Implanon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

Implanon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:30

Ik heb mijn implanon ongeveer twee jaar en moet er nog een jaar mee door.

Mijn vraag was of er hier meerdere mensen een implanon hebben, hoelang en of ze er wel eens last van hebben. Bij mij schiet hij namelijk soms verkeerd, en dauw hem dan zelf weer terug op zijn plek. Maar dit doet wel heel erg zeer.

Verder ben ik soms een maand lang achtereen ongesteld en dan opeens weer een paar maand niet. Nu ik best veel last van mijn maandelijkse rotperiode heb, ben ik na zo'n maand echt niet meer te genieten.

Ik vraag mezelf wel eens af, of ik volgend jaar wel weer een nieuwe laat zetten. Mijn vriend vind dat ik dat wel moet doen omdat ik geen pil kan slikken en ook de prikpil voor mij is uitgesloten.

Ik hoor graag wat jullie van de implanon vinden en of jullie hier nare of fijne herinneringen aan hebben of hebben gehad.

Firedancer

Re: Implanon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:39

Ik heb ook Implanon gebruikt, maar hem na anderhalf jaar laten verwijderen.

Het concept was fantastisch, geen pillen meer vergeten en ook bijna niet meer ongesteld. Althans in het begin, want later kwamen de doorbraakbloedingen en die waren, zoals je weet, heel onvoorspelbaar en ook niet prettig. De intervallen waarin mijn doorbraakbloedingen kwamen, werden ook steeds kleiner. De eerste 9 maanden na plaatsing, daarna 4, daarna 2, en daarna zelfs om de 3 weken.

Verder had ik nog een heel scala aan andere klachten. Iemand vergeleek ze ooit eens met een hond die schijnzwanger is: heel emotioneel zijn met spontane huilbuien, opgezette borsten die enorm pijn deden en nog lacteerden (melk gaven) ook, een soort permanente lage buikpijn waarbij sex al helemaal niet prettig was (na onderzoek naar bijv. cystes bleek dat niet het geval te zijn), enorme gewichtstoename in de anderhalf jaar dat ik hem had (10 kilo), depressieviteit, lusteloosheid en apathie.... ik kan nog wel even doorgaan.

Dit alles was echter niet aantoonbaar van de Implanon en werd door de artsen weggewuifd. Ik heb daarop mijn huisarts letterlijk gesmeekt dat onding uit mijn lijf te halen. Dat heeft hij gelukkig gedaan, maar doordat het al zo'n tijd in het lichaam gezeten heeft zit het behoorlijk ingekapseld en vergroeid en kostte wat moeite. Ik heb dus nu twee littekentjes op mijn arm: 1 van het inbrengen en 1 grotere van het verwijderen. Dat vind ik best wel heftig voor 3 jaar (of anderhalf jaar in mijn geval) anticonceptie! Als je dat 30 jaar moet doen, houdt je geen vel meer over... maar mijn klachten waren binnen een paar weken wel weg. Ben ook weer spontaan wat kilo's afgevallen, maar zit helaas wel weer aan de pil omdat ik die eenzijdige (1 hormoons) lichte alteratieven niet meer durf.

Maar goed, als ze de bijwerkingen eraf zouden kunnen halen, dan zou ik het gewoon weer doen hoor. Ik heb in de tijd wat internet studie gedaan naar dat spul en toen bleek dat de cijfers die Organon handteerd voor het succes van dit middel toch wat rooskleurig voorgesteld werden. Ik was verreweg niet de enige.

Ik denk dat je toch gewoon naar je eigen situatie moet kijken, en vooral naar je eigen lichaam en geest moet luisteren. Heb je al met een arts gesproken over alternatieven, zoals een (Mirena) spiraaltje bijvoorbeeld. Als je wel tevreden bent over die Implanon, dan zou ik het zo nog een keer doen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 01:36

Ik schrik hier best van. Idd was ik eerst een half jaar niet meer ongesteld. Ik was toen kei bang dat ik zwanger zou zijn, ook omdat mijn borsten zeer deden en opgezet waren, mijn tepels waren constand stijf en groot. Uiteindelijk was ik zo einde raad dat ik met mijn moeder een test had gehaald. Toch bracht dat me ook niet echt tot rust. Nu ben ik steeds vaker ongesteld. Nu ben ik na een ruime maand er net vanaf, en dat is dus echt geen pretje Verdrietig

Ik heb nu telkens buikpijn onder in mijn buik, maar denk dat dit door mijn blaas komt. Heb er iig nooit niets anders achter gezocht.

Ik hoor steeds meer negatiefs over de implanon en vandaar ook mijn bericht hier. Ik hoop dat er meerdere zijn die ervaringen hebben/gehad hebben. Wand wil hier wel meer van weten. Iig laat ik hem nooit meer voor de 2e keer plaatsen!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 01:57

ik ken iemand waarbij het staafje kwijt was. Heeft heel wat voeten in aarde gehad om m weer te vinden en eruit te halen. Verder bevalt het haar goed.
Ik heb n mirena en daar ben ik heel blij mee. Maar hoe het jou bevalt kan ik niet beoordelen. Ik ben niet meer ongesteld, weinig hoofdpijn en stemmingswisselingen in vergelijking met de pil. Effe pijn bij inbrengen maar verder geen last meer van. het verwijderen duurt gelukkig nog 2 jaar! (uuuuuhg..Boos! )

succes ermee!

edit: typefoutje

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:01