Fitnessen om af te vallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Fitnessen om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:04

HoiHoi.

Ik wil heel graag afvallen,en dat lukt niet met allerlei dieeten,en goed bewegen.
Nu bracht iemand mij op het idee om te gaan cardio fitnessen?

Nu vind ik dat wel leuk en aardig.
Maar hoe of wat?

Ik weet niet wat ik moet doen, Welke aparaten etc etc.

WIe kan mij meer vertellen?

Zit je bij een fitness aan een jaar contract vast? en hoe veel keer per week is rendabel/hoeveel uur per keer?

groetjes Andrea

Denise

Re: Fitnessen om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:05

Mijn ouders hadden me een keer verteld dat je de eerste keer dat je gaat een begeleider krijgt die alles uitlegt en die waarschijnlijk ook wel een trainingsschema met je op kan stellen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:06

Oke, dat is wel fijn om te weten! want ik zou echt niet weten welk apparaat geschikt voor mij zou zijn en hoe het werkt Nagelbijten / Gniffelen

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:07

Klopt je krijgt idd een trainingschema op de meeste sportscholen. Als je uitlegt wat je doel is dan maken een schema die daar precies bij pas.
Misschien is spinning ook wel een idee voor je? Ook een goede manier om af te vallen.
Succes!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:08

Wat me verstanding lijkt is 3 maaltijden per dag, veel drinken en (gezonde!!) tussendoortjes nemen. Weet natuurlijk je huidige eetpatroon niet, maar hiermee raak je ook redelijk snel kilo's kwijt.
Bij cardio denk ik dan aan de loopband of van die 'steps' waarmee je je armen en benen beweegt, dus met je hele lichaam beweegd.
Voor contracten zou je denk ik even langs moeten gaan bij een fitnesscentrum bij jou in de buurt, dat kan nog wel eens verschillen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:08

IK heb geen idee wat spinning is?kun je dat uitleggen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:09

schama qua eten wat jij aangeeft, dat heb ik al.
eet 3 maaltijden per dag, af en toe een tussendoortje, beweeg de hele dag, rij nog paard ook (en ik rij niet mee, moet behoorlijk zweten)
maar word niet dikker,maar val ook niet af.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:09

Ze helpen je normaal de eerste keer wel verder ... ook de volgende keren zouden er mensen aan een balie moeten zitten die je verder helpen wanneer je dat nodig hebt. Gewoon even langsgaan en vragen dus Lachen
spinning is een soort van fietsen op muziek waarbij je op tempo en weerstand zult moeten fietsen en waar je ook moet rechtstaan ed ... onderschat dit niet, dit is echt hard!
succes

OP

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:10

Trucjes op een fiets, bijvoorbeeld erop staan terwijl hij op een wiel staat en dan ronddraaien. Schijnt heel vermoeiend te zijn, wel leuk.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:10

je kunt ook let's kickit doen of steppen.
dat is ook nog eens goed voor je conditie

spinning is fietsen alleen dan met verschillende weerstanden en dus best wel zwaar Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:12

Snackie schreef:
schama qua eten wat jij aangeeft, dat heb ik al.
eet 3 maaltijden per dag, af en toe een tussendoortje, beweeg de hele dag, rij nog paard ook (en ik rij niet mee, moet behoorlijk zweten)
maar word niet dikker,maar val ook niet af.

Dan kun je idd gaan fitnessen Knipoog
Spinning is 'fietsen' maar dan heel snel en waarbij je de zwaarte van het trappen zelf in kunt stellen. Wordt meestal in lessen gegeven, met instructeur en muziek. Heel inspannend (aan het eind van de les zie je echt hele zwembaden op de grond liggen), maar wel erg leuk om te doen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:12

Maar goed, het is de bedoeling om echt mijn overgewicht kwijt te raken, Kuitspieren hoef ik niet te hebben, die krijg ik heel erg van fietsen,en daar zit ik ook niet op te wachten Knipoog
ik zal van de week zoiezo eens langsgaan

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:13

Snackie schreef:
Maar goed, het is de bedoeling om echt mijn overgewicht kwijt te raken, Kuitspieren hoef ik niet te hebben, die krijg ik heel erg van fietsen,en daar zit ik ook niet op te wachten Knipoog
ik zal van de week zoiezo eens langsgaan

ik doe kickfun (let's kickit) om af te vallen werkt echt heel erg goed misschien is dat iets om te proberen ??

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:17

Spinning is volgens mij echt héél effectief om af te vallen. Ik heb ook proefles laatst gehad,
en idd zoveel zweet je. Echt niet normaal!
Het is ook echt een 'caloriebreker' volgens de sportschool dus effectief zal het wel zijn.
Je kan natuurlijk ook gaan voor een abbonement op de sportschool en dat dan uitbreiden met bijvoorbeeld een les spinning erbij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:38

Hoe lang is het dan nodig om te fitnessen per keer? 1u/1.5/2?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:39

door cardio te doen gaat je stofwisseling omhoog(omdat je veel dezelfde bewegingen een lange tijd maakt die niet zwaar zijn)
wat ik eigenlijk altijd doe is eerst 20 min op de crosstrainer, 20 min fietsen(mag ook op spinning fietsje dat fiets beter met een hoger tempo) en dan nog 20 min hardlopen. dan ga ik door met kracht beetje je benen/armen/buik niet veel ook maar max 30 min totaal en dan nog het rondje van crostrainer, fietsen en hardlopen maar dan alles maar 10 min...
bouw het wel op anders kom je de dag erna je bed niet zo makkelijk meer uit.. Haha!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:39

Ik doe ook om af te vallen drie keer per week aan spinning en probeer 1 keer per week een uur cardiofitness te doen. Ik ga dan 20 minuten op de crosstrainer, 20 minuten op de loopband en nog even roeien. Ik merk echt dat ik nu na vijf maanden goed afgevallen ben. Qua kleding zijn er twee maten vanaf. Qua gewicht ook echt het nodige. Ik krijg niet echt veel dikkere kuiten door spinning, en heb daar zelf wel aanleg voor. Ook mijn medesporters hebben dat niet, alles wordt gewoon wat strakker, en je kijgt een dijk van een conditie.
Ik heb gekozen voor een halfjaarcontract, dat was iets duurder dan een contract van 18 maanden, maar vond ik iets veiliger.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:45

Met gewichten trainen .. daar val je het meeste van af Lachen ( kwa vetpersentage )
Maar ja je krijgt wel ( zwaardere ) spieren er voor terug... teminste als je het goed doet Knipoog

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:49

Ik heb niet je hele topic gelezen Lachen
Maar ik ben fitness instructor, maak trainingsschema''s voor alle soorten mensen..

Als jij wilt gaan fitnessen met het doel, vetverbranding. Moet je vooral cardio gaan doen, zo'n 3 kwartier á uur. Daarbij kun je ook wat kracht oefeningen doen.
Maar als je naar een GOEDE sportschool gaat maken zij een schema voor je en helpen ze je met alles..

Als je nog vragen heb, pb maar ! Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:27

Ik ben begonnen met een korte warming up op de fiets, dan wat apparaten, buikspieroefeningen en een matoefening. Daarna 25 minuutjes fietsen en 25 minuutjes crosstrainer. Dit is gewoon samengesteld door de sportschool. Regelmatig krijg je weer een test en dan wordt je trainingsprogramma aangepast.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 23:09

Dat is wel handig om te weten.
dank jullie voor de reacties!