Ongewenste kinderloosheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XChrisjeX

Ongewenste kinderloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:55

Het is niet iets waar je mee te koop loopt, maar het is wel iets waar mee je als volwassene wel te maken kan krijgen en het is geestelijk, lichamelijk en psychisch heel belastend en geeft veel druk op een relatie.

Vaak zie ik topics voorbij komen met zwanger, of jonge meisjes zwanger...,maar correct me, if i'm wrong?....Ik heb nog geen topic hierover ondekt. Ik weet dat het een beladen onderwerp kan zijn ,maak het dagelijks mee!
Wat ik geleerd heb in de loop van de jaren , de wens om zo'n klein hummeltje te mogen beethouden en koesteren ........ is praten. Het zal de leegte niet vullen ,maar alleen al als je verhaal gehoord word en wat belangrijker is Begrepen word ,doet je enorm goed.
Heb er lang over naar gedacht ofdat ik een topic zou openen, het is toch een stukkie prive wat je op Bokt zet, maar met de laatste IVF poging in het verschiet zoek je toch weer een steunpunt om te praten en begrepen te worden.

Zijn er nog meer Bokkers met deze ervaring?
(mag per Pb) Die erover willen praten??
Ik wil best mijn verhaal doen, maar niet als er geen respons voor is!
Het is en blijft een zeer teer onderwerp. Ach gut

luuntje

Re: Ongewenste kinderloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:32

Heb zelf een geweldige zoon van 6.
Maar het lijkt mij vreselijk om al die ziekenhuisbehandelingen te moeten ondergaan.
Iedere keer hoop en onzekerheid.
Ik zou er gek van worden.

Ik hoop dat je laatste IVF poging gaat slagen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:28

Ik ben zelf niet zo vruchtbaar en heb dan ook een tijd bij een fertiliteitsarts gelopen voordat het uiteindelijk lukte.
Uiteindelijk is het bij mij gelukt met hormonen, maar anders was het IUI geworden.
Wat me nog enorm is bijgebleven uit die tijd, is dat ik me enorm wanhopig voelde en dat de onzekerheid me ging opbreken. Elke maand weer de hoop, ook al weet je eigtenlijk al dat het toch niks is. Zoveel testen heb ik erdoor heen gedraaid, echt heel pijnlijk.
En vooral als mensen merken dat je nogal vaak naar het ziekenhuis moet, gaan vragen of je soms zwanger bent..Mensen kunnen zo tactloos zijn op dat gebied.
Opeens lijkt iedereen om je heen zwanger, zit de hele wachtkamer bij de gyn vol met zwangeren en worden al je collega's zwanger. En je hele lichaam schreeuwt om een zwangerschap, het gaat je hele doen en laten beinvloeden.

IVF is nog een stap verder dan wat ik heb gehad. Ik kan me zo goed voorstellen dat je wanhopig en onzeker bent. Ik hoop heel erg dat het gaat lukken.
Ben je al lang bezig met zanger worden? is er een medische oorzaak gevonden bij je?
Inderdaad, praten en van je afschrijven helpt enorm veel. En flink uithuilen als er weer iemand in je omgeving zwanger is. Ik kon het zelfs niet meer opbrengen om een zwangere te feliciteren Bloos

Ik leef met je mee, en zou het fijn vinden om te weten hoe deze poging gaat.

Liefs, Marloes

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:23

Ik heb zelf endometriose in een hele erge graad, toen ik 18 was dachten ze oprecht dat ik onvruchtbaar zou zijn. Heb veel onderzoeken en diverse operaties aan mijn baarmoeder moeten ondergaan.
Na jaren hormoonbehandelingen die de menstruatie stillegde ben ik dat weer laten komen en na een tijdje wilde ik een kind.
Ik heb een aantal miskraampjes gehad totdat na 4 maanden ik aantelde en het hield...een wonder.
Gyn in tranen van geluk, en het is een gezond manneke geworden. Na de eerste kwam er zelfs een tweede en nu eend erde, en dat alles zonder verdere toekomst. Ik besef enorm hoe dankbaar ik moet zijn. Ik heb onderhand wel 12 miskramen oid gehad, maar ook gelukkig gezonde kindjes.

Ik ken het gevoel van wanhoop dus wel degelijk, de onmacht, de pijn van het idee dat je lijf faalt. Zo voelde ik dat iig.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:33

Ik kan me voorstellen dat het niet kunnen krijgen van een kindje een hel moeilijk onderwerp is. gelukkig heb ik hier niet mee te maken (gehad) en heb ik een gezonde dochter op de wereld gezet. Maar ik wil wel zeggen dat ik met je meeleef en erg benieuwd ben of deze poging gaat slagen.
Moet je er nu nog iets extra's voor doen om meer kans te hebben? Bv het volgen van een bepaald dieet?
Succes iig en een dikke Ach gut

Pauline ik wist helemaal niet dat jij zoveel miskramen hebt gehad, dat lijkt me ook erg moeilijk zeg Ach gut

En Marloes nu de kleine Fabio maar dus ook een hele medische mallemolen aan vooraf gegaan. Het is het allemaal waard als je je mannetje zo ziet.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:14

Jeetje ik vind dit echt een moeilijk en zwaar ondeerwerp.
Ik ben zelf pas 16 dus nog niet toe aan een kleine, maar vrienden om mij heen (die dus wel al lang volwassen zijn) zijn wel in de leeftijd dat ze echt een kleine willen.
Twee stellen die ik ken, zaten in hetzelfde schuitje als jij. Een stel daarvan heeft nu ook echt een kleintje door het terugplaatsen van bevruchte eicellen als ik het goed heb. Maar bij het andere stel wil het niet erg vlotten. Zij is ook echt helemaal niet fit door al die hormoonbehandelingen. Verder weet ik niet wat voor stappen zij al hebben genomen of nog gaan doen, maar ik weet dat het heel moeilijk voor ze is.
Zelf weet ik natuurlijk niet hoe je je voelt in deze situatie maar ik begrijp dat het echt helemaal niets is!
Knap dat je dit privé stuk uit je leven zomaar hier wilt bespreken en ik hoop ook voor je dat het oplucht, want je zal het vast niet met iedereen zomaar om je heen bespreken.
Heel veel succes in je verdere proces en ik hoop echt dat een kleine je gegund is!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:51

Dit lijkt me erg moeilijk en emotioneel als het je overkomt.

Ik heb van mezelf wel zoiets van "als het echt niet lukt om zelf een kleintje te krijgen, zou ik zeker wel open staan voor adoptie" . Hebben jullie daar al eens aan gedacht ? Natuurlijk ga je dan ook door een hele molen heen, maar uiteindelijk denk ik dat dat voor jezelf minder pijnlijk is dan alsmaar door moeten blijven gaan in de medische molen en medische onderzoeken te moeten ondergaan.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:53

Dank je wel voor jullie lieve reacties het doet je goed om gesteund en begrepen te worden.

Kijk wij zijn echt niet de enigste met een onvervulde kinderwens en er zijn fora´s genoeg om te dit te bespreken, maar ik wilde het eigenlijk hier bespreekbaar maken ,omdat je dan op een nog gelijkbaarder vlak zit en dan ook nog eens de paardeliefde deelt. Dit is ten opzichte van mijn leven gewoon heel belangrijk en een uitlaatklep.
Wij zijn nu bijna 10 jaar bezig om zwanger te worden. Zoals misschien sommige in mijn profiel hebben gelezen ben ik al wel zwanger geweest met IUI. En dat is nou juist ook het gemene van de zaak, je weet hoe het voelt om zwanger te zijn. Helaas heeft dat niet lang mogen duren, we hebben ons meissie een plekkie gegeven is ons hart en zal altijs bij ons zijn.(ook al stond het geslacht nog niet vast voor ons, het was een meisje!!)Ik heb na 9/10 weken een miskraam gehad. Net voor de 1e echo kreeg ik s 'nachts hele erge buikpijn en wat bloedverlies, dit is volgende dag voortgezet en moesten wij helaas afscheid nemen van dit O zo welkome kindje. Verdrietig

Daarna was voor de IUI het zaad van mijn man niet goed genoeg meer en zijn we na 3 IUI pogingen doorgegaan voor IVF (op aanraden Gyn) in het Dijkzigt ZH in Rotterdam. Daar hebben we inprincipe 2 hele goede geslaagde IVF pogingen ondergaan, maar daar is helaas geen zwangerschap uit ontstaan.

En dan.......iedereen om je heen word zwanger en bevalt en word weer zwanger!
En jij zit daar met lege handen(echt letterlijk en figuurlijk).....dat doet pijn, heel veel pijn. Je sluit je af, kan niet meer blij zijn voor mensen die zwanger zijn, je voelt je egoistisch, waarom hun wel en ik niet! De een hoeft maar te fluiten en is zwanger en wilt helemal geen kind en JIJ?
Je zou hemel en aarde willen bewegen om zo'n kleintje in je armen mogen te sluiten. En weet je waar ik helemaal zo kwaad om kan worden??
Van mensen die zeggen:"Oh ,als we trouwen dan nemen we*Lees* NEMEN een kind of misschien twee". MENSEN, JE NEEMT GEEN KIND!!!!! Je krijgt er......en neem maar van mij aan dat ,dat een heel mooi wonder is!

Verder op de vraag ofdat er een medische verklaring was voor het niet zwanger worden?
Ja, ik heb vijandig baarmoederslijmvlies, dat wilt in het kort zeggen dat al het sperma wat binnenkomt, gewoon als vijandig word gezien en word gedood. Of er zit heel weinig slijm of gewoon niets.......dit uitte dus in IUI pogingen met 1 geslaagde zwangerschap na 2 pogingen, dat in eigenlijk heel snel, maar na onze miskraam heeft mijn man te weinig zaadcellen.(Er is hier namelijk een norm voor) 20 miljoen goed bewegende zaadcellen per ejaculatie.Zit je hieronder dan gaat de IUI poging niet door en dat was de laatste pogingen bij mijn man het geval, vandaar de overstap naar IVF.

Lief van jullie dat iedereen zo mee lees en leef, ik zal jullie zeker op de hoogte houden en mijn Pb box staat altijd open.

Liefs Chris -X-

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:58

Maud_82 schreef:
Dit lijkt me erg moeilijk en emotioneel als het je overkomt.

Ik heb van mezelf wel zoiets van "als het echt niet lukt om zelf een kleintje te krijgen, zou ik zeker wel open staan voor adoptie" . Hebben jullie daar al eens aan gedacht ? Natuurlijk ga je dan ook door een hele molen heen, maar uiteindelijk denk ik dat dat voor jezelf minder pijnlijk is dan alsmaar door moeten blijven gaan in de medische molen en medische onderzoeken te moeten ondergaan.

Helaas is adoptie. qua financieen niet voor iedereen weggelegd en hier staat op het ogenblik 8 tot 10 jaar voor. Dat klinkt heel cru, maar heb ik er niet voor over. Dan ben ik zelf straks 43, ik wil mijn kind een goede onbezorgde jeugd geven. Adoptie is voor ons geen optie.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:07

Bij mij is de kans dat ik met me vriend een kindje krijg ook vrij klein.. Ik ben dan wel "pas" 18, maar ik denk er wel veel over na.. Mijn vriend mist een stukje waardoor er alleen maar dode sperma cellen uitkomen.. Daardoor zou ik kunstmatig geinsemineerd moeten worde.. (weet niet hoe dat bij mensen heet..) Is dat al geen pretje, maar oke.. Maar hij is ook nog eens de drager van taai slijm ziekte.. We hebben nog niet getest of ik dat ook ben.. maar als ik dus ook een drager ben hebben we dus een grote kans dat ons kindje taai slijmziekte heeft.. en dus niet ouder wordt als 30 jaar.. dus dat is zowiezo al k*t.. en we weten nu nog niet eens of ik wel vruchtbaar ben..

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:08

XChrisjeX schreef:
Helaas is adoptie. qua financieen niet voor iedereen weggelegd en hier staat op het ogenblik 8 tot 10 jaar voor. Dat klinkt heel cru, maar heb ik er niet voor over. Dan ben ik zelf straks 43, ik wil mijn kind een goede onbezorgde jeugd geven. Adoptie is voor ons geen optie.

Jee dat wist ik niet! Heb je enig idee hoe veel zoiets kost ? Ben wel benieuwd.
Ik vind het overigens wel erg knap dat je na 10 jaar nog steeds probeert om zwanger te worden, ik denk dat veel mensen het al eerder opgegeven hadden. Knap hoor, heb respect voor jullie; je moet wel een heel goede relatie hebben om zoiets vol te kunnen houden.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:13

Ik heb me er nog niet zoveel in verdiept, maar een leerling bij ons op de afdeling zit nu in het adoptie proces en geeft ook aan dat het geen pretje is. Als wij adoptie zouden willen doen ,betekend dat dat ik de paarden zou moeten opgeven. Dat dus NOOIT.....ik zou dat alleen opgeven als ze me nu een zwangerschap zouden beloven met een gezond kindje. Wat dus gewoon niet mogelijk is!!
Mijn dieren zijn onze kinderen...zoals bij veel kinderloze echtparen het geval is.
Ja ,het vergt heel veel van je relatie ,zoals ik in de beginpost al aangaf, het is echt geen pretje om VERPLICHT een nummertje te maken(als ik het even zo mag verwoorden Haha!)
Omdat de volgende dag op het ziekenhuis een samenleveingstest word gedaan.

@luvsil
Dat is idd ook heel vervelend, ik leef met je mee. Gelukkig ben je nog jong en kan je misschien samen andere beslissingen nemen omtrent het mogen krijgen van kinderen. Als je namelijk wat ouder word gaat ook je leeftijd en vruchtbaarheid parten spelen.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:23

@ XChrisjeX
ja dat is zo.
We hebben het ook over adoptie gehad.. Maar dat wil ik liever niet.. Het is dan toch niet echt je "eigen" kindje.. En als hij/zij ouder is, gaan ze toch vaak opzoek naar hun echte vader en moeder.. Mn vriend heeft ook gezegt dat als ik evt. ook een drager ben, we een sperma donor gebruiken.. Maar dat lijkt me helemaal niets! Dan is het kind alsnog niet echt van "ons"
Hij zei ook (dat vond ik wel erg lief) ja als we geen kinderen kunnen krijgen, snap ik het wel als je opzoek gaat naar een man die dat wel kan..
Maar dat doe ik zowieso niet Knipoog Heb al tegen hem gezegt: ookal kunnen we geen kinderen krijgen, dat is dan heel jammer, maar het is niet anders.. Wil wel gewoon bij je blijven..
Zo makkelijk als ik het net schreef is het natuurlijk niet.. Maar ik verlaat hem echt niet omdat we evt. geen kinderen kunnen krijgen! Dus ik hoop dat het allemaal goed komt Lachen

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:30

Ik begrijp precies wat je bedoel met niet van ons "eigen", wij hebben het over KID gehad, maar mijn man heeft het daar idd ook heel moeilijk mee! Het kindje zou dan biologisch niet van hem zijn, maar van een ander. Ook al voed hij het kindje op als van hemzelf. Ik snap daar zijn voorzichtigheid in. Ik zou zelf ook nooit mijn man verlaten ,omdat we samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is dan jammer, maar saampjes met onze beestjes redden we het ook wel. Ik typ het nu zo luchtig he, maar het is alles behalve dat!!! Het feit dat er toch niets van je doorleeft doet soms verdomd pijn.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:32

ja precies!
Ik snap je helemaal!
Wij zijn toch ookal veel over kinderen aan het praten en nadenken enzo.. En bij gedachte dat de kans vrij groot is dat we geen kindje krijge, wordt ik (me vriend ook trouwens) toch best verdrietig..
Zeker als je in de stad loopt, of in het zwembad en je ziet al die kleintjes

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:39

He, Angela wat heb jij trouwens een gave Husky.(Maf beest)
Zo ijs gebroken.....moet even over wat anders l*llen...Lachen

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:54

Ook ik zit in hetzelfde schuitje. Vanaf morgen starten we de 5e ICSI behandeling in eigen cyclus (in Groningen). In totaal krijgen we er 6 (dus nu nog 2) in eigen cyclus en dan nog 2 reguliere ICSI behandelingen. De 4 mislukte pogingen waren allevier omdat er geen eitje gevonden werd na de punctie, of al het eitje al gesprongen was, zo frustrerend..

Vooral de laatste weken krijg ik het ineens benauwd als ik bedenk dat ik wel eens nooit zwanger zou kunnen worden. Ik wil zo graag een kindje.. We zijn nu 4 jaar bezig, en weten dus binnen nu en een half jaar of we zwanger worden of samen verder gaan. Over KID en adoptie hebben we ook gesproken, maar daar ben ik nu nog niet klaar voor. Maar ja dat is ook op de dingen vooruit lopen, misschien lukt het in de komende maanden wel.. Kon ik alvast maar vooruit kijken!!

Ik wens iedereen die hier ook doorheen moet veel sterkte. en pb mag altijd, ik praat/schrijf er graag over omdat ik het in mijn omgeving niet goed kwijt kan. Ik wil niet iedereen continue vermoeien met mijn verhaal, maar je moet het af en toe toch echt kwijt.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:02

Marloes_R schreef:
Ben je al lang bezig met zanger worden?
Liefs, Marloes

Sorry, maar in een "beladen" en serieus topic als dit, kreeg ik hier toch wel even een glimlach van Haha! Mag wel hè? Bloos

Vroeger (in m'n tiener-jaren en begin twintig) zei ik altijd: "ik wil geen kinderen". Nu, bijna 30, denk je toch wat meer na over dit soort tactloze uitspraken. Toen was ik er niet mee bezig, had er nooit over nagedacht dat je daar mensen enorm mee kunt kwetsen. Noem het lomp, noem het onvolwassen, nu baal ik van die uitspraken en voel me erg poedersuiker bij de gedachte dat ik daar mensen (onbewust welliswaar) mee heb gekwetst. Zo tactloos zal ik nu niet meer uit de hoek komen en ik merk zowaar aan mezelf dat die mening/gedachte van toen ook wel aan het veranderen is. Nog steeds weet ik niet of kinderen in ons leven zouden passen, maar zo "anti" ben ik niet meer en zie de mooie dingen van een eigen gezin. Ik weet inmiddels door ervaringen van anderen dat je nog zo graag kan willen...., maar uiteindelijk krijgen is een heel andere zaak. In ieder geval wens ik iedereen enorm veel serkte en kracht en hopend voor iedereen dat ze veel steun aan elkaar (partner) en anderen vinden en wellicht toch ooit.......... Ach gut

Groet,
Suus

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:20

Idd Suus ,het krijgen is een hele andere zaak.
Daarom kan ik zo boos worden op mensen die zeggen.....wij nemen een kind!
In het begin kon ik me daar zo over opfokken, in de loop van de jaren, is dat wel minder geworden...en denk van: Ach, je ben niet wijzer en misschien kom je er nog wel achter. Maar uit ervaring geleerd...meestal zijn dit de mensen die maar hoeven te fluiten!!!(inc eigen schoonzusje die heerlijk uit de hoek kan komen en mijn doodleuk bij de 2e vertelde: Zo nu krijgen we een meisje en is het plaatje compleet. Met andere woorden....ze hebben een kleinzoon en dochter, jullie hoeven nergens meer voor te zorgen.( Jullie kunnen wel nagaan ,dat ik absoluut geen relatie met haar heb...ja eentje Extreme duivel )

En zeker mag je een glimlach krijgen....een zanger zal ik zowiezo nooit worden, want dan gaat iedereen lopen Vork

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:23

XChrisjeX schreef:
He, Angela wat heb jij trouwens een gave Husky.(Maf beest)
Zo ijs gebroken.....moet even over wat anders l*llen...Lachen

thx.. ja idd Lachen

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:30

Dikkie81 schreef:
Ook ik zit in hetzelfde schuitje. Vanaf morgen starten we de 5e ICSI behandeling in eigen cyclus (in Groningen). In totaal krijgen we er 6 (dus nu nog 2) in eigen cyclus en dan nog 2 reguliere ICSI behandelingen. De 4 mislukte pogingen waren allevier omdat er geen eitje gevonden werd na de punctie, of al het eitje al gesprongen was, zo frustrerend..

Vooral de laatste weken krijg ik het ineens benauwd als ik bedenk dat ik wel eens nooit zwanger zou kunnen worden. Ik wil zo graag een kindje.. We zijn nu 4 jaar bezig, en weten dus binnen nu en een half jaar of we zwanger worden of samen verder gaan. Over KID en adoptie hebben we ook gesproken, maar daar ben ik nu nog niet klaar voor. Maar ja dat is ook op de dingen vooruit lopen, misschien lukt het in de komende maanden wel.. Kon ik alvast maar vooruit kijken!!

Ik wens iedereen die hier ook doorheen moet veel sterkte. en pb mag altijd, ik praat/schrijf er graag over omdat ik het in mijn omgeving niet goed kwijt kan. Ik wil niet iedereen continue vermoeien met mijn verhaal, maar je moet het af en toe toch echt kwijt.

Heel veel succes morgen en hou ons op de hoogte...........en praten helpt Ach gut

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:25

Wij zijn nu ongeveer 5 jaar kinderloos. We zitten sinds vorig jaar in de medische molen. UIt onderzoeken bleek in eerste instantie dat de zaadkwaliteit erg slecht was. Maar 3 maand later was die kwaliteit ineens super. Eind januari zat ik op mijn menstruatie te wachten omdat ik in die cyclus een baarmoederfoto zou krijgen. Wat bleek, ik was zwanger! Ons geluk kon niet meer stuk. 2 Week later mochten we al voor de echo! 2 week lang hebben we genoten van het zwanger zijn. Ik voelde me zo speciaal, zo bijzonder. Ik kon nog maar aan 1 ding denken, dat kindje wat groeide in mijn buik. Ik heb 2 week lang intens genoten van het zwanger zijn gevoel. Toen was er eindelijk de echo. Maar niks geen kloppend hartje. Ze zagen totaal niets! Geen vruchtje, geen vruchtzak, helemaal niks. Bloedprikken om de hormoonwaardes te bepalen. Eenmaal thuis, telefoon. Moest meteen weer terugkomen. Ik zou een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben. Dus operatie (kijkoperatie). Tijdens de operatie bleek ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Er was toch weer hoop, want mijn hormoonwaardes gaven een actieve zwangerschap aan. 2 Dagen later controle, hormoonwaardes waren gedaald, dus er was een miskraam op komst. Weer verdriet, weg hoop. 3 Dagen later bleek mijn hormoonwaardes enorm gestegen, weer een sprankje hoop, er was iets groeiende. Maar nog steeds niks zichtbaar op de inwendige echo's. We durfden geen hoop te hebben, maar stiekem krijg je wel een sprankje hoop. Weer 3 dagen later was het hormoon niet gestegen, dit betekende definitief dat het niet goed zat. 3 Keer in een week tijd hebben we afscheid moeten nemen van het zwanger zijn. Een moeilijke periode. UIteindelijk is het vruchtje er via de normale weg wel uitgekomen. Ik heb het opgevangen en laten onderzoeken. Geen afwijkingen gevonden. Ik was opgelucht dat het vruchtje er uit was. Nu was het echt zichbaar. Ons kindje was zo welkom, maar helaas mocht het niet zo zijn.
Inmiddels is de medische molen weer begonnen. De baarmoederfoto heb ik inmiddels toch nog gehad vorige maand. Nu moeten we 4 maand zelf proberen en dan krijgen we IUI. We zijn nu onbegrepen kinderloos. We staan onder behandeling bij het UMCG in Groningen.
Voor ons is adoptie zeker een optie. We staan al ingeschreven en kunnen ws eind van het jaar met de cursus beginnen. We zijn al flink aan het sparen voor de mogelijke adoptie.
Heb ook wel moeite met het lezen van die verhalen over abortussen en ongewenste zwangerschappen en het nemen van kinderen. Zulke onderwerpen klik ik ook niet aan, dan hoef ik me ook niet te ergeren.

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:42

XChrisjeX schreef:
Heel veel succes morgen en hou ons op de hoogte...........en praten helpt Ach gut

Ja praten helpt zeker, nadeel is alleen dat veel vriendinnen, en mijn schoonzusje allemaal zwanger zijn. Dat praat dan al een stuk lastiger, want ik ben stikjaloers. Echt een rotgevoel, maar kan er weinig aan doen.. En dan ook nog zeggen: ja bij ons heeft het ook wel 6 maand geduurd voor ik zwanger was dus ik begrijp je wel.. Jaja niet dus. Dat is niet te begrijpen, en dat geeft ook niet. Maar doe dan niet alsof.. Grrr moet even spuien hoor.

Vandaag bij de echo niet veel te zien, kleine eiblaasjes. Zondag moet ik weer terug komen. En dan halverwege volgende week de punctie denk ik.
Net de medicatie gehaald, grote tas vol. Zucht, het moet maar weer. Elke keer weer met frisse moed ertegenaan is op een gegeven moment echt niet meer op te brengen.

@XChrisjeX weet jij al waanneer je laatst ivf poging begint? Lijkt me echt zwaar dat dat het dan is, of mag je daarna nog ICSI proberen? Zie je er erg tegenop?
Grappig mijn twenter heet ook Aladdin, nu maar hopen dat hij net zo oud word als die van jou!

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:58

@ Spetter, wat een verhaal, en een onzekerheid. Ik ben dus nog nooit zwanger geweest, zelfs nog geen terugplaatsing. Maar het lijkt me vreselijk als je na zoveel onzekerheid uiteindelijk toch een miskraam krijgt. Het kindje is zo welkom, waarom mag het dan niet zijn??

Dat is ook heel herkenbaar van het niet aanklikken van topics over abortus en ongewenste zwangerschappen. Daar kun je echt kwaad van worden..

Adoptie is bij ons niet uitgesloten, maar we wachten het eerst even af. Ik ben nog redelijk jong (26), dus we hebben nog tijd om er rustig over na te denken. Vrienden van ons wachten al 7 jaar op een adoptiekindje, dat lijkt me ook erg zwaar.

Veel sterkte de komende maanden, en wie weet lukt het met IUI?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 14:27

Citaat:
weet jij al waanneer je laatst ivf poging begint? Lijkt me echt zwaar dat dat het dan is, of mag je daarna nog ICSI proberen? Zie je er erg tegenop?
Grappig mijn twenter heet ook Aladdin, nu maar hopen dat hij net zo oud word als die van jou!

Wij horen waarschijnlijk woensdag iets meer van het ziekenhuis, we zijn namelijk overgestapt naar Tilburg voor de laatste poging.
Icsi hoeft bij ons niet, omdat mijn man meer dan genoeg zaadcellen aanmaakt voor de reguliere IVF pogingen.
Ik wil wel graag nog even uitvogelen ofdat we misschien toch niet in aanmerking komen voor IUI.
De zaadproductie van de man kan namelijk heel erg schommelen. Het enigste waar ik tegenop zie is de punctie, die was de afgelopen keren heel erg pijnlijk.

Grappig.....ja , laten we hopen dat hij net zo oud word als mijn oudje Haha!
(Wie weet ligt het stiekum aan de naam!!)