Een paar weken geleden heeft mijn broer een klaplong gehad aan de rechterkant.
Ze hadden dus een buisje in die long moeten steken om het vocht eruit te pompen met een speciaal machine. M'n ouders vroegen toen aan de dokters hoe dat komt dat je dat ineens kan krijgen.
Hij had niets gedaan , geen inspanning ofzo. Hij kwam nog maar uit z'n bed en had gegeten en ging voor de pc gaan zitten..Geen inspanning toch?
Wel , de dokters zeiden dat iedereen dat ineens zomaar kan krijgen maar meestal als ze een inspanning hebben gedaan.Ze zeiden ook dat hij er aanleg voor had omdat hij groot en mager is..
De dokters zeiden ook dat hij dat wel eens meer kon krijgen.
Nu daarnet , ik zat boven in de douche en m'n moeder was ook boven aan het kuisen en ik hoor ineens m'n broer naar boven komen en zeggen tegen m'n moedr: ja ik denk dat ik het weer heb want kheb weer pijn waar ik vorige keer pijn heb gehad en hij had dus net hetzelfde zoals vorige keer.
Hij had weer niets gedaan. Gewoon gegeten , voor de rest niets.
Mijn moeder is nu met hem naar de kliniek waar hij vorige keer heeft gelegen.
Ja oké , dat ieder mens dat kan krijgen door een inspanning.Maar der moet daar toch iets meer achter zitten? Je kan dat toch niet zo ineens krijgen door niets te doen...
Hebben jullie daar ervaring mee met een klaplong en wat denken jullie? Volgens mij moet daar toch iets meer achter zitten als je zo opeens uit het niets een klaplong krijgt en 3/4weken erna nog eens...

Groetjes Alison