Auto ongeluk gehad, nu flinke last van nek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Auto ongeluk gehad, nu flinke last van nek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:03

pfft ik ga het toch even van me afschrijven op bokt, want ik word een beetje gek van mezelf. Hamer

Zondag 17 juni (4 dagen na mijn verjaardag) ging op weg naar stal met de twingo van mijn ouders. Onderweg zijn er 3 gevaarlijke punten waar je bijna niks ziet, en waar ik altijd erg voorzichtig rij.
Op het moment dat ik op een paar 100 meter van stal ben, moet ik rechtsaf slaan en dat is het laatste onoverzichtelijke punt.
Ik rem goed af, kijk, zie niks dus geef gas en rij de bocht door.
Opeens komt er een zwarte opel astra op me af, en die ramt me midden in mn auto. Ik schrik me echt een ongeluk, en daarbij komt er ineens allemaal "rook" onder de motorkap vandaan. Dus ik pak al mijn spullen bij elkaar en spring eruit. Achteraf bleek het de radiator te zijn, die gesprongen was.

Politie gebelt, ouders gebelt etc. Schadeformulieren ingevuld en foto's gemaakt van het ongeluk.

Ik had eigelijk meteen al last van mij nek, vooral aan de rechterkant.
We zijn toen naar de huisarts geweest, die heeft ons doorverwezen naar de spoed eisende hulp en daar kreeg ik een nekkraag om, werd op een brancard gelegt en mocht niks meer.
Er zijn toen röntgenfoto's gemaakt en een CT-scan maar er was niks te zien dus mocht ik weer naar huis toe. Moest maar goed pijnstillers slikken en dan ging het wel weer over. Blauw oog

Inmiddels is het bijna twee weken geleden dat het gebeurd is.
Ik slik nog steeds 4x per dag 2 paracetamol& 1 ibuprofen, anders is het voor mij niet vol te houden. De pijn is absoluut niet minder geworden en ik voel me gewoon waardeloos.
Ben zo ontzettend snel moe, vaak misselijk, duizelig, heb totaal geen eetlust meer en natuurlijk die pijn in mn nek & schouder. Ziek

Wat ook nog eens helemaal k*t is, is dat ik volgens de verzekering gewoon schuldig ben. En dus de volle mep kan betalen om alles te laten repareren (alleen WA verzekering) schade 2600 euries!!
Dit ondanks dat hij gewoon op mijn weghelft heeft gereden (duidelijk te zien op de foto's) en volgens getuigen ook met erg hoge snelheid.
Een getuige verklaarde zelfs dat hij mij de bocht zag doorkomen en dat de opel astra op dat moment bij de getuige zijn huis was (25-30 m verder)
En alsnog ben ik in diezelfde bocht aangereden....

Omdat ik de schade zelf moet betalen, wil ik natuurlijk zo snel mogelijk weer gaan werken, maar heb het 2 middagen geprobeerd en het gaat niet goed. Ben zo moe als ik thuis kom, heb last van duizelingen, misselijkheid en ik moet mn pijnstillers veel eerder slikken anders hou ik het niet meer..

blegh...

Meisje201

Re: Auto ongeluk gehad, nu flinke last van nek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:09

Heb je ook niet een flinke hersenschudding?
Ik zou gewoon nog een keer naar de dokter gaan want als ik dat zo hoor zit er toch echt iets niet goed
dat je lichaam even bij moet komen van de klap dat is logisch, maar met de klachten die jij erbij hebt vertrouw ik het toch niet helemaal
Zou niet te lang wachten met naar de dokter gaan

Sterkte Ach gut

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:11

Oh helemaal vergeten te zeggen.
Ik ben naderhand nog langs de huisarts gegaan omdat ik graag een doorverwijzing voor een manueltherapeut ofzo wilde.
Die zei dat ik een lichte hersenschudding had en dat het over twee weken (nu dus ong) allemaal een stuk beter moest gaan.

Ga denk ik morgen maar weer eens even langs, want het voelt gewoon niet goed.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:14

dit klinkt meer als een flinke whiplash. men vriend heeft 4 jaar terug een auto ongeluk gehad en toen niets aan zen nek laten doen. nu heeft hij er nog dagelijks last van.

dus mijn tip: blijf net zo lang zeuren in het ziekenhuis dat ze iets gaan doen!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:18

nicci88 schreef:
dit klinkt meer als een flinke whiplash. men vriend heeft 4 jaar terug een auto ongeluk gehad en toen niets aan zen nek laten doen. nu heeft hij er nog dagelijks last van.

Ja idd, whiplash is ook hele goede mogelijkheid
Blijf er iig echt niet te lang mee doorlopen en idd, blijven zeuren tot ze wat doen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:24

Is er bij het politierapport niet opgesteld wat er precies is gebeurt en wie er schuldig was/ is?

Logischerwijs denk ik trouwens ook aan een whiplash. Daar kun je het beste echt even lang de tijd voro nemen om te herstellen. Mijn vriend heeft ook nav een auto-ongeluk alweer jaren terug sneller last van een stijve/stramme nek tov mijn bijvoorbeeld. Niet om je moed weg te laten zakken, maar er is kans dat je er nog ontzettend lang nasleep van zal hebben. Helemaal daarom is eerst goed uitrusten/ herstellen van belang ipv snel weer aan de slag.

Succes en beterschap!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:26

nicci88 schreef:

ik ben van mening dat je dit soort dingen niet te hard moet gaan schreeuwen en heb er ook mijn redenen voor

tuurlijk moet ze blijven miepen bij de ha dat ie het goed in de gaten moet houden en dat als ie niet verder komt haar door verwijst.
maar ga niet gelijk dit soort dingen zeggen gezien je niet bij haar kan kijken of het ook zo is een arts is daar al maanden mee bezig.
voor het zelfde geld heeft ze haar hoofd gestoten en dus een hersen schudding en tijdens het ongeluk haar spieren zo dus danig strak aangespannen hebben dat dat de oorzaak is van de pijn.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:28

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik was er onderhand ook al achter dat werken iig nog even niet gaat lukken. Misschien over paar weekjes weer maar nu even niet.

Vandaag ga ik maar even langs het uitzendbureau waar ik voor werk om het te melden.
Verder heb ik morgen inderdaad afspraak bij de huisarts, rond 11 uur dus dan maar even aangeven dat er echt nog geen verbetering in zit. En kijken wat ze voor opties geeft.

De politie is wel geweest bij het ongeluk, en heeft ook foto's gemaakt. Maar kon verder geen uitspraak doen over schuldig of niet. Dit moest de verzekering verder uitzoeken...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:54

rommulus schreef:
nicci88 schreef:

ik ben van mening dat je dit soort dingen niet te hard moet gaan schreeuwen en heb er ook mijn redenen voor

tuurlijk moet ze blijven miepen bij de ha dat ie het goed in de gaten moet houden en dat als ie niet verder komt haar door verwijst.
maar ga niet gelijk dit soort dingen zeggen gezien je niet bij haar kan kijken of het ook zo is een arts is daar al maanden mee bezig.
voor het zelfde geld heeft ze haar hoofd gestoten en dus een hersen schudding en tijdens het ongeluk haar spieren zo dus danig strak aangespannen hebben dat dat de oorzaak is van de pijn.

ik zeg toch ook niet dat het een whiplash is. ik ben idd geen arts. ik zeg alleen dat het zo klinkt. en ze vraagt om tips, die geef ik en wat ze er verder mee doet, mag ze helemaal zelf weten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:04

excuus

ik baal van mensen die op een afstandje of via internet al precies weten wat iemand of ze zelf hebben en daarmee vlink lopen zemelen of gaan claimen bij de verzekering.

door dit soort mensen zit ik nu al ruim 4 jaar in de oliebol dus ben hier erg fel op.

verder ben ik het idd wel mee eens dat ze de ha goed op de hoogte moet gaan houden.
wat ze dus ook gat doen

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:06

Nou ben net weer terug van de huisarts.

Ik mag voorlopig helemaal niet werken, moet echt verplicht rust houden. Misschien over een paar weken wat licht administratief werk, maar geen kinderopvang meer voorlopig.
Verder moet ik naar een fysio/manueeltherapeut, die gaat me behandelen.

Pijnstillers moet ik langzamerhand gaan minder, verder zei ze niet veel erover Verward
Voelde me niet echt serieus genomen door haar...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:34

Ik moet ook zeggen dat je klachten klinken als Whiplash. Heb er zelf één die niet op tijd behandelt is doordat de arts het niet serieus nam. Nu is het chronisch en loop ik er al meer als 10 jaar mee rond en nog steeds dezelfde klachten waardoor ik niet normaal kan functioneren.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 18:26

Ja ik hoor ook in mijn omgeving heel ergveel dat ik voorzichtig moet zijn omdat het een whiplash kan zijn.
De eigenaresse van mijn bijrijpaarden heeft er ruim 6 jaar last van gehad, en die vond het allemaal ook erg naar klinken.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:53

huisartsen en neurologen weten niks van dit soort klachten. Mochten de fysio en de manueel therapeut niet helpen, laat je dan eens doorsturen naar een neuropsycholoog. Sterkte!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:56

Ik zou er wel naar laten kijken hoor, liever het zekere voor het onzekere! Lachen
Wel raar dat jij alle kosten moet betalen!

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:01

Beterschap Ach gut !

Maar over die schade, heb jij een rechtsbijstandsverzekering? Misschien dat ze je kunnen helpen met de schade, het klinkt nu of jij in ieder geval niet voor 100% aansprakelijk bent. Anders kan je ook hulp vragen bij een rechtswinkel.

Succes met alles

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:49

Ja we hebben een rechtsbijstandverzekering.
En die is er als het goed is ook mee bezig.
Het kan er alleen maar op uit draaien dat hij mede-schuldig is, maar dan moet je waarschijnlijk beide je eigen schade betalen..