Grote kuitmaat, wie???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Grote kuitmaat, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:32

Hoi,

Ik heb hele stevig kuiten, heb speciaal laarzen opmaat moeten laten maken Huilen
Wilde laatst ook chaps kopen maar dat is ook super moeilijk...
Ik heb kuitmaat 47...

Nog meer bokkers met klapkuiten???
En met ideen voor goede chaps enzo...

Haha!

Flower

Re: Grote kuitmaat, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:55

Vroegaaah had ik echte voetbalkuiten Haha! Echt een groot probleem als je rijlaarzen moest hebben, of gewone laarzen.

Ze hebben toen voor mij bij Hyporama speciaal rijlaarzen laten maken, je betaalt wat meer (geen idee hoeveel, we praten over de gulden tijd) maar je hebt wel laarzen die passen.

Misschien kan dat ook met chaps? Haha! Succes!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:58

Ik heb ook van die enorme kuiten. Bloos Mijn laarzen zijn op maat gemaakt en ik heb suede chaps van Happy Valley maat xxl. Echt de enige die passen. Boos!

www.xlequestrian.nl verkoopt ook chaps geloof ik. Misschien zit daar wat voor je bij.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:05

47 Bloos! en ik dacht dat mijn omtrek 44 groot was Bloos Maar ja, ik heb er dus ook last van. Had eerst een mooi paar laarzen bij de Cinderella gevonden, met XL schacht, speciaal nog spul ingespoten om het soepeler te maken (dat kon, want het was echt leer) en dan kwam ik er met moeite in. Had ze een paar maanden laten staan, leer was weer gekrompen, en ja hoor... te klein Boos!

Rijlaarzen zijn ook een probleem, heb het inmiddels opgegeven en rij met chaps. Heb nu maat XL of XXL van Harry's Horse geloof ik, in de ruitersportzaak gekocht, die passen perfect!

Edit: zit nu alleen te twijfelen of het niet toch Happy Valley is... kijk morgen wel even.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:29

meld zich... heb altijd kuitmaat 41 gehad, tegenwoordig 38.
Je zal denken, 41 valt wel mee... maar in vergelijking met de rest van mijn lichaam niet Ach gut
Maar ik heb het vreselijk gevonden, kon nooit laarzen vinden die me pasten en als ze me pastte had ik blauwe voeten van het afknellen Clown Ik heb toen laarzen van Ara gekocht, dit merk maakt laarzen t/m kuitmaat 45 als ik het goed heb... heb ze toen in rijswijk gekocht.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:32

Ik kijk in dat rijtje bij topics, en in plaats dat ik lees Grote kuitmaat, wie???
Lees ik: Grote k u t maat, wie???

Huilen van het lachen ROFL

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:35

Volgens mij kun je die leren van Petrie op maat laten maken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:37

*Meld zich, ik heb kuiten van 46cm welliswaar veel spier (nouja, klein randje vet wel hoor). Ik lees even mee met dit topic, aangezien ik voor de zomer een paar chaps wil halen Lachen

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:50

Ik lees ook ff mee... Ben wel erg benieuwd Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:53

SONY schreef:
Ik kijk in dat rijtje bij topics, en in plaats dat ik lees Grote kuitmaat, wie???
Lees ik: Grote k u t maat, wie???

Huilen van het lachen ROFL

OMG...haha... Huilen van het lachen

Ik heb ook van die maga kuiten en rijd met chaps.
Laarzen heb ik opgegeven, daar geef je een godsvermogen voor een aangezien ik toch geen wedstrijden rijd.
Ook chaps is erg goed zoeken trouwens, weet niet eens meer welk merk die van mijn zijn.
Zijn al een jaartje of 12 oud.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:55

Ik heb ook redelijk dikke kuiten, ik kom met rijlaarsen maat 41 wel in, maar dan zijn ze voor mijn voeten weer te groot Clown

Ik heb nu van Harry's Horse chaps, maat XL, die zakken dan weer net af, maar L is weer te strak Clown

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:32

Ik zeg: M. Decima en Rectiligne. Heb chaps van beide merken en die verkopen ze in breedte en lengte maten. Voor gewone laarzen ga ik altijd naar een schoenenwinkel in H'sum. Kalfsleren laarzen kunnen ze prima oprekken.

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:17

Ik had dus kuitmaat 43 en voetmaat 39 en dat is dus ook een probleem. Laarzen op maat laten maken. Nu is mijn kuit dunner dus als mensen nog interesse hebben...Heb nog een paar staan in deze maat met hoge dressuurboog. De hoogte is uit mijn hoofd 50 cm. Foto's staan in mijn profiel.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:30

Ik heb ook brede kuiten. had petries die ik eerst met moeite maar een jaar niet meer aan had gehad. Nu wilde ik ze weer aan maar paste ze niet meer. nu heb ik er bij de schoenmaker een rits en stuk elastiek in laten zetten, eerst zaten ze prima maar nu beginnen ze weer losser te zitten omdat ik langzaam maar zeker wat aan het afvallen ben.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:15

PoEkIeLoVeR schreef:
Ik zeg: M. Decima en Rectiligne. Heb chaps van beide merken en die verkopen ze in breedte en lengte maten. Voor gewone laarzen ga ik altijd naar een schoenenwinkel in H'sum. Kalfsleren laarzen kunnen ze prima oprekken.

Die winkel op de Gijsbrecht zeker, daar kunnen ze hun laarzen tot kuitmaat 50 oprekken geloof ik.
Daar heb ik ook laarzen van, heel duur maarja je moet iets.

Ik ben nu gelukkig ook al weer 5 kilo afgevallen dus ik meet mijn kuiten weer op als ik nog eens 10 kilo ben afgevallen haha....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:10

ik heb kuiten van 41 cm, heb ooit 30 jaar geleden een paar laarzen op maat laten maken, chaps pas ik al nooit, als ze dan over de kuit passen, komen ze tot ver over m'n knieën.....

Ik ben met jodhpurbroeken gaan rijden, probleem opgelost, hoef je geen laarzen.schaps meer aan... (maar ik rij geen dressuur, heb geen les, stap maar wat door het bos)

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:06

Ik heb zelf ook aanleg voor stevige kuiten, heb sowieso aanleg voor een atletisch lichaam (met sixpack en al Scheve mond ). Ik had ooit kuitmaat 40 en nu 37,5. De reden: ik heb een zeer regelmatig en gezond eetpatroon waarin ik behoorlijk wat (ook ongezonde dingen tussendoor Knipoog ) eet en daardoor is mijn metabolisme weer prima gaan werken. Al was ik nooit te zwaar ben ik nu een stuk slanker en dat is toch echt de beste tip tegen dikke kuiten, wat kilootjes eraf!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:48

Het kan ook gewoon met je bouw te maken hebben. Ik ben nu aan de zware kant, zal de eerste zijn om dat toe te geven. Maar tot een aantal jaren terug, toen ik nog WEL slank was, had ik ook al problemen met rijlaarzen. Waren toen ook al te strak op de kuiten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:50

heb maatje 35/36 voet en maatje 41/42 kuit
en dat is niet omdat ik te dik ben Bloos

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:56

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:11

ik heb ook van die lelijke dikke kuiten,43 cm....

ik heb ooit eens jaren geleden op paard96 (denk ik) leren rijlaarzen laten opmeten,en die heb ik nog steeds...

die dingen hebben toen iets van 125 GULDEN gekost,echt 3x niets,en ze zijn nog steeds goed. Lachen

maar ik rij er eigenlijk nooit meer mee, ik heb nu van die leren chaps ,veel makkelijker Lachen

ik heb ze besteld bij een bokker,welke deze verkoopt,je kan ze t/m een vrij grote kuitmaat bestellen...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:14

Bij lipica kan je laarzen helemaal op maat laten maken, vanaf 160 euro tot 200 euro.
Ze maken ook chaps op maat, maar daar weet ik de prijzen niet van.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:14

Ik heb ook klapkuiten maar heb nu chaps bij de liddle gekocht maat XL. groter ginge se niet endie gingen net....
vervelend is dat hoor met laarzenm kopen..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:15

Ik heb eerst op maat gemaakte laarzen gehad, heb nu mini-chaps in normale maat zeg maar, met elastiek. Past prima..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:16

De chaps bij http://www.agradi.nl zijn ook geschikt voor grotere kuiten.
En ze zijn niet al te duur, ook niet helemaal onbelangrijk.