Last van honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Last van honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:56

Ik eet drie maaltijden per dag, en 's middags rond 3 uur neem ik een tussendoortje. Dat kan soms zelfs een halve zak chips zijn, maar zelfs als ik dat doe: honger! Vanaf 4 uur probeer ik niks meer te snoepen, omdat we om 6 uur eten. Gisteren kreeg ik zelfs buikpijn van de honger.
Moet ik meer eten, want ik eet best veel (2 boterhammen ontijbt, 3 of 4 voor lunch, dan tot 4 uur een of twee tussendoortjes). Ik ben niet dik of zwaar, mijn bmi en zo is prima, maar ik heb zo vaak last van honger, terwijl ik vaak genoeg eet.
Hoe komt dit en wat kan ik ertegen doen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Hermelijn

Re: Last van honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:58

Nou, blijkbaar eet je dan dus niet genoeg Knipoog Probeer anders nog wat te eten tussen je ontbijt en lunch, en nog een extra tussendoortje 's avonds (bv om 21u een plak ontbijtkoek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:59

Ik heb er geen last van eerlijk gezegd..
Misschien helpt het om om 4 uur echt wat voedzaams te eten, Chips dat voed niet echt.. bijv. een Appel & broodje oid..

Nja, zolang je een goed gewicht heb enz. Is het niet erg Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:00

Hier heb ik ook last van en heb hetzelfde voedingspatroon als de TS, ik word zelf snachts wakker van de honger wat soms ontzettend pijnlijk is. Vaak heb ik wel water bij de hand maar helaas helpt dit 9 v/d 10 keer niet Scheve mond

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:00

Ik heb eigenlijk ook de hele dag door honger.
Ik ben al getest op suiker dat was goed en ga nog bloedprikken voor een eventuele snelle schildklier.Verder ben ik ook helemaal gezond en eet nu zo n beetje om de 2 a 3 uur.
Ik probeer zoveel mogelijk dingen met volkoren en granen te eten die zorgen ervoor dat je langer een vol gevoel houd.Als ik te weinig en niet op tijd eet wordt ik ook helemaal niet goed.Zo min mogelijk suiker eten helpt ook.Suiker zorgt dat je meer honger krijgt.
Verder heb ik zo niet een idee wat je eraan kan doen.Vooral regelmatig en verantwoord eten.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:02

thissi schreef:
Ik heb er geen last van eerlijk gezegd..
Misschien helpt het om om 4 uur echt wat voedzaams te eten, Chips dat voed niet echt.. bijv. een Appel & broodje oid..

Nja, zolang je een goed gewicht heb enz. Is het niet erg Knipoog

Ik eet ook vaak genoeg een stuk fruit rond 3/4 uur, maar ik ben niet van plan om er nog een maaltijd bij te nemen...

_Scarlet_ schreef:
Nou, blijkbaar eet je dan dus niet genoeg Knipoog Probeer anders nog wat te eten tussen je ontbijt en lunch, en nog een extra tussendoortje 's avonds (bv om 21u een plak ontbijtkoek).

Als ik niet genoeg eet, hoe komt het dan dat ik langzaamaan toch zwaarder word, en dat mijn lichaam in omvang groeit?

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:13

Als ik niet genoeg eet, hoe komt het dan dat ik langzaamaan toch zwaarder word, en dat mijn lichaam in omvang groeit?[/quote]

Ik zag net in je profiel dat je 15 jaar bent en je lichaam is zich dus nog volledig aan het ontwikkelen. Het langzaamaan zwaarder worden kan verschillende oorzaken hebben. Heb je voldoende lichaamsbeweging ( voor jongeren is de aanbeveling 60 min per dag). Zwaarder worden kan in principe alleen als je energiebalans niet in evenwicht, dus eenvoudiger uitgelegd: als je meer energie opneemt dan verbruikt. Het hongergevoel kan je weghelpen door regelmatig kleine maaltijden te nemen. Kies voor grijs of volkorenbrood, 2 stukken fruit per dag is de aanbeveling, af en toe wat rauwe groentjes in de zomer zijn een heerlijke verfrissing, en vooral tot 2 LITER water per dag openemen. Meestal wordt hiermee 1 tot 1,5 liter bedoeld als water, de rest neem je op uit de voeding zoals bv. soep en dergelijke.

Ik kan je van op afstand maar 1 raad meegeven: eet op regelmatige tijdstippen en prop je niet 3 keer per dag vol met eten want na een 2 tal uur is je maag leeg en krijg je honger. heb je toch honger: kies dan voor de gezonde tussendoortjes en vermijd snoep en dergelijke. En vergeet niet; je lichaam zit nog in zijn groei. Moest je nog vragen hebben ik kan je wel helpen want ik volg de opleiding voedings en dieetkunde en ik kan je vast wel helpen...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:15

Daar heb ik echt wat aan. Die drie maaltijden zijn trouwens wel echt drie maaltijden, neit volproppen Tong uitsteken Dankjewel!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:45

ik denk ook dat je meer moet eten van het goede.
meer fruit, meer brood en yoghurt enzo.
je bent nu in de groei en hebt dat allemaal nodig! genoeg eten s belangrijk, als je maar de goede dingen eet. ipv een halve zak chips (600 kcal ofzo?) kan je beter 4 of5 boterhammen eten!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:48

Ohh.. dit heb ik soms ook! Die verschrikkelijke honger die maar niet stopt. M'n oma noemt het ; hollow legs. Holle benen omdat ze niet begrijpt dat ik nog meer kan eten! Clown Maarja. Ben waarschijnlijk weer aan het groeien...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:56

Hoe zit dat dan met mensen die volgroeit zijn? Ik word over anderhalve maand 19 dus mag er vanuit gaan dat ik niet meer in de lengte groei.
's ochtends eet ik 2 a 3 (donker)bruin brood of brinta pap (vezels!), smiddags 2a3 bruin brood met fruit en 's avonds een bord vol avondeten.
Tussendoor eet ik nog wel eens droog brood, crackers, koekjes, liga, fruit en chips. (Echt niet alles op 1 dag of in 1 keer hoor Nagelbijten / Gniffelen )

Hoe kan het dan dat ik nog honger heb en er 's nachts zelfs van wakker wordt?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:59

Als je te weinig binnenkrijgt dan gaat je lichaam in de spaarstand. Hellup er komt een hongersnood aan dus zoveel mogelijk van wat je binnenkrijgt omzetten in vet.

Op den duur zul je steeds minder kunnen eten zonder dik te worden.

Als je honger hebt moet je dus gewoon eten maar wel iets gezonds dus brood en fruit ipv chips en dan niet met chocopasta, pindakaas, worst of volvette kaas maar met mager beleg.

Van gezonde dingen kun je meer eten voordat je hetzelfde aantal calorieen binnen hebt als dat je chips eet dus minder hongergevoel maar niet meer calorien.

Volgens het voorlichtingsburo voor de voeding mag je als volwassene 5 tot 7 sneetjes brood per dag eten. Geen wonder dus dat als je er maar 4 eet dat je honger krijgt.

Vooral als je veel aan lichaamsbeweging doet. Elke dag paardrijden bijvoorbeeld of ver fietsen.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:03

ik heb ook heel vaak honger, neem daarom ook veel tussendoortjes en ook als ik honger heb neem ik fruit (dat vult bij mij erg) maar ik word toch ook langzamerhand wat zwaarder, wat niet de bedoeling is...??

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:34

Zoveel eet je niet hoor...
Ik eet zelf ook heel vaak, als ik een paar uur niks eet word ik beroerd. Ik kan ook echt niet van ontbijt tot lunch zonder tussendoortje(s).

Ik moet sowieso ook rond een uur of 9/10 nog wat eten, anders kan ik niet slapen van de honger...