ik drink elke dag heel veel water bijna 3 liter per dag, maar voel me er niet echt lekker bij..steeds na de wc en zo'n opgeblazen buik ..maar k hoor van iedereen dat het juist goed is voor de lijn en voor je gezondheid i.v.m afvalstoffen enzo. maar wanneer drink je nou te veel en wat van gevolgen heeft dat dan..
Er is een tijdje geleden wel iemand aan overleden, maar dan moet je in korte tijd wel ontzettend veel op hebben, daar is 3 liter per dag niet mee te vergelijken hoor Ik denk niet dat het heel erg kwaad kan, als je misschien veel zweet verlies je ook veel vocht en dan is het juist goed Maar als jij het idee hebt dat het niet goed is kan je dan niet iets minder drinken? Zomaar de hoeveelheden per keer verminderen, maar ik heb eigenlijk het idee (uit je verhaaltje) dat je echt drinkt omdat je dorst hebt, of is dat niet zo?
Als je 1,5 tot 2 liter op een dag drinkt is dit voldoende. 3 liter vind ik wel erg veel en als je je er niet goed bij voeld kan je beter iets minder gaan drinken.
Hier nog een water drinker,ja ook zo'n 3 liter per dag en ik voel mij er prima bij.Maar als je je er niet goed bij voelt,is het verstandig om eens idd je bloed te laten testen.Gewoon voor de zekerheid.Sterkte meid. .
Heb laatst nog gelezen dat onderzoek uitwees dat zoveel water drinken helemaal niet nodig of beter is Dat liters meer water drinken meer afvalstoffen uit je lichaam zou verwijderen bleek een fabeltje. De hoeveelheid afvalstoffen in de urine van mensen die 'gewoon' water dronken en de mensen die zeer veel water dronken bleek hetzelfde. De urine van mensen die veel water dronken was alleen wateriger. Het volume was meer, maar de urine bevatte niet meer afvalstoffen...
Je kunt je dus afvragen of het bij jou dan zin heeft om door te gaan met zoveel water te drinken (als je het tenminste doet om af te vallen of afvalstoffen te verwijderen). Als mensen het lekker vinden of zich er beter bij voelen moeten ze er vooral mee doorgaan, maar bij jou heeft het zo te horen meer nadelen als voordelen en daarbij is het niet echt nodig.
@ Cyrilletje: Ik weet niet of het klopt wat ze dus beweren, dat je afvalstoffen beter worden afgevoerd, maar zowiso is het volgensmij wel gezond voor je huid, misschien is dit een reden tot zoveel drinken van water voor een zuivere huid o.i.d.
Als de vochthuishouding van je lichaamscellen op peil is, werken ze optimaal. Dus ook bij het verwerken van voedingsstoffen of bij het hydrateren van de huid. Ook afvalstoffen worden dan beter verwerkt. Het is echter niet zo dat je daar liters en liters water voor moet drinken. Voor iedereen is dat anders, en het hangt ook af van de hoeveelheid beweging die je hebt.
@TS: Als je echt zo vaak moet plassen en bovendien last hebt van een gespannen buik, moet je gewoon wat minder drinken.
Ik ben ook meer water gaan drinken omdat ik dacht dat het gezond was voor huid/afvalstoffen/afvallen maar heb ook het idee veel te vaak naar de wc te moeten en een beetje last te hebben van een opgeblazen gevoel in mn buik. Maar 3 liter is toch helemaal niet zo erg veel denk ik dan?
3 liter is wel veel, en zelfs voor hier, in een warm land, extreem. Je moet nl niet vergeten dat veel voedingsmiddelen, met name groente en fruit en toetjes enzo, al water bevatten. Je hoeft er maar 1 1/5 tot 2 liter bij te drinken. Teveel water is ongezond. Ieder heeft trouwens een individuele behoefte. Als je het idee hebt dat het niet lekker zit, moet je niet zoveel drinken, want om je huid maakt het niet uit of je genoeg of teveel drinkt. Genoeg moet, maar teveel voegt niks toe.
En overmatige dorst kan inderdaad op diabetes wijzen.
3 liter is wel erg veel, als je dat langere tijd doet, verdrink je je nieren in al dat water. Als je echt drinkt omdat je zoveel dorst hebt, zou je eens naar een HA moeten
3 L is erg veel. 1,5 tot 2 L water moet je op een dag wel binnenkrijgen. Maar hier geldt niet dat het almaar beter wordt als je maar meer drinkt. Dus als jij je niet lekker voelt bij 3L water, moet je daar maar heel snel mee ophouden. Je valt echt niet meer af als je een L extra drinkt. succes!
ik vind 3 liter water per dag ook wel veel hoor! Ik haal de 1,5 maar net. Vroeger hoefde ik nooit water, dronk altijd vruchtensap en frisdrank. ik had toen best wel vaak puistjes. Sinds ik bijna altijd water drink heb ik er veel minder last van. Water zuivert wel degelijk je lichaam en je valt er wel wat vanaf, maar te veel is ook zeker niet goed.
Van veel water drinken val je af. (dat zegt mijn gymjuf toch )
Dat komt alleen omdat als je maag met water gevuld is, je geen honger hebt en er ook niet zoveel eten meer in past. Het is niet zo dat water "iets doet" waardoor je afvalt. En teveel, nogmaals, is niet gezonder dan genoeg.