Ik trek het niet langer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scotty__

Ik trek het niet langer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:13

Thuis is het een puinhoop.

Mijn ouders zijn gescheiden, maar omdat mijn vader werk heeft dat hij 3 dagen weg van huis is.
Hebben mijn ouders geregeld dat mijn moeder dan 3 dagen in dit huis komt.
Erg verwarrend want eerst wonen je ouders samen, en nu zie je ze enkel om de week.

Ook heb je om de 3 dagen weer andere regels en weer met andere mensen te doen.

Volgens mijn vader moet alles helemaal perfect zijn.
En er mag geen stofje op de grond liggen.
En hij moet alles weten terwijl ik hem dan al meer dan de helft heb verteld.
Bijvoorbeeld over wie er komt.
Ik had allang gezegt dat lisa kwam ( lisa komt uit friesland en is dus een stuk rijden en die blijft 1 dagje )

We hebben de laatste tijd om niks ruzie.
En alles zit tegen.
ik zit niet lekker in mijn vel.

Toen moest me vader 2 weken geleden naar de huisarts, hij zij dat het voor controle was omdat hij vorig jaar een liesbreuk had, ik zij dat ik hem niet geloofde en dat hij het moest vertellen van mij, deed hij dat niet en ik kwam erachter dat hij loog zou ik niet meer met hem praten.
( Enkel omdat mijn moeder & vader altijd mijn zus en mij zulk soort dingen op het laatste moment vertellen, of ons er gewoon nooit wat van vertellen of liegen. )
Zo is mijn vader al meerdere keren naar de huisarts gegaan inverband met een burn out, of met een psychy's iets.
En nu kreeg ik net weer ruzie met hem, en dan schreeuwt hij er uit: LEKKER HOOR, JE VADER HEEFT 3 WEKEN GELEDEN HARTKLOPpINGEN GEHAD EN JIJ DOET ZO.

Nou mijn zus en ik zijn helemaal ontploft!
Ik ben het spuugzat, er komen telkens nieuwe dingen bij, ik blijf maar in hetzelfde rondje lopen heb ik het idee.

ik kom er niet meer uit..

LadyElmira

Re: Ik trek het niet langer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:20

Meid wat vervelend, zo gaat het hier ook zo'n beetje. Gister heb ik weer gedreigd met het uit huis gaan, maar waar moet ik heen?

Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn moeder kwam eerst gewoon over de vloer. Meestal als mijn vader er niet was, moest hij overwerken maakte zij eten. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar moeder wou wel over mijn vader roddelen en praten. Die dingen die ik dan tegen haar zei om mijn ei kwijt te kunnen 'pa doet dit en dat vind ik niet leuk.' Daar was zij de ene dag helemaal mee eens, en gister was ze er weer (ouders zijn ineens vriendjes van elkaar) en toen werden die dingen weer tegen me gebruikt. Terwijl ze het eerst met me eens was, en er zelf ook nog over door ging. Dat is precies hetzelfde als bij mijn vader. Ik kom thuis en mijn moeder is er; het is schoon en gezellig. Ik kom thuis en mijn vader is er; het is er niet zo schoon, en ik ben saggerijnig omdat mijn moeder er niet is. Dan ben ik gister ontslagen, werd er ineens gezegt dat mijn vriend anders niet meer mag slapen. Ik dacht bij mezelf praat maar door, ik ben hier weg. Mijn vader ontkent zijn problemen (soms kijkt hij zo enorm kwaad dat ik denk dat hij iemand gaat vermoorden) en mijn moeder vind dat ik niets meer met mijn leven ga bereiken, dus doen hun maar wat kiezen voor me. Ik wordt er gek van, rare opvoeding hebben ze en het helpt voor geen meter. Als ze gewoon eens vroegen hoe ik erover dacht, hadden ze allang te weten gekregen dat ik zelf al een school heb benaderd, en ben gaan solliciteren.

Ontopic (niet teveel over mijzelf zeveren haha) het is vervelend. En vooral omdat jou vader eerst iets achter zich houd, en het daarna tegen jullie gaat gebruiken. Gelukkig heb je een zus die in hetzelfde schuitje zit, kun je bij haar je ei kwijt.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:28

Ten eerste ben geen meid Haha;)

Maar, Ja ik herken je situatie. vreselijk!
Mijn vader dreigt dus altijd met: Anders ga je maar naar je moeder, me moeder woont anderhalf uur met de trein en bus van mij af
dus hij vraagt me dan eigenlijk om een heel nieuw leven te beginnen.

Nieuwe school nieuwe vrienden, nieuwe manege, nieuwe dit nieuwe dat

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:38

Scotty__ schreef:
Ten eerste ben geen meid Haha;)

Maar, Ja ik herken je situatie. vreselijk!
Mijn vader dreigt dus altijd met: Anders ga je maar naar je moeder, me moeder woont anderhalf uur met de trein en bus van mij af
dus hij vraagt me dan eigenlijk om een heel nieuw leven te beginnen.

Nieuwe school nieuwe vrienden, nieuwe manege, nieuwe dit nieuwe dat

Haha, mijn excuses!

Mijn vader dreigt ook met dat soort dingen. Ik heb hem 1 keer gehad, ik zei oke ik ga. Ben een week naar mijn moeder gegaan, en hij heeft in die tijd ook nog over de telefoon gezegt dat ik niet meer terug mocht komen. Dus ik afgesproken met mijn vriend, ik kom desnoods bij jou wonen. Werd pa ineens weer kwaad, want ik kwam maar niet thuis..ja dan moet je niet zeggen dat ik niet terug mag komen. En dan nog dat ik in barendrecht woon, en mijn moeder woonde in die tijd in den bosch. Ik heb hier mijn familie, een oma waarvan de man pas was overleden, mijn vriend woont hier..wat wil hij dan? Dat ik heel mijn leven om ga gooien. Schijnbaar wel want ik mocht niet bij oma wonen, alleen maar bij mijn moeder. In het begin dat mijn ouders gingen scheiden deed hij altijd heel zielig. Want ma was vreemdgegaan, hij zat hier alleen en wist het niet meer. Maar aan ons werd er niet gedacht, wij zitten ook met dingen..we zijn geen praatpaal. Bah.

Het is trouwens een wonder dat ik een jongen op bokt heb gevonden Haha!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:42

Hahahahaha, Een wonder:P

Naja, ik begrijp het ook wat je zegt, eerst doet vader heel zielig is dagenlang aan het huilen.
en nu als ik een woordenwisseling heb dan is het ook, JA JE MOEDER GING VREEMD IK NIET.
en blabla waarom begrijpen ouders niet dat we ons leven niet zomaar kunnen omgooien..

Ik ga zo maar ergens heen denk ik ik heb er in ieder geval geen zin meer in

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:46

Scotty__ schreef:
Hahahahaha, Een wonder:P

Naja, ik begrijp het ook wat je zegt, eerst doet vader heel zielig is dagenlang aan het huilen.
en nu als ik een woordenwisseling heb dan is het ook, JA JE MOEDER GING VREEMD IK NIET.
en blabla waarom begrijpen ouders niet dat we ons leven niet zomaar kunnen omgooien..

Ik ga zo maar ergens heen denk ik ik heb er in ieder geval geen zin meer in

Jeetje wat een gekke toeval, ouder vreemdgegaan blabla. Het is zo vervelend dat ik nergens heen kan. Tja, mijn vriend. Maar dat gaat ook niet want ik heb hier een hondje, en mijn schoonmoeder heeft een mannetje, 1 keer er bovenop en het is puppytijd. Dan woont mijn moeder nu bij haar moeder, dus oma is ook geen optie, wordt er gillend gek van. Waarom is jou moeder vreemdgegaan?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:50

Omdat mijn vader nooit leuke dingen wou doen, en toen kwam ze iemand tegen die wel van uiteten hield en naar theaters enzo.
Ja ik heb ook een hond, en die is echt aan mij toegewezen. als ik ergens heen ga gaat die hond mee.
Ja ik kan ook niet ergens heen.

IK WORD ECHT GEK.

ikga de hond uitlaten

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:52

Ooit naar een maatschappelijk werkster geweest?Bij mij, mijn zus, en mijn moeder heeft het erg geholpen. Vaders deed altijd zielig. Gewoon genergeerd. Het klinkt heel erg banketstaaf, maar als hij zielig doet, van '' LEKKER HOOR, JE VADER HEEFT 3 WEKEN GELEDEN HARTKLOPpINGEN GEHAD EN JIJ DOET ZO. '' (het komt er gewoon echt vét banketstaaf uit)
Dan zou ik hebben gezegd: Lekker hoor, maar dan had je dat misschien eerder moeten vertellen! Maar dat doe je ook niet!'

Het word erg moeilijk hoor. Heel erg. Misschien kun je via je huisarts in contact komen met een maatschappelijk werkster. Zij is een praatpaal die én goede oplossingen weet, voor het hele gezin is. Géén partij trekt, en evt. hulp kan inschakelen.
Het kan, je hoort me niet zeggen dat het gebeurd, maar het kan een keer zover komen, dat het uit de hand loopt!

succes

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:58

Hoe oud ben jij en hoe lang zijn je ouders al gescheiden dan?
Hoelang gaat het nu al zo?
Maakt het voor ons makkelijker om ons in jouw probleem te verplaatsen Knipoog

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:03

Ik zelf ben 15, mijn ouders zijn 1,5 jaar geleden gescheiden en het gaat al vanaf begins afaan zo. de ene keer gaat het goed de andere keer niet.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:03

Scotty__ schreef:
Omdat mijn vader nooit leuke dingen wou doen, en toen kwam ze iemand tegen die wel van uiteten hield en naar theaters enzo.
Ja ik heb ook een hond, en die is echt aan mij toegewezen. als ik ergens heen ga gaat die hond mee.

IK WORD ECHT GEK.

ikga de hond uitlaten

Oke nou wordt het eng zeg. Mijn moeder is namelijk ook weggegaan, omdat wij alleen maar weggingen met gezeik. Als we op vakantie gingen (en dan alleen maar in nederland) was mijn vader saggo, en wij vol stress. Was het lekker weer gingen we óf nooit weg, of met gezeik en gedonder. Mijn moeder kwam toen iemand tegen via msn die haar beloofde leuke dingen te doen, ze is toen in tilburg gaan wonen. Daarna heeft ze nog een aantal mannen gehad waarbij ze ging wonen, en mijn vader deed ineens wel leuke dingen met zijn nieuwe vriendin. Haha ik mag mijn hond niet eens thuislaten, als ik ergens heen wil moet ik smeken..of gewoon stiekem weggaan. Het gekke is dat mijn vader wel gewoon weggaat, en zijn eigen hond alleen laat bij ons, en ik mag het niet. Mijn hondje kan zelfs beter alleen blijven dan die van hem, maakt me niet zo uit hoor, als het beest mee moet dan gaat het mee, maar om nu elke dag te moeten doen wat pa wilt...tja. Volgens mij is het voor hem ook makkelijker om zo te zeggen nee je mag niet weg, terwijl ik al bijna nooit wegga. Hooguit naar mijn oma.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:10

Jeetje, dat is dan ook al een hele poos! Je zou misschien idd beter om hulp kunnen gaan zoeken, misschien dat het helpt..
Een vriendin van mij had ook veel problemen thuis, die is toen naar jeugdzorg gegaan.. Ze hebben toen regels gekregen waar ze zich aan moesten houden en blablabla.. Heeft wel een klein beetje geholpen.. ze zijn nu iig niet meer nodig..
Misschien ook een optie voor jou, je vader en je zus?

iig, veel sterkte!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:11

wiifke schreef:
Jeetje, dat is dan ook al een hele poos! Je zou misschien idd beter om hulp kunnen gaan zoeken, misschien dat het helpt..
Een vriendin van mij had ook veel problemen thuis, die is toen naar jeugdzorg gegaan.. Ze hebben toen regels gekregen waar ze zich aan moesten houden en blablabla.. Heeft wel een klein beetje geholpen.. ze zijn nu iig niet meer nodig..

iig, veel sterkte!

Heb je hier een adres van? Ookal was het bericht niet aan mij gericht?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:11

LadyElmira schreef:
Scotty__ schreef:

IK WORD ECHT GEK.

ikga de hond uitlaten

Oke nou wordt het eng zeg. Mijn moeder is namelijk ook weggegaan, omdat wij alleen maar weggingen met gezeik. Als we op vakantie gingen (en dan alleen maar in nederland) was mijn vader saggo, en wij vol stress. Was het lekker weer gingen we óf nooit weg, of met gezeik en gedonder. Mijn moeder kwam toen iemand tegen via msn die haar beloofde leuke dingen te doen, ze is toen in tilburg gaan wonen. Daarna heeft ze nog een aantal mannen gehad waarbij ze ging wonen, en mijn vader deed ineens wel leuke dingen met zijn nieuwe vriendin. Haha ik mag mijn hond niet eens thuislaten, als ik ergens heen wil moet ik smeken..of gewoon stiekem weggaan. Het gekke is dat mijn vader wel gewoon weggaat, en zijn eigen hond alleen laat bij ons, en ik mag het niet. Mijn hondje kan zelfs beter alleen blijven dan die van hem, maakt me niet zo uit hoor, als het beest mee moet dan gaat het mee, maar om nu elke dag te moeten doen wat pa wilt...tja. Volgens mij is het voor hem ook makkelijker om zo te zeggen nee je mag niet weg, terwijl ik al bijna nooit wegga. Hooguit naar mijn oma.

Pfff, Mijn vader doet dus écht precies hetzelfde, Nu ineens allemaal leuke dingen doen met zijn Nieuwe vriendin, Wandelen, wat me moeder altijd wou doet hij met haar, zij koopt kleren voor hem, me moeder mocht dat nooit doen, uiteten, wou me moeder ook altijd, me vader draagt ineens een ring en een leren bandje, wou hij ook nooit.

Allemaal zulk soort dingen.

Ik denk dat ik maar naar een psycholoog ga of iets want het vreet me echt op

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:16

Ik vind het een goed idee van AmmieJ dat je naar iets van maatschappelijk werkster of misschien wel psycholoog gaat om gewoon te praten. Daar kan je huisarts je vast mee helpen. Die kan trouwens ook doorverwijzen naar jeugdzorg als hij dat nodig vind.
Misschien is het ook een idee om je vader een brief te schrijven hoe jij je voelt in de situatie. Dat je moeite hebt met hoe het nu gaat en dat je je ongelukkig voelt zo. Wees heel oprecht in de brief en probeer niet één van je ouders de schuld in de schoenen te schrijven maar hou het bij jezelf.
Dat je vader en moeder niet zo omgaan met elkaar en dat wel doen met hun nieuwe geliefde heeft niks met jou te maken. Het is natuurlijk niet leuk om te zien, dat je vader nu "opeens" wel verandert in z'n gedrag voor een andere vrouw. Dat betekent niet dat hij dit ook wel had kunnen doen voor je moeder. Die situatie is echt heel anders. De relatie tussen je ouders was waarschijnlijk zo verstoord dat dit soort 'romantische' dingen geen plek meer hadden. Dat is heel erg vervelend, maar nu moet je dat laten rusten. Het is iig geen afwijzing van jou.
Heel veel sterkte! En zeker die stap zetten om met een psycholoog te gaan praten.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:21

LadyElmira schreef:
wiifke schreef:

iig, veel sterkte!

Heb je hier een adres van? Ookal was het bericht niet aan mij gericht?

Pff.. Ik weet hiet presies hoe dat allemaal zit, maar ik kom uit friesland..
Maar ik kan morgen ofzo wel even voor je vragen? Of misschien dat je iets op i'net kunt vinden..
Jullie doen er hier iig niet goed aan, zo'n relatie met je ouders!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:23

wiifke ik ga wel even googlen, dankje.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:23

oke, geen dank.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:25

ja maar ik kom uit omgeving Alkmaar dus friesland is wat te ver denk ik:P

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:32

ja, dat denk ik ook.. Daarm heb ik dat er ookmaar bijgezet.. Misschien kun je via je huisarts wel ergens terecht.. Of door te googelen Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:36

Jeugdzorg zit door het hele land heen. . http://www.bureaujeugdzorg.info/
Maar denk dat je huisarts je het makkelijkst naar de juiste instantie kan doorverwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:39

Hmm.. ik snap dat je dr niet meer tegen kan allemaal. Ik heb zelf ook problemen thuis gehad met m'n ouders onder andere en ben toen naar een psycholoog gegaan. Ze kon me niet echt verder helpen, maar het hielp iig om te praten. Bureau Jeugdzorg zou ook een optie zijn al ben ik daar niet zo fan van. Die kunnen wel kijken wat er gedaan kan worden binnen jullie gezin. Meestal kom je ook via Bureau Jeugdzorg bij een psycholoog terecht als ze vinden dat je die nodig hebt. Ook kan je naar je huisarts gaan als je die vertrouwd. Die kan ook kijken wat er gedaan kan worden. Iig, ga er wel wat mee doen want je word er zelf niet beter van als het thuis niet goed gaat.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:24

Nou lekker hoe je ouders dat regelen

Ik zou als ik jou was gewoon afspraak maken met je HA en zorgen dat hij je doorverwijst naar de juiste instanties... Sterkte ermee!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:59

Jemig wat een toestand Scotty. Ik heb zo'n beetje alles meegemaakt wat je verteld. Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 15 was na 17 jaar huwelijk. Mijn vader ging vreemd met een meisje van 17. Net zo oud als mn zus.
Je mag me altijd altijd pmen over wat ik in die tijd heb gedaan. En hoe ik bij instanties terecht kwam in die tijd! Heel veel sterkte!

Edit aangepast ivm leesfout.
Laatst bijgewerkt door Bianca__ op 29-06-07 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:04

Nare situatie zo te lezen. Het beste wat je kunt doen is je zoveel mogelijk op jezelf richten. zorg dat je een goed sociaal leven hebt, ga lekker naar de manege of bijrijdpaard, hou je school goed bij. zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen.