probleem kinderen wie ow wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

probleem kinderen wie ow wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:37

ik ben een probleem kind:

* zit vanaf mn 10de op speciaal onderwijs
* kan weleens mn uitbarstingen hebben en dan ben ik niet meer te stoppen
* heb best veel aan mn kop
* kan niet goed schakelen naar normaal onderwijs terwijl ik al 15 ben
* ben anderhalf jaar uit het huis geweest hierdoor

en nu zou ik weleens met bokkers kunnen praten over onze problemen zodat we dan samen het een plaatsje zouden kunnen geven.
oja en kijk me niet te raar aan want opzich voel ik me veel te vaak kl*te

edit:de leraren houden me wel daar hebben ze voor geleerd en nee dat is geen pretje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-07 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Re: probleem kinderen wie ow wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:45

nevermind
Laatst bijgewerkt door Smallheal op 29-06-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:46

goh...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:50

Ik heb een tijdje problemen gehad. Komt een klein beetje in de richting van wat jij hebt. Als je wilt mag je me altijd PMen, dan kunnen we erover praten Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:51

ik was een probleem kind, pff veel te veel om mijn levensverhaal te typpen hier!
Alleszinds alles is goed gekomen met me Vork Ben nu 19, heb al meer dan 3jaar een vriend, en we wonen al 2j samen.Had een superleuke job(maar nu even werkloos door omstandigheden), en we plannen misschien volgend jaar een eigen huisje te kopen.
Het eenigste wat ik heb overgehouden aan mijn probleemjeugd is dat ik nu zonder diploma zit, waar ik heel veel spijt van heb, maar weet dat het toch niet anders zou geweest zijn als ik mijn jeugd opnieuw zou doen.
Ik heb veel gezien in mijn jeugd, en vind dat ik daardoor wel al best veel levenservaring heb voor mijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:51

ik haal waarschijnlijk geen diploma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:59

Milly_ schreef:
ik was een probleem kind, pff veel te veel om mijn levensverhaal te typpen hier!
Alleszinds alles is goed gekomen met me Vork Ben nu 19, heb al meer dan 3jaar een vriend, en we wonen al 2j samen.Had een superleuke job(maar nu even werkloos door omstandigheden), en we plannen misschien volgend jaar een eigen huisje te kopen.
Het eenigste wat ik heb overgehouden aan mijn probleemjeugd is dat ik nu zonder diploma zit, waar ik heel veel spijt van heb, maar weet dat het toch niet anders zou geweest zijn als ik mijn jeugd opnieuw zou doen.
Ik heb veel gezien in mijn jeugd, en vind dat ik daardoor wel al best veel levenservaring heb voor mijn leeftijd.

Ik heb gelukkig wel net mijn diploma gehaald, maar het had makkelijk anders gelopen kunnen zijn. Ik plaats liever niet m'n hele verhaal gewoon openbaar op Bokt, maar in grote lijnen zag het er zo uit: Problemen/ ruzies thuis (2 overspannen ouders), ik was daardoor depressief geworden, vaak gespijbeld (lees: 2 weken school, 1 week thuis), daarna kon ik school helemaal niet meer aan en stopte ik van de een op de andere dag, 2 maanden thuisgezeten, psychologen/ leerplichtambtenaar, nog meer ruzie thuis, drijgen met weglopen etc, leerplicht drijgen met uit huis plaatsen... uiteinderlijk hebben ze me weer op school gekregen (enige school die me hebben wou), van 3 HAVO naar 2 VMBO gegaan, nu toch eindelijk m'n diploma gehaald en vanaf nu gaat het hopelijk langzaam beter.. het heeft me wel gesloopt. Ik was 13 toen dit allemaal begon en ben inmiddels 17. Verdere details plaats ik liever niet openbaar op Bokt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:00

goh jezus.
en tsja zulke kinderen zitten ook bij mij op school

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:08

Ik ben tot en met mijn 2de middelbaar naar school geweest, gevolg is dat ik zelf niet bij de 'extreem laag geschoolde' hoor,d.w.z dat ik zelf geen uitkering kan krijgen als ik zonder werk val.
tjah, zal er mee moeten leren leven, maar trek best wel mijn plan tot nu toe.
Ik denk dat ik ooit wel eens avondschool/volwassenonderwijs probeer.
Heb in verschillende instellingen en psychiatry's gezeten,waar ik ook dikwijls medicatie kreeg voor woedeuitbarstingen enz.
Niet naar school gaan tot ik van de jeugdrechtbank MOEST, dan ging ik weer enkele weken (lees: 2/3dagen in de week), en zo ging het maar voort. Heb denk ik in totaal op 12scholen gezeten.
Ging al vanaf de kleuterklas niet graag naar school,terwijl ik nooit gepest ben ofzo,en veel vriendjes had.
Mensen denken ook vlug dat ik 'dom' ben, als ik zeg dat ik maar tot mijn 2de middelbaar naar school ben geweest. Maar niets is minder waar, integendeel, heb een bovengemiddeld IQ.
achja, teveel om op te noemen zoals ik al zei Haha!
Maar wees gerust, het komt allemaal wel goed Ach gut Ik voel me toppie nu!en ben heeel gelukkig!
Paarden hebben me ook altijd een enorme rust gegeven, en hebben me goed geholpen...
Laatst bijgewerkt door Milly_ op 29-06-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:09

ja paardrijden is begonnen in een tehuis als therapie.
maar ja i now medicatie wil mn moeder niet

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:11

medicatie ben ik ook erg tegen, en geef je moeder er helemaal gelijk in! Ze hebben het mij(en men moeder) ook veel proberen aansmeren, heb het enkele keren geprobeert maar voelde me er dikwijls 'dood' bij.
Wel als ik een woedeuitbarsting kreeg kreeg ik valium ingespoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:16

Ik moest eigenlijk anti-depressiva gaan slikken maar daar waren mijn ouders (gelukkig) op tegen. Toen werd het Valeriaan om rustig te blijven en idd geen woede-uitbarstingen te krijgen. Paarden hebben mij ook altijd heel goed geholpen, daar kon ik m'n rust even vinden tussen alle ellende door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:17

ach ik heb dat eigenlijk nooit gekund weer de ellende wegzetten ik ging dan meestal tekeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:13

wordt ook boos soms om niks

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 01:35

Hahaha ik heb teveel meegemaakt om hier allemaal te typen, vind ik ook niet nodig maar ik was ook wel een probleemkind. Ik ben van school gezet, en daarna nooit school afgemaakt op mijn 15e, ook vroeg uit huis geschopt, op mijn 16e. Maar met de tijd ben ik wel wat verstandiger geworden en woon nu lekker op mezelf Lachen
Dingen zijn soms lastig maar als je je best doet komt het goed toch?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 02:03

lastig takkie muis! Ik ben docent en kom wel meer jongeren tegen die worstelen hiermee.
misschien val je in de categorie probleemkind: ik kijk niet zo naar mensen. Je hebt allemaal je eigenaardigheden en moet daarmee om leren gaan. kunst is je kwaliteiten te vinden en dan zul jij het ook maken in je leven.
Ik hoop dat je je eigen talenten leert kennen en die kan waarderen!
Jij bent ook een unieke meid en ik vind het jammer om te lezen dat je onzeker bent. Wat zijn dingen waarin je je wel heel goed en gelukkig voelt?
En wat doe jij om jezelf te leren kennen en je uitbarstingen onder controle te krijgen?
Zet m op en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:01

bedankt Bloos