je er echt last van krijgt. Zou ik toch maar eens bij de huisarts langs gaan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:28

het is niet zo dat het bij elke knak pijn doet., maar als ik dan bijv opsta en ga lopen kan het lopen wel eens pijnlijk zijn. in mijn knieen maar vooral in mijn enkels. over het algemeen doet het geen pijn. maar het leek mij gewoon niet goed, maar de beugels van sprenger zouden die helpen? want ik heb het ook vaka als ik van het paard afstap

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:26

Knakken zonder pijn valt in de regel nog wel wat mee, maar je kan altijd voor de zekerheid even naar laten kijken. Vooral als het pijn doet dan maar even naar laten kijken. Het lucht meestal wel op als je bij de huisarts geweest bent, je weet dan meestal precies waar je aan toe bent!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:33

ik heb het ook, ook regelmatig met pijn, ik heb het al zolang ik het me herinner, aantal keer naar de HA geweest die doet er niks aan

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:44

daarom ga ik ook niet naar de huisarts, ik weet dat hij er toch niks aan doet.e n ik heb een hekel aan huisartsen Clown

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:33

ga dan naar de fysiotherpeut, tegenwoordig heb je geen verwijzing meer nodig van de HA (wel even kijken in je polis)

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:54

Ik heb het ook, met dezelfde klachten die jij hebt. Ik heb dit alleen niet vanaf mijn geboorte, maar nadat ik een scheur in mijn groeischijf had (been moest in het gips)... Ik ben er toen mee naar de HA geweest, conclusie was teveel ruimte en overmatig kraakbeen. Doen ze niks aan

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:21

Ik knak ook erg veel Ja vooral enkels, knieen en ook heupen Ja
Best lastig, ben ook wel benieuwd hoe dat nou komt. Ik had ook al wat gehoord over ruimte.