Vraagje over Hechtingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Vraagje over Hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:24

Hoi Hoi

Ik ben afgelopen donderdag geopererd aan mijn knie ( kruisband/miniscus) en nu heb ik 5 hechtingen waar ( hecht) pleisters over heen zitten.
Nu moesten de wondjes/pleisters 4 tot 6 dagen droog blijven en daarna mocht ik de pleisters er af halen.
Ik moet vanavond weg dus ik wilde net even goed douchen ( heb ik voorafgaande dagen ook gedaan hoor, zak om mn been) dus ik heb de pleisters er net afgehaald.

De grote vraag is dus of de hechtingen nu wel nat mogen worden, of dat er nog/weer een zak om moet. En moet ik er daarna nieuwe pleisters op doen? of gewoon zo laten?? Het is best nog wel nat/bloederig om/rond de hechtingen. Nagelbijten / Gniffelen

Bianca__

Re: Vraagje over Hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:30

Ten eerste veel beterschap! Ik ben ook heel vaak geopereerd en heb verschrikkelijk veel hechtingen gehad. Meestal worden ze met 10 dagen verwijderd (als het geen oplosbare zijn) Ik mocht de hechtingen nooit nat laten worden. Hebben ze je trouwens niet verteld tijdens je ontslag hoe je dat moest doen met douchen? Aan je verhaal te lezen moest je de pleister 4 a 6 dagen laten zitten en mocht het tijdens die dagen niet nat worden.Dan zou je zeggen dat het wel kan zonder. Ik zou gewoon even contact opnemen met het ziekenhuis waar je geopereerd bent. Dat mag je gewoon doen. Je bent immers nog in behandeling.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:32

Hey Marion!

Ik ben voor 2 weken terug geopereerd.
viewtopic.php?f=136&t=792353&hilit=

De eerste week had ik geen gips, dus kon ik nog normaal douchen.
Uhm bij mij moest het de eerste 3?? dagen droog blijven, daarna heb ik het gewoon nat laten worden, de wond...
Na het douchen lekte het dan nog wel wat bloed na etc. maar ik deed er dan gewoon een gaas over heen.
Dus volgens mij kan het geen kwaad hoor!! Mijn hechtingen zijn eruit inmiddels en de wond is rustig.

Nou succes/ sterkte!

Groetjes Sanne

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:32

Net gedouch en toch nog maar even de wondjes/hechtingen afgedekt.

Zo en dan nu even gruwelijk off- Topic Bloos Sanne..... hoe zit het met de pensionstallen bij Hagenauwe??? Wachtrij van nu tot 3 jaar of valt dat mee? Knipoog Sharouck heeft nl heimwee Clown ( en zoekt zoals het er nu uitziet vanaf half/eind zomer een bijrijder Ja Is zelfs kans dat ik pas eind van het jaar die kant op kom maar Sharouck al eerder.)

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:34

Hechtingen niet nat laten worden!!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:38

Uthrick schreef:
Net gedouch en toch nog maar even de wondjes/hechtingen afgedekt.

Zo en dan nu even gruwelijk off- Topic Bloos Sanne..... hoe zit het met de pensionstallen bij Hagenauwe??? Wachtrij van nu tot 3 jaar of valt dat mee? Knipoog Sharouck heeft nl heimwee Clown ( en zoekt zoals het er nu uitziet vanaf half/eind zomer een bijrijder Ja Is zelfs kans dat ik pas eind van het jaar die kant op kom maar Sharouck al eerder.)

Ik ga je even pb'en!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:42

Ah kijk een verpleegkundige in the house Go jij! Go jij!

Dan weet je vast ook wel iets van hechtingen af... ik heb de pleistertjes er wel afgehaald ( zaten los/irriteerde) dus ik kan de hechtingen zien.
Ik vind het maar raar gehecht. Tenminste... ik heb nog nooit een hechtwondje met een kruismotief gezien... jij wel? Ik zou het proberen uit te leggen: Je hebt het wondje, en dan zit er een hectdraadje naar boven, 1 naar onder, 2 schuin naar links en 2 schuin naar rechts. Het lijkt wel of ze er een borduur werkje van gemaakt hebben Nors opkijken

Weet jij waarom dat is??? Mijn huisgenoot zei dat het misschien zo gedaan was, omdat het langs de rand van mijn knieschijf loopt en de huid dan mooi in het midden blijft???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:44

Lientje schreef:
Hechtingen niet nat laten worden!!!

Amen.
alles word dan week, en de kans dat het scheur is groter. *heeft ervaring en da's niét fijn!*

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:45

Oeps!! Dan heb ik geloof ik mazzel dat het bij mij goed is gegaan!!! Knipoog

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:46

Uthrick schreef:
Ah kijk een verpleegkundige in the house Go jij! Go jij!

Dan weet je vast ook wel iets van hechtingen af... ik heb de pleistertjes er wel afgehaald ( zaten los/irriteerde) dus ik kan de hechtingen zien.
Ik vind het maar raar gehecht. Tenminste... ik heb nog nooit een hechtwondje met een kruismotief gezien... jij wel? Ik zou het proberen uit te leggen: Je hebt het wondje, en dan zit er een hectdraadje naar boven, 1 naar onder, 2 schuin naar links en 2 schuin naar rechts. Het lijkt wel of ze er een borduur werkje van gemaakt hebben Nors opkijken

Weet jij waarom dat is??? Mijn huisgenoot zei dat het misschien zo gedaan was, omdat het langs de rand van mijn knieschijf loopt en de huid dan mooi in het midden blijft???

hey, ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoeld. Kan je er mischien een foto van maken en hier plaatsen? Als ik je zo hoor vertellen lijkt het wel een soort kruissteekje en dat heb ik ook nog nooit gezien dus ben best wel nieuschierig hoe het eruit ziet nu. Je kan best je hechtingen ook terug bedekken hoor, infectie gevaar voorkomen, daarom mogen ze ook niet nat worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:48

sannuhh schreef:

mischien wel, ik had het op mjijn schoduerblad, (minde rbuigbaar als een knie dus Knipoog ) maar echt. het is opengesprongen letterlijk!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:32

ik heb paar jaar geleden 85 hechtingen gehad, arm,been, gezicht dus bij mij werden ze zekernat.
ik had toen gewoon hechtpleisters die liet ik natworden en na het douchen nieuw pleisters erop. dus is niet erg als ze nat worden Lachen

veel beterschap!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:00

Ja dat zijn "Opsite" plakkers, erg handige plakkers, zijn pleisters met een plastic laagje, vraag er maar achter bij de apotheker. Die kun je inderdaad gebruiken tijdens het douchen, worden ook in het ziekenhuis op vele afdelingen post operatief gebruikt .

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:01

hechtingen moge niet nat worden.. ben 6 weken terug geopereerd.. 10 hechtingen erin.. mog 2 weken niet douchen.. wel gedaan hoor!!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:03

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:12

Jolliegirl schreef:
sannuhh schreef:

mischien wel, ik had het op mjijn schoduerblad, (minde rbuigbaar als een knie dus Knipoog ) maar echt. het is opengesprongen letterlijk!

Bij mij aan de voorkant van mijn schouder..
Ik wist het ook echt niet het bloedde wel elke keer nog na, maar deed er dan gewoon gaas op.
Mijn hechtingen zijn er nu sinds paar dagen uit, en de wond zag er rustig uit.
Wel heel rood dat wel, maar dat had ik de voorgaande keren ook.
Nu kan ik het niet zien, want heb een huge gips corset... Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen