Ouder worden... hoe ZIE je dat dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Ouder worden... hoe ZIE je dat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:14

Dit weekend een hele "leuke" opmerking van mijn schoonmoeder gekregen:

We zaten onze trouwfoto's (nu bijna 9 jaar geleden) te kijken en mijn schoonmoeder zei: "Ja Bar, je kunt goed zien dat je ouder geworden bent!" Boos!

En bedankt.....

Toen begon bij mij het rare brouwsel in mn hersenen op overuren te draaien en dacht ik: Maar waar ZIE je dat dan aan?

Ik heb hetzelfde figuur, ongeveer hetzelfde haar en kledingstijl... ik ben wat dat betreft niet veranderd. Ik bekeek mezelf eens kritisch van dichtbij in de spiegel en moest ook constateren dat ik eigenlijk qua gezicht niet mijn leeftijd "toon": ik heb een gladde, rimpelloze huid en alleen als je op 10 centimeter van mn gezicht staat, zou je een heeeeeel fijn begin van fijne lijntjes rond mijn ogen kunnen zien.

Ik ben nu 33 en heb niet te klagen over mijn al dan niet ouwe kop Tong uitsteken Maar op de één of andere manier kun je zien dat ik geen 20 ben... maar WAARAAN je dat nu eigenlijk ziet? Geen idee!

Is er IEMAND die mij kan uitleggen hoe het kan zijn dat je kunt zien dat je geen 20 meer bent, ONDANKS het feit dat je gezicht nog baby-glad is en je er ook niet uitziet qua kleding als iemand van middelbare leeftijd ( Tong uitsteken )

Overigens VOEL ik me al jaaaaren 16 hoor Vork

Cyntje

Re: Ouder worden... hoe ZIE je dat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:15

Ligt niet aan jou maar aan je schoonmoeder waarschijnlijk, ik herken het fenomeen namelijk ook Vork

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:16

Misschien je uitstraling, dat je toch weer wat volwassener bent geworden zeg maar Tong uitsteken

racheltjj

Ik denk dat je houding toch wat veranderd. Dat je leefwijze toch in je onderbewustzijn veranderd. Het is maar beetje bij beetje zodat je het zelf niet merkt..
Bijv. als iemand je al heel lang niet meer heb gezien zeggen ze toch ook van zo jou heb ik al lang niet meer gezien en dit en dat. Dan zie je extra goed dat iemand is veranderd als je diegene allang niet meer heb gezien. Maar dat valt bij jezelf niet op omdat je jezelf 'elke dag (in de spiegel oid ) ziet denk ik..

Flying_Angel

Ik heb je profiel gezien. Ik had je echt geen 33 gegeven. Jij mag blij zijn. Hopen dat ik er over 17 jaar ook zo uit zie Tong uitsteken Ik zou ook niet weten hoe ze dat ziet zeg?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:17

Paardennamen schreef:
Misschien je uitstraling, dat je toch weer wat volwassener bent geworden zeg maar Tong uitsteken

Ik rolschaats nog steeds in huis.... en ik speel nog met my little pony's... dus die vlieger gaat niet op denk ik Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:19

Flying_Angel schreef:
Ik heb je profiel gezien. Ik had je echt geen 33 gegeven. Jij mag blij zijn. Hopen dat ik er over 17 jaar ook zo uit zie Tong uitsteken Ik zou ook niet weten hoe ze dat ziet zeg?

Dank je Haha! (We rekenen zo wel af he Knipoog )

Tja, ik weet ook niet hoe men er bij komt.... misschien toch maar anti-rimpel creme kopen? Tong uitsteken

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:21

Nee maar toen ik baby was had ik een gladde huid en nu nog steeds (gelukkig maar ben net 18) en toch zie ik er ouder uit! Dat komt gewoon door je uitstraling, je hoeft heus geen rimpels te krijgen om er ouder uit te zien hoor Lachen
En idd ik zou je geen 33 geven Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:22

Ja, maar dat komt omdat je van kind in een volwassen persoon verandert!

Ik heb het over het verschil tussen 20 en in mijn geval 33 Knipoog

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:23

Laat eens een foto zien van 10 jaar geleden dan Tong uitsteken Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:26

Craignethan schreef:
Laat eens een foto zien van 10 jaar geleden dan Tong uitsteken Haha!

Zodra ik mn fotoboek te pakken heb, doe ik dat Haha!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:27

Zeiden ze maar tegen mij dat ik ouder leek.
Ik ben 19 en ze schatte mij 14/15 nou daar word ik ook nier vrolijk van Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 17:31

L_iek schreef:

Oh, maar toen ik 14 was, wilde ik ook graag ouder geschat worden Knipoog

Nu vind ik het wel gaaf als ze mij jonger schatten (tenzij dat 1 jaar jonger is natuurlijk)
Maar ik geef toen dat ik een aantal vrouwen ken die jonger zijn dan ik en toch ouder vind uitzien, qua kleding enzo... Ik ben nog steeds het type spijkerbroek met shirtje Lachen

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:44

Op een of andere manier verandert je gezicht gewoon en dat hoeft niet eens te betekenen dat je rimpels krijgt, maar gewoon bepaalde gebeurtenissen in je leven 'tekenen' je gezicht.

Bij mijzelf bijvoorbeeld zie ik het ook..een jaar geleden had ik nog een heel onschuldig jong meisjesgezicht (ben bijna 20) en door een hoop verdriet in het afgelopen jaar en dan vooral de laatste 6 maanden (vader overleden enz.) is mijn gezicht gewoon getekend. Ik vind bijvoorbeeld wel dat ik opeens lijntjes rond mn ogen en mond heb gekregen die er eerst niet zaten.
Af en toe kijk ik in de spiegel en denk ik: jezus ben ik dat Wow!. Niet dat ik er verschrikkelijk uit zie ofzo, maar ik schrik dan gewoon van de verandering, de volwassenheid.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:51

Barmat schreef:
L_iek schreef:

Oh, maar toen ik 14 was, wilde ik ook graag ouder geschat worden Knipoog

Nu vind ik het wel gaaf als ze mij jonger schatten (tenzij dat 1 jaar jonger is natuurlijk)
Maar ik geef toen dat ik een aantal vrouwen ken die jonger zijn dan ik en toch ouder vind uitzien, qua kleding enzo... Ik ben nog steeds het type spijkerbroek met shirtje Lachen

Haha, ik vind het echt verschrikkelijk. Altijd als ik ga stappen moet ik legitemeren als ik dan mijn rijbewijs laat zien kijken ze me echt zo aan van NEE dat kan niet Bloos

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:16

L_iek schreef:

Ja ik heb dat ook!! Oke ik ben dan 18, maar als ze vragen hoe oud ben je en je zegt 18, kijken ze je echt aan van? Ehh, geen 14/15?? Ook als we op stap gaan idd, altijd moet ik me legitimeren!

Maar je uitstraling veranderd wel naar mate je ouder wordt, dus denk dat dat het vooral is. Lachen Vork

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:36

Een minder 'speelse' uitdrukking? Haha!
Iig wel volwassener!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:41

Quir schreef:
L_iek schreef:

Ja ik heb dat ook!! Oke ik ben dan 18, maar als ze vragen hoe oud ben je en je zegt 18, kijken ze je echt aan van? Ehh, geen 14/15?? Ook als we op stap gaan idd, altijd moet ik me legitimeren!

Maar je uitstraling veranderd wel naar mate je ouder wordt, dus denk dat dat het vooral is. Lachen Vork

Dat heb ik ook! Ik word altijd jonger geschat.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:46

Ik denk idd ook aan je uitstraling Knipoog . ik ben nu 36, en mij schatten ze meestal wel jonger, maar ik voel me ook nog helemaal niet 36 Bloos is het niet zo dat je schoonmoeder gewoon ziet wat ze wil zien? ik wil wel eens foto's van je zien van 9 jaar geleden Haha! in je profiel zie je er nog jong uit hoor Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:36

Ja! Laat die foto van 9 jaar terug maar zien! Haha! Haha

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:06

Ik heb geen idee waar t aan zou liggen. Op een bepaalde manier tekenen alle gebeurtenissen in je leven toch je uitstraling.

Ik ben nu 35, kleed me niet als suffe muts, ga nog regelmatig stappen en word soms nog wel eens rond de 27 geschat Tong uitsteken .

Waarschijnlijk omdat je schoonmoeder je gewoon kent en ondanks dat je er idd goed uitziet voor 33 (wie zegt trouwens dat je na je 30e rimpelig en vervallen door t leven moet gaan? Ja dat dacht ik toen ik 16 was, toen waren mensen van boven de 30 bijna fossielen... Tong uitsteken )

Ben ook wel benieuwd naar een toen en nu foto Haha!

*edit* Ik zit nu ff in mijn profiel te kijken en daar staat een foto van 1997 in. 10 Jaar geleden precies. (juli 1997) en op die foto is mijn gezicht gewoon veel meisjesachtiger. Niet dat ik nu onder de rimpels zit, maar toch zie ik wel verschil...

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:55

Weet je waaraan je het vaak nog het meest kan zien?
De nek ...
Die gaat als eerst rimpelen en ouder worden *LOL*.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:42

Ik vind dat je het het best aan de ogen kan zien.
Niet of er nou wel of geen rimpels zijn, maar meer de uitdrukking.
Mensen die wat ouder zijn kijken minder "fris" uit hun ogen.
Ze kijken wat vermoeider en bezorgder uit hun ogen.
Ook het wit is wat grauwer of roder.
De iris vaak wat fletser, naarmate je ouder wordt.
Ik zie dat bij mezelf ook, (vooral sinds ik kinderen heb, haha) Haha!
De slaap gaat ook niet meer zo snel uit mijn ogen, lijkt het wel.... Dromen
Mijn uitstraling is ook niet meer zo "open" als vroeger, maar wat serieuzer, wijzer.
En mijn ogen gaan steeds meer hangen, mijn mondhoeken trouwens ook, jammer hè... Cool
(Zie profiel, haha Haha! Tong uitsteken )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:50

Je hoofd krijgt een wat andere "vorm".
De kaken gaan zich ook wat anders vormen, ja, het klinkt gek, maar daar zie je het een beetje aan.
Hoe leg ik dit uit zeg... Verward

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:57

ogen Lachen Let maar eens op, kinderen hebben vaak een onbezonnen vrolijk twinkeling in hun oogjes, de onschuld straalt er vanaf. Hoe ouder mensen worden hoe meer de onschuld verdwijnt en word vervangen door wijsheid. Heeft trouwens niks te maken met hoe oud je werkelijk bent maar hoe je je voelt en wat je in je leven hebt meegemaakt.

Maar wat is het toch een gek iets dat mensen niet oud willen worden? Als je jong bent wil je oud zijn, ben je dat eindelijk (of kom je in de richting) is het weer niet goed.

maar goed, ik ben een dwaas van 17 die waarschijnlijk geen recht van spreken heeft in dit topic