zwemmen en lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

zwemmen en lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:18

Hallo!

Ik heb al een tijdje lenzen, maar wat ik me afvroeg...
Kan je gewoon zwemmen met lenzen? (ook bijv. ogen open onder water)
Ik heb geen zin om straks niets te kunnen zien Tong uitsteken (of bril op te doen)
Maar ze zeggen dat het niet echt handig is, maar wat is jullie ervaring?

Ik ga zaterdag namelijk zwemmen en ben benieuwd of ik gewoon mijn lenzen in zou moeten houden!
Misschien dat het niet uitmaakt, maar ik heb maandlenzen Knipoog

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Hozie

Re: zwemmen en lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:21

Heb je harde of zachte lenzen? Ik heb zachte en ik zwem er gewoon mee, ook met mijn ogen open onder water, ze kunnen er wel als je echt spetters water in je ogen krijgt uit schieten, maar in principe zitten ze in het water ook gewoon op je ogen "geplakt" als het ware, tenminste ik heb er nooit problemen mee gehad. Met harde weet ik het niet, volgens mij schieten die er eerder uit.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:24

Ik heb ook zachte lenzen Lachen ..

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:59

Dat klinkt iig goed..
Er stonden namelijk allemaal dingen van dat je last van je ogen kan krijgen en dat het zeg maar "strak" kon gaan zitten en vroeg me af of het zo was.

oh en draag je het daarna ook gewoon, of gebruik je ze dan niet meer?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:43

ik heb zachte lenzen, en ik zwem er wel mee. maar open ogen?? ben bang dat ze dan wegspoelen.. nooit geprobeerd eigenlijk..
heb wel eens als ik heb gedoucht met lenzen en er is wat water in mijn oog gekomen, dat ze dan idd op mijn oog geplakt zitten en dat ik ze lastiger uit krijg.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:47

Ik heb ook zachte lenzen. Ik zwem er ook mee, maar nooit met mn ogen open. Ik ben inderdaad ook bang dat ze eruit spoelen. Dat gebeurd onder de douche ook wel eens dus ik kan me zo voorstellen dat dat met zwemmen ook gebeurd. Maar ik heb het nooit uitgeprobeerd Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:45

Ik zwem ook gewoon met mijn lenzen. Een bril vind ik niet fijn tijdens het zwemmen dan kan je helemaal niet onder water en niets zien vind ik ook geen optie.
Ik houd onder water wel zoveel mogelijk mijn ogen dicht, anders heb ik echt het idee dat ze uitspoelen. Of je moet natuurljik een duikbril opzetten. Verder krijg ik zelf altijd wel droge ogen/lenzen van het zwemmen. Vaak doe ik mijn lenzen na het zwemmen ook uit. Maar ik heb sowieso snel last van mijn ogen tijdens het zwemmen in chloorwater.

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:48

als ik ga zwemmen doe ik voor de zekerheid altijd even mijn lenzen uit

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:48

ja ik zwem er ook mee Knipoog
ook met ogen open .. maar als je dat te lang doet kan het wel gaan irriteren ..

dus onderwater hou ik ze zo lang mogelijk dicht..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:09

Ik heb mijn zachte lenzen altijd ingehouden tijdens het zwemmen en ben er nooit eentje wkijtgeraakt Lachen . Met harde lenzen was het veel lastiger, die zuigen niet vacuüm, dus die verlies je heel snel.

Bij mij was het wel altijd zo dat mijn (zachte) lenzen omhoog schoten onder mijn ooglid als ik in het water sprong. Daar bleven ze dan even plakken om na een tijdje weer op de goede plaats te zakken Ja .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:11

manlief zwemt ook met zachte lenzen, ook kon hij ogen open onder water. Geeft bij hem geen problemen Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:12

Ik heb met m'n harde lenzen nog wel eens een duikbrilletje van de bodem van het zwembad opgedoken. Gewoon m'n ogen niet te ver open gedaan *LOL*

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:13

Hier nog iemand met zachte lensen Knipoog Ik zwem er ook gewoon mee (niet dat ik heel vaak zwem ofzo.. ) Maar nog nooit eentje kwijt geraakt, maar ik zou ook niet zomaar mn ogen open doen onder water, zou bang zijn dat ze er uit vallen Knipoog

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:14

Als ik ga zwemmen met lenzen (ik heb zachte) hou ik ze wel in, maar doe wel m'n ogen dicht onder water..
Tuurlijk zwem ik liever zonder lenzen, dan hoef je er niet op te letten, maar dan zie ik zo weinig Vork

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:31

Ik zou ze gewoon lekker uit doen.
heb je maand of daglenzen?
Want dat chloorwater verpest in een keer je lenzen als je maandlenzen hebt, en je hebt grote kans ze te verliezen
en door het water ga je toch ook in je ogen wrijven met grote kans dat de lens scheurt (heb ik dus ook gehad en bleef dus een stukje lens in mijn oog zitten, onder mijn 'huid' zeg maar, bovenin mijn oog wat ik er echt bijna niet uitkreeg, heb 1.5 uur staan tobben.)
Dus zou gewoon lekker je lenzen uitdoen.
zo'n ramp is het nou ook weer niet, en als je aan het begin van de dag zwemt, zijn je ogen ook wat 'beter' en zie je ook scherper.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:02

Ik zwem ook gewoon met mijn lenzen, wil best Lachen
Als je maar niet met open ogen het zwembad induikt want toen is er 1 bij mij gescheurd Nagelbijten / Gniffelen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:04

Ik heb normaal gesproken harde lenzen en als ik ga zwemmen doe ik zachte daglenzen in.. Vind ik echt heel erg fijn.. kan ik tenminste in het zwembad wat zien.. Ogen open doe ik niet.. ik ben bang dat ik ze dan verlies..

Met echte dure lenzen ofzo zou ik maar niet gaan zwemmen.. zonde als je ze verliest..

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:06

Bij een vriendin van me zitten de (zachte) lenzen aan haar ogen vastgeplakt als ze ermee gaat zwemmen. Nagelbijten / Gniffelen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:06

Medousa schreef:
Dus zou gewoon lekker je lenzen uitdoen.
zo'n ramp is het nou ook weer niet, en als je aan het begin van de dag zwemt, zijn je ogen ook wat 'beter' en zie je ook scherper.

Dit is misschien niet voor iedereen een optie.. Ik heb bijv. nl. zo'n slechte ogen dat als ik geen lenzen oid in heb ik de mensen om me heen niet eens herken.. Niet echt praktisch.. Ik weet niet wat voor sterkte de TS heeft?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:09

Het kan wel, maar je hebt kans dat ze er uit gaan.. Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:10

Ik zwem ook gewoon met mijn zachten lenzen in, maar ik houdt mijn ogen dan wel zo veel mogelijk gesloten en draag ook meestal een zwembril. Wel krijg ik door het zwemmen last van mijn ogen dan ze droog worden enzo.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 17:13

Zo veel berichten Haha!
Heb ze allemaal even doorgelezen, mijn sterkte is iets van -2,5 Lachen
Ik denk dat ik ze ook gewoon inhoud en van te voren pas indoe, bril mee neem en daarna op kan doen (na het zwemmen) .
Ik heb die lenzen al bijna een maand (heb maandlenzen) dus daarna kan ik ze gewoon weg doen Haha!
Ik let gewoon goed op
Zonder kan wel, maar ik vind dat dus ook altijd onwijs irritant.. kan opzich wel wat zien maar niet super goed de uitdrukkingen van gezichten bijv. heel irritant!