Ik heb het al eerder gevoeld. Maar nu wer 2 dagen heftiger. Ik heb in mijn linker onder arm tot over mijn hand in het midden en naar onder een raar prikkelend en brandend gevoel. Als je mijn arm aanraakt of al zachtjes overheen gaat doet het zeer. Hij is niet blauw of dikker en ook niet warmer. Wat is dat? Het is niet echt spierpijn. Het brand echt. En gekker vind ik nog dat het zeer doet als je het aanraakt terwijl er niks te zien is. kan hem ook bewegen en alles. Hoewel sommige bewegingen wel naar zijn dan. Wat kan het zijn? Iemand een idee alvast? Ik wacht nog even, maar anders wel langs ha natuurlijk. Vind het alleen zo iets typisch....
o, oke, bedankt. Ik ben rechts en het gaat om mijn linker arm. Best raar. Ik merk dat het wel wat uitstraalt naar mijn elleboog soms. En spierpijn begrijp ik nog wel. Maar Dat je arm pijn doet bij aanraken vind ik gewoon raar.. Ik geef het ff rust en anders ga ik toch vragen bij ha. thanx iig
kan het geen carpale tunnel syndroom zijn?? dat is iets met een beknelde zenuw?
Het carpale tunnelsyndroom is een beknelling van de middelste zenuw (Nervus medianus) bij de pols. Deze zenuw verloopt van de onderarm naar de handpalm via een tunnel (de carpale tunnel) die wordt gevormd door de handwortelbeentjes en een stevig peesblad (de dwarse polsband) aan de handpalmzijde van de pols. Door die tunnel lopen ook de buigpezen van de vingers. De beknelling van de zenuw ontstaat door zwelling van het bindweefsel, waardoor de druk in de tunnel toeneemt. Het is de meest voorkomende vorm van perifere zenuwbeklemming.
KLACHTEN: De klachten die hiervan het gevolg zijn, kunnen nogal uiteenlopen. Zo kunt u last hebben van: • Een prikkelend en pijnlijk gevoel of hinderlijke tintelingen in de vingers en in de handpalm. • Een doof gevoel in de handpalm en in de vingers. Soms een gevoel alsof de hand opgezwollen is. • Een uitstralende pijn naar de onderarm, de elleboog en de schouder. • Soms krachtverlies in uw hand waardoor u zomaar dingen kunt laten vallen.
Heel vaak komen deze klachten in de loop van de nacht voor en zorgen ervoor dat u wakker wordt. Hoewel de klachten meestal aan één hand voorkomen, kan het ook gebeuren dat men last krijgt van de andere hand. Merkwaardig is dat de klachten nogal eens tijdens zwangerschap of aan het begin van de overgang optreden. De klachten treden vaak op in de rustfase na huishoudelijke activiteiten (wringen, aardappels schillen, borduren…). Ook kunnen de klachten optreden na langdurig vasthouden van fiets/autostuur.
Klinkt alsof je huid pijn doet, dat kan door bijvoobeeld een zenuw die geirriteerd wordt, door bijvoorbeeld gespannen spieren. (Sommige mensen noemen dit RSI of muisarm, deze termen geven alleen de mogelijke oorzaak van de klachten een beetje weer). Zelf geef je het gebied aan van de zenuwuitlopers van je onderste nekwervel. (zie http://www.mensendieck-maastricht.nl/im ... photo2.jpg nr. C 7 ) Kan het zijn dat je vaker nek- schouderklachten hebt? Probeer iig extra op je houding te letten, niet te ver met je hoofd naar voren.
Altijd naar de huisarts als de klachten verergeren.
O, ja, het klinkt alemaal wel heel herkenbaar zeg. Ik vond het zo vreemd, maar nu gaan er belletjes rinkelen. Dank jullie wel allemaal. Zal het toch maar serieus nemen!
Ik vind het eigenlijk niet als rsi klinken Het lijkt me meer een beknelde zenuw (cts) of anders een vastzittende of geïrriteerde zenuw. Gewoon even naar je HA of fysio
Ja vanuit de nek zou goed kunnen, heb daar wel vaak last. En mijn arm slaapt ook wel vaak. Wordt er ook wel wakker van, maar dat is weer een ander gevoel hoor. Misschien wel dat het aangeeft dat er dus iets knel zit!