ook moeite met weten wat gezond is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

ook moeite met weten wat gezond is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 19:48

Ja. Jeetje. Ik wil gezonder eten,want sinds ik samenwoon is mijn buik wel toegenomen heb ik het vermoeden Lachen

Ik was vandaag dus na het rijden even langs de AH gegaan om eten te halen.
Granenkoekjes van LU, kant en klare salade, cruesly ( hoe schrijf je dat?) met noten, magere yoghurt en milk&fruit, zonder vet of zo.
geen chips of chocola deze keer,maar die sla heeft wel een goede saus, en creusly, is dat gezond? zitten wel goede vezels in toch..

ik vind dat logo van gezond eten dus superhandig, aangezien ik vaak geen idee heb wat nou echt goed voor je is.
alles zit zo volgestopt met geheimzinnige E-nummers en van hoeveelheden caloriën, onverzadigd en verzadigd vet heb ik echt geen idee.
dan denk je bijvoorbeeld dat de sla bij de Mac goed voor je is, nee dus.. dat sausje is even erg als een hamburger. denk je dat je goed bezig bent...

Ben ik nou de enige of hebben meer mensen hier last van?

Denise

Re: ook moeite met weten wat gezond is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:51

Ja, omdat de verkopers ons voor de gek houden door heel groot te vermelden '0 kcal', en vervolgens het product vol te stoppen met suiker. Wat is een logo van gezond eten?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:52

tsjah ik persoonlijk vind, dat je er niet zo op moet letten.

Ook zonder die informatie weetje toch wat goed en slecht is?
Alleen om meer geld te verdienen, zetten ze er zo'n gezondheidssticker op.

Ik vind,dat je best mag snoepen zo nu en dan, maar met mate Knipoog

Ik denk er heus wel over na wat ik eet, maar vergeet niet, je moet er ook van genieten Knipoog

( en ik kom nooit bij de mac Tong uitsteken )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:02

Afbeelding

dit is het logo. best handig hoor!!!

ik eet ook wel gezond, elke dag groente etc, maar toch vind ik het lastig. ik was benieuwd of ik de enige was Lachen
verder hou ik echt van eten. ik en mijn vriend koken graag en lekker. met veel kruiden en verschillende gerechten uit landen etc. daarom eet ik er ook te veel van Knipoog matig en gezond eten, en ik kan van de zomer ( lees: als het eindelijk wél strandweer is) zonder morren op mijn buikje op het strand liggen Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:07

musli is goed, zeker.
sommige zit veel suiker in, maar de allbrann muslis zijn goed. geen snoep en chips scheelt natuurlijk, dat keurmerk is ook wel handig ja.
wat meer sporten en het is er zo af joh!
kijk eens even in het topic bij voedertijd. daar zijn wij met zijn allen op dieet. als je een paar paginas doorleest weet je gelijk wat goed voor je is.
mager broodbeleg: lightjam, rookvlees, kipfilet en kalkoenfilet, smeerkaas 20+ en kazen 20 of 30 +
dat is nog best lekker met een plakje komkommer erbij! en natuurlijk groente en fruit eten! en donker brood!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:40

Die sticker is inderdaad super handig!
Verder gewoon letten op 'natuurlijke' producten, dus zonder veel toegevoegde rommel als kleurstoffen, suikers en vetten.
En je kunt prima veel verschillende en gekruide gerechten maken zonder ongezond bezig te zijn!