Wie heeft er al eens een Gastroscopie gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Wie heeft er al eens een Gastroscopie gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:29

Afgelopen zondag heb ik een maag/darmbloeding gehad, omdat de pijn maar niet weggaat moet ik binnenkort een Gastroscopie ondergaan. Als de pijn deze week nog niet weg is dan moet ik aankomende week het onderzoek al ondergaan. Bleeeehhh. Het erge is dat ik van de dokter niet mag paardrijden of sporten, alleen rusten. Nou das dus echt niks voor mij, maar doe ik dat niet dan lig ik binnenkort in het ziekenhuis.
Wie heeft dit onderzoek al eens gehad?? Hoe was dat?? Is het mogelijk om verdoofd te worden.

Guetta

Re: Wie heeft er al eens een Gastroscopie gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:04

Ik denk dat dit beter op z'n plek staat op Mensenwelzijn.
Ik kan je verder niet helpen met antwoorden.
Sterkte in ieder geval!

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:17

Jeetje wat vervelend voor je zeg! Ik heb zelf ook een gastroscopie gehad. Het is natuurlijk niet echt een pretje. Maar het viel mij nog heel erg mee hoor. Het doet eigenijk helemaal geen pijn, het is alleen een vervelend gevoel. Vooral het begin is naar. Je gaat even flink kokhalsen, maar als de slang er eenmaal inzit is het een kwestie van rustige ademen. Het is trouwens het beste om je zo ontspannen mogelijk te houden. Let vooral heel goed op de aanwijzingen van de verpleegster en de dokter. Zij stelde mij heel erg op m'n gemak.

Mocht je echt heel erg zenuwachtig zijn, dan kan je altijd vragen om een roesje. Dan wordt je een beetje slaperig en dan maak je het wat minder bewust mee. Het nadeel daarvan is alleen wel dat je dan wat langer in het ziekenhuis moet liggen, om je roes uit te slapen. Ik had geen roesje en mocht daarna gelijk weg.

Veel sterkte iig! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Ach gut

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:34

Clown Ik heb hem gehad, maar onder narcose haha.. dus veel aan me heb je niet.

Iig heel veel sterkte!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 22:46

dank jullie wel. Zie er behoorlijk tegen op.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:13

Het lijkt mij ook echt iets om tegenaan te kijken :| Ik denk dat je inderdaad gewoon heeeeeel rustig moet zijn, heeel rustig goed door je buik ademen, en hopen dat je een fijne zuster hebt die je er goed doorheen helpt.
Overigens kan je dacht ik wel zelf om een roesje vragen idd, als je echt heel zenuwachtig bent, kan je dit misschien beter doen, dan dat je echt erg moet kokhalzen, en niks kan ontspannen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:18

Even zoekfunctie gebruiken er zijn al topics hierover,
ik heb al een aantal keren een gastroscopie gehad, is niks aan Lachen en ik ben erg pijn gevoelig. Je krijgt een verdoving door middel van een spray in je keel, en dan moet je op een ding bijten waar de scoop door gaat, het is even onwennig maar echt irritant nee hoor. Zijn veel vervelender onderzoeken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:22

Bij mij viel het 100 procent mee.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:29

Het doet geen zeer, het is gewoon vervelend.
Ze pompten lucht in m'n maag waardoor ik keihard ging boeren.

Ik kon op een scherm meekijken en toen ze die camera er weer uit haalden was het net achterstevoren in een achtbaan.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:34

Ik ging ook heel erg boeren idd! Maar daar hoef je je natuurlijk helemaal niet voor te schamen, want dat komt idd omdat ze lucht in je maag pompen.

Ik kreeg overigens geen verdovende spray in m'n keel.. Verward Ik moest gewoon gaan liggen en toen ging die slang er al in! Maar alsnog deed het helemaal geen pijn in m'n keel. Het onderzoek valt alles bij elkaar gewoon heel erg mee. Ik vond het zelfs wel interessant om m'n maag zo van binnen te zien op dat beeldscherm! Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:36

Ik een paar keer wel en andere keer niet, zonder is eigelijk beter vind ik. De spray is meer vervelend = tintelend en raar gevoel. Dan het onderzoek zelf Tong uitsteken maar tijdens het onderzoek is het dan weer minder vervelend Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:46

Is dit zoiets als een endoscopie? Moest nl toevallig afgelopen dinsdag met mn vader mee, ook wegens een maag onderzoek. Ik ging speciaal mee, omdat ik met mn zusje heel nare herinneringen had waarbij zij zich niet al te best voelde..maar mn vader daarintegen viel het 100% mee, ha geen roesj, moest wel kokken, maar pijn deed het hem niet, irritant meer. Gekke was, ik had verwacht dat het wel ff zou duren, maar ik liep rondje zieknhuis (is kort rondje, haha) en rookte een sigaretje en klaar was ie al, stond hij al te wachten op me Knipoog
Mn zusje had trouwens een ERCP en een endoscopie waarbij ze galstenen moetsen verwijderen en naar haar 12vingerige darm via de keel, dat schijnt wel wat pijnlijker te zijn..dus maak je niet zorgen om dat verhaal van me Tong uitsteken
Veel succes, sterkte.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:54

Endoscopie is al helemaal niet pijnlijk wel raar gevoel, pijn niet echt. Alhoewel ik één keer bij een ziekenhuis opname bij de endoscopie verdoofd moest worden omdat men darm kapot was, en dat was toch zware verdoving. Voor dat ik weggebracht werd, was ik ontsnapt en dwaalde het ziekenhuis rond, dan heeft men mama me gevonden. En in bed vertelde ik haar dat ik twee mama's zag, en daarna heb ik vijf uur geslapen Tong uitsteken

Lekkere verdoving Vork Sigaar

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:06

[LZP] > [MW]

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:08

Ik vond een gastroscopie de eerste keren wel meevallen. Wat ik wel had was hoe vaker ik het kreeg, hoe vervelender ik het vond worden en dat terwijl het echt vrij weinig voorstelt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:40

Geen idee,ik lag te ronken Haha!
Raar dat ze het niet onder lichte narcose doen?
Lichte narcose : 20min ofzo wegzijn

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:29

Al met al valt het dus mee als ik hier de verhalen lees. gelukkig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:45

Armaris schreef:
Geen idee,ik lag te ronken Haha!
Raar dat ze het niet onder lichte narcose doen?
Lichte narcose : 20min ofzo wegzijn

Omdat narcose ook effect heeft op je lichaam, en voor zo een kleine ingreep dus niet echt nodig Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:52

Karl66 schreef:
Ik vond een gastroscopie de eerste keren wel meevallen. Wat ik wel had was hoe vaker ik het kreeg, hoe vervelender ik het vond worden en dat terwijl het echt vrij weinig voorstelt.

Dat is inderdaad de pech als je te vaak in het ziekenhuis komt; ook al zijn de onderzoeken niet eens echt pijnlijk te noemen, je gaat er inderdaad steeds meer tegenop zien.

Ik heb overigens een bronchoscopie gehad, ik zag enorm tegenop.
Het is me duizend procent meegevallen. Ik vond de verdoving d.m.v. spray in je keel vervelender dan het onderzoek.
Zodra ze maar langs je keel zijn, dan is het wel te doen.
En ik heb er steun aan dat ik echt heel nare dingen heb moet ondergaan in het ziekenhuis, dus zolang de pijn, ongemak nog niet zo erg is, kan ik toch best wel veel lijden.

Dergelijke onderzoeken worden bij voorkeur zonder narcose en roesjes uitgevoerd, omdat het belangrijk is dat de patiënt bij kennis is om zo pijn of andere dingen te kunnen duiden die van belang zijn tijdens zo'n onderzoek.

Ik mocht ook geen valium o.i.d. voor de tijd tegen de zenuwen; de arts wilde dat ik echt wakker zou zijn. Op die manier is het de veiligste manier van werken voor de patiënt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 02:12

ik heb het ook gehad. Moest heel veel boeren en kreeg een drankje tegen/voor het schuimen van de lege maag.
Zelf vond ik het een wat naar onderzoek maar das altijd erg persoonlijk.
Vooral zelf kalm blijven en rustig blijven dan is het het snelste voorbij. Heb overigens geen verdoving gehad.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:15

Karl66 schreef:

Dat is wel zo inderdaad,maar dat heb je ook met andere onderzoeken
Ik heb het ziekenhuis al zo vaaaak gezien! Heb er slechte tijden beleeft maar ook mooie tijden