Overgevoelig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:44

Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar ik dacht van niet.

Ik ben lichamelijk echt supergevoelig.. als je alleen al naar b.v. mijn zij of mijn schouders of mijn nek wijst kronkel ik al weg. Massages word ik lang niet altijd even blij van (vlieg om de 5 minuten richting plafond), als iemand even mijn kettinkje wil bekijken bijvoorbeeld trek ik al weg en ik heb bij een orthomanueel therapeut, een oefentherapeute Mensendieck gelopen en loop nu bij een Osteopaat. Ik overreageer heel erg als die bepaalde delen van mijn lichaam (dus volledige zijkanten, hele buik, bovenkant van heupen, bovenkant van benen, nek, schouders, keel, voeten) aanraken. Voor zover ik weet is het puur lichamelijk: ik heb het al mijn hele leven en ik kan niks bedenken wat de oorzaak zou zijn. Ook geen negatieve lichamelijke ervaringen en het maakt ook niks uit wie het doet (man, vrouw, bekend, onbekend). Maar ik ken echt niemand die hetzelfde heeft. Ik vroeg me af: is er iemand die het herkent?

Storm

Berichten: 20847
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:02

Ik neem aan dat jij het over pijn hebt?

Ik ben alleen op mijn hoofdhuid erg gevoelig, als een kapper mijn haar wast heb ik altijd pijn en ook borstelen is pijnlijk. Ik ben ook wel erg gevoelig op mijn huid, maar dat kriebeld alleen heel erg, zo kan ik er al niet tegen als mijn vriend over mijn been heenstrijkt met zijn hand, kriebeld gewoon te erg. Ook benen scheren is een ramp, het kriebeld zo erg dat het niet leuk meer is. Of als mijn kat langs mijn blote benen loopt, of als ik in mijn ondergoed op bed ofzo lig en hij komt naast me liggen...
Maar goed, jij hebt het waarschijnlijk over pijn en dat is veel vervelender....

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:18

Nee niet pijn, meer kietelig ofzo. Net alsof iemand je heel erg aan het kietelen is alleen probeert die persoon simpelweg zijn/haar hand op me te leggen Verward.

Dus wel een beetje wat jij hebt, eigenlijk!

Lau_Ra

Berichten: 895
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:28

Ik heb het ook een beetje, vooral op me onderbuik, weet niet of jij het zo bedoelt maar als iemand daar aan wilt raken ofzo trekt mn huid meteen samen en voelt heel raar..

Anoniem

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:57

Ik heb dat met mijn voeten...niemand kan aan mijn voeten komen zonder dat ik loop te schoppen,erg vervelend als je zwakke enkels hebt en dus geopereerd moest worden...
Ik heb het ook weleens in "psychische"zin,dat ik echt naar kan worden als mensen te dicht bij komen en me aanraken,ook al zijn het vrienden of bekenden...
Maar dat bedoel jij niet denk ik?

Storm

Berichten: 20847
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:59

Heb je er ook last van als je het bij jezelf doet? Bijv, je buik aaien of je benen?
Ik heb er dan nl veel minder last van, op mijn benen kan ik er niet tegen, maar op de rest van mijn lichaam veel beter dan dat iemand anders het bij me doet.

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Overgevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 18:10

Ik kan het van mezelf wel beter hebben, maar zelfs daar krijg ik de kriebels van.

@DC - Dat psychische herken ik wel, maar daar heb ik het nu niet over inderdaad.. gewoon dat je lichaam reageert, maar je het psychisch helemaal niet erg vindt dat iemand je aanraakt..

@Lau_Ra - Ja inderdaad zoiets!