Is dit normaal?( Ongesteld )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Is dit normaal?( Ongesteld )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:14

Hallo,

Ik ben nu voor ong. de vijfde keer ongesteld, de laatste keer was 2 weken geleden, maar ik menstrueer nu wel echt heel erg veel, ik was vannacht doorgelekt; er lag bloed op mjn bed, heb vreselijke buikpijn, moet om het half uur nieuw maandverband indoen enz. Is dit normaal als je pas net begint? Maak me er toch een beetje zorgen over Bloos

Groetjes Annette

XxSultanxX

Re: Is dit normaal?( Ongesteld )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:24

ik was in het begin ook heel erg ongesteld ( maar moest niet om het half uur naar de wc )
mischien kan je beter tampons gaan gebruiken , je voelt er niks van en het is schooner Lachen
als je het niet vertrouwd meteen naar de dokter gaan

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:26

Ik had dat vroeger ook ontzettend erg.
ik ben daarvoor naar de dokter geweeest, en de dokter zei dat we het nog even moest afwachten omdat alles nog netjes op schema moet komen.
na een jaar was het nog drama, en heeft de dokter mijn de pil voorgeschreven.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:54

Iets dikker (nacht)maandverband nemen misschien, ook voor overdag. Ik had er de eerste keer ook heel erg last van. Nog steeds eigenlijk, en ik ga vanmiddag op watersportweek met de hele 3e klas. Pff Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:56

SteffiiY schreef:
ik ben daarvoor naar de dokter geweeest, en de dokter zei dat we het nog even moest afwachten omdat alles nog netjes op schema moet komen.

hier idem dito!!
ik vloeide heel erg veel
was zo blij dat ik eindleijk aan de pil mocht, alle problemen over

TS : als je om het half uur een nieuw verband in moet doen, dan heb je wss een te dun verband en zul je een dikkere moeten kopen.
snachts heb je extra lange en dikke, doorlekken snachts komt doordat je ligt en het bloed dus niet allemaal richting verband stroomt.
vergeet niet dat hygiene heel belangrijk is nu.
liever 2 keer douchen dan een.
smorgens even gauw douchen en savonds, door het warme water ga je je ook beter voelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:57

Ik het het juist heel erg de eerste 3 maanden dat ik aan de pil was. Het is niet ernstig, alleen erg vervelend. Denk dat het wel minder word Ja

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:00

SteffiiY schreef:

Bij mij precies het zelfde Lachen

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:01

Ik had het eerst ook zo erg! de zelfde klachten als jij. doorgelekt, buikpijn en steets weer moeten verschonen enzo.
Ik was ook gewoon echt heel erg onregelmatig. daarom ben ik nu de pil gaan slikken. heb er gelijk geen last meer van.
je kan er altijd nog mee naar de dokter.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:06

Ik had het inhet begin ook heel erg..
echt supererge buikpijn..als ik niet op tijd ibuprofen nam..kon ik niks meer en lag ik alleen maar te kronkelen in mijn bed.

ben nu al een poos (2/3 jaar ofzo) aan de pil en gaat echt stukken beter!

Enne idd misschien tampons? vind het zelf stukken fijner..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:47

ik heb er vanaf het begin (nu ehm, 3,5-4 jaar terug) onwijs veel last van gehad.. Vloeide onwijs, onwijze buikpijn, eerste 2 dagen kon ik alleen maar op mn bed liggen van de pijn, dus naar dokter gegaan, pil gekregen, en alle probs zijn weg! vloeien is veel minder, geen pijn meer, dus super oplossing voor mij!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:04

Ik had vroeger ook altijd ontzettend veel last.
Ben toen ook de pil gaan gebruiken en sindsdien heb ik nergens meer last van!
En tampons vind ik persoonlijk ook veel fijner dan maandverband..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:03

Ik had eerst ook echt erg last er van en ook krampen in mn buik enz. Naar een tijdje word het vanzelf wel minder. Anders mischien de pil gebruiken.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:08

Ik heb niet last van doorlekken.
Maar wel ontzettend van buikpijn, zelfs zo erg dan het naar m'n benen toetrekt. En m'n hele rug doet zeer.
Ik moet ook altijd de eerste dag overgeven en soms val ik flauw.
Ik neem altijd brufen en een kruik voor op m'n buik.
Ook ik zou als ik jou was tampons gebruiken, voel je ook een stuk frisser door.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:30

Ok, hartstikke bedankt! Ga denk ik toch een keertje naar de dokter voor de pil! Want het schijnt goed te werken!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:39

XxSultanxX schreef:
ik was in het begin ook heel erg ongesteld ( maar moest niet om het half uur naar de wc )
mischien kan je beter tampons gaan gebruiken , je voelt er niks van en het is schooner Lachen
als je het niet vertrouwd meteen naar de dokter gaan

Tampon is misschien schoner qua gevoel, maar maandverband is voor je lichaam wel hygienischer..ook al voelt het niet zo..*en dit feitje heb ik niet zelf verzonnen!*

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:44

Nettieejj schreef:
Ok, hartstikke bedankt! Ga denk ik toch een keertje naar de dokter voor de pil! Want het schijnt goed te werken!

Ik lees in je profiel dat je 13 bent, dan zou ik nog niet aan de pil gaan.
Het stopt je groei.

Als je voor het eerst ongesteld bent is dat echt niet erg, toen ik het voor de eerste keer was, was het ook een ramp.
Als het na een paar keer niet afneemt kan je met je dokter over de pil gaan praten, maar ik zou die beslissing niet zomaar snel alleen nemen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:15

nee idd, en met je moeder erover hebben (en d'r meenemen naar de dokter Vork )

m'n moeder ging mee en ik had zoiets.. waarom dan.. 'ja anders krijgt ie misschien rare ideeën ofzo, en zo weet ie oko gelijk dat ik het ermee eens ben'

roosje84: waar haal je dat vandaan dan?

plus.. maandverband schuurt! heb wel altijd 's nachts maandverband, en overder een klein maandverbandje eronder voor mocht ik doorlekken Vork en met maandverband lek ik door (hoewel, nu ook niet meer denk, 't is nu lang niet zo erg meer)

en dat ik niet meer groter wordt, ach, ik ben tenslotte al 1.73 Vork ofzo

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:18

Een lekkere kersenpittenzak in de magnetron doen en dan op je buik leggen, voel je je een stuk beter door Lachen enneh.. een wat dikker MVB indoen of tampon Knipoog

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:19

Voor zo ver ik bij verzorging heb gehad is dat het niet uitmaakt wat hygienischer is, mits je de tampon na 4 uur verschoont.
Anders is het wel heel slecht ( weet alleen niet meer wat er precies gebeurd Tong uitsteken )

1.73 is indd een mooie lengte, maar aangezien TS 13 is, denk ik niet dat ze al op een mooie lengte zit die ze zou kunnen halen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:19

@Ilsiie: Van mijn eigen arts, als je er gevoelig voor bent, zoals ik, kan het erg gaan irriteren bij je slijmvliezen in je vagina.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:00

Citaat:
Ik lees in je profiel dat je 13 bent, dan zou ik nog niet aan de pil gaan.
Het stopt je groei.

de pil stopt je groei niet hoor. Ik ben al sinds mn 12e aan de pil en heb op mn 13e nog een groeispurt gehad.
de pil is voor de rest ook niet schadelijk.
Mijn eerste menstruatie was een ramp! het was tijdens mijn vakantie in Noorwegen en het was niet meer normaal! heel mn broek was doorweekt.. Bloos Daarna werd het er niet beter op; elke maand lag ik op de grond van de buik en rug pijn en ik moest ook elk half uur verschonen, omdat ik ander doorlekte. Toen heeft mn moeder gezegd dat ik aan de pil moest. En dat was het beste besluit ooit! Ik heb nou bijna geen last meer van t maandelijkse feest!
En als je de pil goed gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing is er niks aan de hand.

het is misschien verstandig om nog even te wachten, misschien heeft je lichaam wat moeite met opstarten Knipoog maar als het zo blijft zou ik gewoon aan de pil gaan, ben je er meteen vanaf

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:51

Dit had ik in het begin ook. Ik lag vaak te kronkelen in bed. Vaak spugen etc. Ik begon op mijn 11e en mocht van de dochter nog niet aan de pil (?) dus vaak lag ik dan eens in de 4 weken een dag thuis.
Nu ben ik 17 jaar en inmiddels zo'n 2/3 jaar aan de pil. In het begin was het nog even erg maar daarna ging het steeds beter. Alleen als ik een keer doorslik worden de pijnen heviger.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:12

roosje84 schreef:
@Ilsiie: Van mijn eigen arts, als je er gevoelig voor bent, zoals ik, kan het erg gaan irriteren bij je slijmvliezen in je vagina.

Ok.. Op die manier!

Dan mag ik van geluk spreken dat ik er niet gevoelig voor ben, ik ben ook heel pietpeuterig met op tijd verwisselen enzo.. Ivm die bacteriën enzo die er toch zitten Lachen Hou me keurig aan de bijsluiter altijd Vork

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:20

Ik zou nog niet aan de pil was hoor op je 13, het is niet echt bevordelijk voor je om zo vroeg al aan de pil te gaan,
de meeste dokters schrijven ook nog geen pil voor op die leeftijd... (van wat ik gehoord heb)

Dat je zo onregelmatig en zo erg ongesteld bent, heeft iedereen gehad, je lichaam moet er nog aanwennen en op regelmaat komen, dan gaat het vanzelf goed..

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:29

Heb je in het begin, daarna word het wel altijd minder Ja Heb ik ook gehad. Ben nu al een hele tijd van de buikpijn af gelukkig!