Lastig... Wat moet ik nou doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luv_Sil

Lastig... Wat moet ik nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:19

Ik zit met een probleem.. Ik ben al bijna een jaar niet helemaal lekker.. Pfeiffer gehad, en ben nogsteeds vaak erg moe, misselijk, duizelig, hoofdpijn etc..
Het gaat dus nogsteeds niet echt super..
Maar nu heb ik vakantie, dus dat kwam mooi uit. Kan ik lekker uitrusten en bijkomen , zodat ik me weer goed ga voelen.
(met die pfeiffer moest ik ook rust houden enzo, maar dat heb ik eigenlijk zo min mogelijk gedaan ivm school..) En nou ja, daar merk ik nu de concequenties van..
Maar nu heb ik nogal geld tekort.. Ik heb een spaar rekening waar ik sinds een paar maanden aan mag komen, zodat ik me autorijlessen kan betalen. Maar dat geld is nogal hard gegaan.. Ik gebruikte het soms ook voor kleine dingetjes.. Zoals een cadeautje voor vaderdag enzo..
Ik heb hier achteraf natuurlijk spijt van, en ik wil dat geld weer terug op me rekening krijgen. Dat betekend dus dat ik moet gaan werken.. Maar ik heb al 2 baantjes waar ik 170 euro in de maand mee verdiend. Dat is idd niet erg veel.. Maar ik heb naast mn school enzo niet erg veel tijd om te werken..
Dus nu moet er eigenlijk een 3e baantje bij komen..
Ik heb vanmiddag een solicitatie gesprek om te gaan werken bij een kiosk op rotterdam centraal..
Dit is eigenlijk helemaal niets voor mij.. Al die rare mensen daar.. En ik moet half 6 's ochtends al beginnen..

Mn vriend is het hier dus helemaal niet mee eens.. Hij vind het te gevaarlijk met al die figuren daar, zeker zo 's ochtends vroeg en hij vind dat mn gezondheid voor gaat.. Hij vind dat ik gewoon moet relaxe in de vakantie, een beetje naar me paardjes toe en goed uitrusten zodat ik volgend schooljaar weer lekker fris en fruitig kan beginnen..
En ik zou dan dat geld dat ik tekort kom, op mn rekening storte..
Heel lief natuurlijk, maar het is helemaal niet voor mij om zomaar geld van iemand aan te nemen..
En zeker niet zoveel.. (het gaat om 400 euro)

Maar ik wil ook niet nog veel langer met deze moeheid enzo rondlopen..

Dus wat moet ik doen?
Naar me vriend luisteren, zijn geld aanpakken en goed uitrusten?
Of toch maar gewoon gaan werken deze vakantie zodat ik het geld zelf bij elkaar krijg..

Luv_Sil

Re: Lastig... Wat moet ik nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:33

niemand..?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:36

Ik zou naar je vriend luisteren. Je kan altijd met hem afspreken dat je het geld terugbetaald op het moment dat je daartoe in staat bent. Als je nu een 3e baan erbij neemt weet je zeker dat je over een paar weken instort, toch?
Je hebt kennelijk een hele lieve vriend die goed voor je zorgt. Neem het dan ook van hem aan. Er is niks heroisch aan maar stomweg door blijven gaan. Je hebt maar 1 gezondheid en 1 lichaam!

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:38

ja dat is waar.. Maar ja, ik ben niet echt zo'n type die geld van iemand aan neemt Tong uitsteken
Me vriend is idd echt super super lief Lachen (L)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:39

Het kan geen kwaad je te laten helpen door een ander! Je bent daardoor heus niet minder stoer ofzo hoor Knipoog !

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:40

Een baantje waar je persoonlijk niet helemaal achter staat is het meest slopende baantje ever!! Wanneer je nu al het idee hebt dat je het daar NIET naar je zin zal gaan hebben zou ik er ook niet aan beginnen!

Ik heb zelf ook de ziekte van pfeiffer gehad in mijn examenperiode en ben ook door gebuffeld. Mijn nasleep van de ziekte was het heftigste en heeft bijna 3 kwart jaar geduurd! Ik ben iemand die rust en slaap zeker goed kan gebruiken, maar zal deze zomer ook weer aan de bak moeten. Ik blijf gewoon twee dagen per week voor m'n huidige werkgever werken wat mij zo'n 100 euro per week oplevert.

Als ik jou was zou ik me aanmelden bij het uitzendbureau. Het werk is vaak productiewerk, maar verdiend erg goed. Probeer eventueel om de dag te werken.........dan heb je toch geld en kun je de andere dag eje rust pakken! En op uitzendbasis met een 0-uren contract moet het mogelijk zijn zelf aan te geven hoeveel en wanneer je kan!

Succes en beterschap

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:40

Iets aannemen is ook een kunst.
Dus gewoon doen, er blij mee zijn en proberen uit te rusten.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:44

Ik had ook zon periode was 2 maanden werkeloos en moest me paardje huisje auto ook betalen. Heeft mijn vriendje ook betaald was wel iestje meer dan 400 euro! Heb ik inmiddels ook netjes terugbetaald! Dus ik zou zeggen luister naar je vriend en rust uit zodat je je na de vakantie weer helemaal jezelf kan zijn!! (is je vriendje ook weer blij!!) Succes!

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:58

Ja jullie hebben gelijk..
en het is niet een kweste van "stoer" dat ik het geld niet aan neem.. Ik hou daar gewoon niet zo van.. Lachen
En misschien ga ik idd wel om de dag werken ofzo Lachen
Of halve dagen. Dat kan ik toch nog een beetje uitrusten en ik verdien ook wat extra geld.
Als het niet gaat, kan ik er altijd nog mee stoppen Knipoog
bedankt voor jullie reacties!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:01

Goed zo! Succes er mee! Maar houd je niet groter dan dat je bent, daar is nog nooit iemand beter van geworden uiteindelijk!

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:08

klopt helemaal Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:09

Ik ken een meisje die bij de kiosk op Rotterdam werkt, ik kan je haar telefoonnummer wel geven als je wilt? Kan je kijken hoe zij er over denkt!

*edit: Servex is wel heel fijn om bij te werken, dat vind ik in ieder geval wel (ik werk zelf bij Shakies)

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:11

Als ik jou was zal ik toch maar naar je vriend luisteren Lachen
Je hoeft het geld niet zo zeer "aan te nemen", je kan het ook later terugbetalen als je je beter voelt.
Je kan kiezen uit twee dingen;
- Geld van je vriend lenen --> Vind je niet zo leuk
- Gaan werken bij dat kioskding --> Vind je ook niet zo leuk
Beide niet leuk dus. Kies dan in ieder geval de optie die het beste is voor je gezondheid en (uiteindelijk..) school. Je hebt ook rust nodig Lachen!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:49

Ehm, ik begrijp nog niet zo waarom die 400 Euro er NU moeten komen. Je schrijft over een spaarrekening waar je wat te veel geld naar je zin hebt afgehaald.

Sta je nu rood, of heb je er alleen minder op staan dan je eigenlijk zou willen?
In het laatste geval zou ik toch zeker mijzelf vermanend toespreken, want dat is natuurlijk absolute onzin om jezelf daarvoor lichamelijk kapot te maken. Pfeiffer is een serieuze ziekte, waar niet mee te spotten valt.

Als je rood staat zou ik eerst eens even kijken hoe veel rente je dat per maand/jaar kost en of het mogelijk is om die rekening aan te vullen uit een ander potje, zodat je geen strafrente meer betaalt, of deze rekening over te zetten naar een ander soort rekening waar je minder strafrente betaald.

Het is een cliche, maar daarom niet minder waar, je gezondheid is ECHT het aller belangrijkste. Kun je nog zo veel geld hebben en geloof mij, uiteindelijk is 400 Euro nog steeds peanuts als je kijkt wat voor geldbedragen je in je volwassen leven zult moeten gaan schuiven. Alles is relatief.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:00

nee ik sta gelukkig niet rood. Maar als me moeder het ziet, begint de 3e wereld oorlog hier Tong uitsteken Maar ik heb besloten dat baantje toch niet te nemen Lachen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:23

kun je niet stoppen met die 2 baantjes en 1 zoeken die goed verdient?

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:37

Ja op dit moment heb ik meer tijd. Maar als school enzo weer begint zit ik dus weer.. Ik werk nu op woensdagavond en zondag ochtend, en dat zijn eigenlijk de enige tijden die in normaal gesproken kan werken

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:18

Ik denk dat je een verstandige beslissing genomen hebt.Je gezondheid is heel belangrijk.

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:39

Ik denk ook dat je een goede beslissing hebt gemaakt.
Je kunt beter nu goed uitrusten en straks weer fris en fruitig naar school. Beterschap verder.