Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:01

Lang haar, dan heb ik het over een lengte voorbij het BH bandje.

Hoe verzorgen jullie het, houden het mooi?
En wat doen en kunnen jullie ermee?

Ik ben erg benieuwd Lachen

Om met mijzelf te beginnen, mijn haar hangt tot mijn middel.

Ik gebruik eigenlijk alleen producten van L'Oreal, mijn ervaring is dat deze shampoo (anti haarbreuk) mijn haar het mooiste houdt. Ik was het om de dag, 2 dagen met shampoo en dan kort een masker erin, of cremespoeling.

Ik kan er niet heel veel mee, door de lengte en omdat het vrij zwaar is. Dus meestal los, in een staart, of knot.

blacklight

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:03

Mijn haar komt ook tot over mijn bhbandje, en dat is dan nog opgekruld. Als ik het gewassen heb is het nog veel langer. Was het ongeveer 3 keer in de week omdat het zoveel tijd kost. Maar als je zo weinig kan(en je vind dat niet fijn) waarom laat je het dan niet afknippen?

xx

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:04

Mijn haar komt net een klein stukje over mn bh bandje heen Lachen
ik was het gewoon om de 2a3 dagen, en stijl het vaak Tong uitsteken

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:09

Bij mij komt het tot op de broeksband (vroeger tot mijn stuitje). Ik was het twee keer in de week met Guhl voor luchtig haar (met citroenmelisse) en doe er dan ook nog van zo'n bolletje van fructis er doorheen (dan kan ik er beter doorheen komen). Op zich heb ik nooit moeite met doorkammen doordat het mega stijl is.

Ik draag het meestal in een staart (hoog of laag), knot, vlecht ofzo. Opsteken duurt me te lang en kost te veel speltjes... Soms zet ik wel eens krullen, maar dat houd meestal maar een uur ofzo. Van het jaar heb ik er voor het eerst wat laagjes in laten knippen en dat werkte ook heel fijn.

Op zich zou ik er wel meer mee kunnen, maar meestal heb ik er geen tijd voor ofzo.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:11

Ik had het tot mijn heupen maar het heeft de hittegolf van vorig jaar niet overleefd, Haha! het was zo onhandelbaar dat ik er een stukje vanaf heb gehaald, nu komt het tot onder mijn ribben bijna mijn middel. Lachen
Ik doe niet zoveel speciaals eigenlijk Haha!

Lies_Beaut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:12

Mijn haar komt op mijn BH bandje...ik was het gemiddeld 2 x per week met Andrelon blondshampoo. verder doe ik er ook kokosvet in om het niet pluizend te houden..ik kan van alles met mn haar krullend, stijl het blijft allemaal goed zitten.

Meestal heb ik het los omdat ik het makkelijkst vind, geen type om lang voor de spiegel te staan!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:12

Ik heb ook redelijk lang haar, maar ik doe er niks bijzonders mee. Ik heb zowat m'n hele leven al lang haar, eigenlijk zowat nooit boven m'n bh, dus het is gewoon normaal. Ik was het gewoon met shampoo, maar conditioner/creme vind ik wel erg belangrijk om er in te doen, anders dan word het een grote stugge klittenzooi.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:15

Mijn haar komt tot de onderkant van mijn schouderbladen. Ik heb het ook meestal los, omdat ik door mijn laagjes niet echt iets met mijn haar kan en ik vind het te veel gedoe Tong uitsteken
Ik was het altijd met ei-shampoo van andrelon en cremespoeling van andrelon met bamboe extract voor glans. Ei-shampoo gebruik ik omdat mijn haar de ene keer heel erg droog is en de andere keer heel erg vet, dus dit had de kapper aangeraden Knipoog
Soms gebruik ik ook herebal essences maar dat is geen shampoo voor mijn haar, gebruik het alleen voor de lekkere geur Tong uitsteken
Ik was het zo'n 3 keer per week meestal, soms wel meer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:16

Ik heb pasgeleden permanent in mijn lange haar gezet. Dit bevalt mij goed!! *LOL* is zeker aan te raden. Heb nu lange blonde krullen Haha! haha. Ik was mijn haar meestal 2 keer in de week met shampoo voor blond haar. En vergeet vooral de conditioner niet!!! Heel belangrijk *LOL*

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:16

blacklight schreef:
Maar als je zo weinig kan(en je vind dat niet fijn) waarom laat je het dan niet afknippen?

Kan er op zich wel wat meer dingen mee, maar dat zijn die zijn tijdrovend en doe je niet even op een doordeweekse werkdag Lachen Heb het wel korter gehad, maar lang haar 'hoort' gewoon bij mij Lachen

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:18

Ik gebruik van Gliss Kurr speciaal voor bruin haar. Met choco en caramel geur! en was het elke 2 dagen ook met rijkelijk cremespoeling anders word het dik en gaat het een eigen leven leiden.
En af en toe een maskertje en een olie voor glans en zachtheid.
En vaak puntjes bijknippen!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:19

Mijn haar is ook zo lang, en ik gebruik de Schwarzkopf glansshampoo (de roze fles) in combinatie met Lóreal conditioner voor halflang en lang haar. Werkt prima, met andere shampoo of zonder conditioner kan ik weinig met mn haar, het is erg dik en zwaar.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:19

Ik heb ook behoorlijk lang, gekruld haar. Om het enigzins toonbaar te houden gebruik ik shampoo, masker en serum van John Frieda. Er is niks dat beter werkt.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:25

Mijn haar komt tot op mijn broek. Ik gebruik fructis (en ja heb er veel slechte dingen over gehoord maar het werkt voor mij echt het beste!) ik gebruik altijd! conditioner of een haarmasker. Haarmasker zeker 1 keer in de week, en meestal 1x in de maand laat ik het een paar uur zitten. Wassen om de 2 a 3 dagen. Nooit kammen als het nat is. Ik ga maar 1 a 2 x in het jaar naar de kapper, bijpunten doe ik zelf regelmatig.

Heb je dat ook dat als je een keer je haar laat verven de kapper haar armen bijna helemaal omhoog moet strekken om erbij te kunnen. Vooral met 1x krullen erin zetten was dat wel grappig Haha! Echter vond de kapper het zelf niet zo leuk. Haha! Wel krijg ik altijd complimentjes over de goede conditie van mijn haar.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:36

Yoshimi schreef:
Ik heb ook behoorlijk lang, gekruld haar. Om het enigzins toonbaar te houden gebruik ik shampoo, masker en serum van John Frieda. Er is niks dat beter werkt.

Lovers Ik hartje John Frieda. Mijn haar is ook lang en echt, wat een spul!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:38

Wat ik lees zijn de meest gebruikte producten dus Lachen

Guhl - (voor luchtig haar met citroenmelisse)
Fructis - (shampoo en masker)
Andrelon - (blondshampoo/ ei-shampoo & cremespoeling met bamboe extract)
Gliss Kurr – (shampoo en masker)
Schwarzkopf – (glansshampoo)
Lóreal – (shampoo, conditioner, cremespoeling en masker)
John Frieda – (shampoo, masker en serum)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:30

Ik heb ook lang,dik bruin haar. Ik was het meestal om de dag met Palmolive.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:33

ik heb haar tot boven mijn middel, heel stijl. Ik was het met guhl met rode kleurpigmenten (rood haar Knipoog ) en erna altijd dove haarmasker voor droog en beschadigd haar, wordt het prachtig glanzend en glad van en het ruikt heeeerlijk Haha! verder doe ik er weinig mee, beetje kammen, in een knotje of los..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:34

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat werkt, ik heb bijv ook schwarzkopf gebruikt, alleen werd mijn haar daar zwaar en slap van.. Nu heb ik andrelon, en daar lijkt het weer vetter van t worden..

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:00

Ik heb ook laqng haar (15 cm onder bh) en het valt me op dat steeds minder mensen dat hebben. Ik was mijn haar ongeveer 2keer per week, maar niet met shampoo! Eerst doe ik heel veel conditioner van het kruidvat in mijn haar en laat dat ongeveer een kwartier indringen. Daarna spoel ik grondig en doe ik er nog een "goede" conditioner in, maar niet zo lang.
Mijn haar is dan proper en ik moet het dan niet per se wassen na het zwemmen of paardrijden. Sinds ik dat doe krijg ik ook meer en meer complimenten voor mijn haar Knipoog.
Voor het paardrijden zelf doe ik altijd een vlecht in, maar ik ben ddaar niet zo goed in en krijg dan altijd een soort van "zijvlecht"

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:38

Mijn haar is ook best lang. Ja
Ik was het op dit moment met shampoo speciaal voor bruin haar, en met creme spoeling..
(Ik was het eigenlijk 3x, 2x met gewoon shampoo, en 1x met cremespoeling. )

Ik was het niet elke dag, daar heb ik gewoon geen tijd voor. Schijnheilig

Ik ben best blij met mijn haar opzich, ik kan er nog best veel mee, ondanks dat het best lang is.

Bijna altijd als ik het vast heb, steek ik het op.
En heb het ook vaak los, met schuim er in, zodat het krult..
En soms als ik het gewoon borstel is het stijl, en dan doe ik het los, en maak ik het een beetje bol.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:40

Ikke heb lang haar! Haha!

Ik heb als shampoo iets met Pink van de V&D dat is eigenlijk voor kroeshaar, wat bekent staat als pluizig en breekbaar haar. Hierdoor wordt mn haar mooi zacht en gemakkelijk uitkambaar. Ik moet het wel iedere dag wassen andes wordt het vet. Mijn haar in ongeveer 55 cm lang. Lachen

Ik droog het na het douchen gewoon af en meestal doe ik het dan in een staart of vlecht. Soms los, dan droogt het krullend/golvend op, dan heb ik de volgende dag net zulk haar als doornroosje Tong uitsteken

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:42

Mijn haar komt nèt op me bh-bandje. Clown
Ik heb gewoon verschillende shampoos. Lachen
Ik was me haar trouwens elke dag. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 21-06-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:45

Ik zit op mijn bh bandje Ja

Ik was het gewoon om de dag, af en toe een haarmasker erin en niet te veel poespas. Ik gebruik heel af en toe wat haarlak, als het echt heel slecht zit en fohnen en stijlen eigenlijk ook bijna nooit.. Van fohnen gaat mijn haar springen en heb ik allemaal rare sprieten, en van stijlen heb ik het idee dat het verbrand...

Borstelen doe ik eigenlijk ook weinig, ben er heilig van overtuigd dat mn haar afbreekt en kammer heb ik al helemaal nooit gedaan..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:35

Mijn haar komt tot net op mijn BH-bandje, maar ik wil het nog langer laten groeien.
Ik moet zeggen dat ik best vaak last heb van gespleten puntjes, maar die knip ik er dan altijd uit evenals de dode punten.
Ik was mijn haar op het moment met Herbal Essence, verder heb ik ook nog Nivea staan. Het beste wat ik tot nu toe vind is Guhl (voor blond haar) en John Frieda (blond) vind ik ook best goed.
Verder doe ik er 1x in de week ook een masker in.
Mijn haar draag ik meestal los of in een staart.