Soep dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Soep dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:25

Hoi, Van een klasgenootje heb ik vandaag gehoord over een soepdieet (Ik weet dat het moet bij voedsel maar ik denk dat het beter bij mensenwelzijn omdat het over afvallen gaat).

Zij en haar moeder doen dus aan het soepdieet, En haar moeder is in anderhalve week 4 kilo afgevallen. Ikzelf wil dit ook wel proberen omdat ik echt 11 kilo af moet vallen.

Iemand ervaringen? Of eventueel een recept of whatever? Wel heb ik deze site gevonden erover

http://www.dieetwijzer.com/soepdieet.html

Vertel me maar even hoe jullie er over denken Knipoog

Hermelijn

Re: Soep dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:26

Je zal er vast van afvallen, maar je zal er ook doodleuk weer (meer) van aankomen, omdat je je eetpatroon niet verandert.

Kijk bij Voedertijd eens in het dieettopic voor gezonde tips om af te vallen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:29

Aan het einde van je dieet ga je weer eten zoals je gewend bent en zal je weer aan komen. Zo krijg je dus het jojo efect.

Bovendien val je volgens de site 4 tot 7 kilo per week af (!) Behoorlijk ongezond en vrijwel gegarandeert dat het er weer aan komt. Beter is om in een paar maanden tijd 11 kilo af te vallen. Het gaat geleidelijk, gezonder en de kans dat het er af blijft is vele male groter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-07 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:31

Judith_ schreef:
Aan het einde van je dieet ga je weer eten zoals je gewend bent en zal je weer aan komen. Zo krijg je dus het jojo efect.

en de kilos, die eraf zijn komen er net zo snel weer aan, met een paar extra Vork

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:32

Judith_ schreef:

Ja, maar dat krijg je ook met ieder ander dieet dus ik denk dat je dan soort van in het zelfde schuitje zit. Ik denk gewoon dat als je klaar bent met het dieet dat je gewoon gezond moet blijven eten met zo min mogelijk vet, en op je calorieen moet letten, Dan zal het heus wel goed gaan. Natuurlijk zal je dan wel weer aankomen, maar vast geen 11 kilo meer als je jezelf aan een normaal eetpatroon houd. een kilootje of 2 3 boeit niet, maar vast geen 11 kilo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:38

Dit hoeft zeer zeker niet bij elk dieet zo te zijn! Een dieet wat gebaseerd is op een paar dagen/weken heel weinig eten en anders dan je gewend bent en belooft dat je in een hele korte tijd heel veel afvalt. Ja dan kom je weer aan, bijna altijd even veel of een kilotje meer of minder.

Als je echter de tijd neemt, goede begeleiding en gezond en logies inzicht kom je veel verder. Een soep dieet of de meeste andere dieeten kan ik niet gezond noemen, en als je vind dat je te dik bent kun je ook niet echt zeggen dat je gezond leeft.

Onderschat niet hoeveel je weer aan komt, je zou eens moeten weten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:45

Judith_ schreef:
Dit hoeft zeer zeker niet bij elk dieet zo te zijn! Een dieet wat gebaseerd is op een paar dagen/weken heel weinig eten en anders dan je gewend bent en belooft dat je in een hele korte tijd heel veel afvalt. Ja dan kom je weer aan, bijna altijd even veel of een kilotje meer of minder.

Als je echter de tijd neemt, goede begeleiding en gezond en logies inzicht kom je veel verder. Een soep dieet of de meeste andere dieeten kan ik niet gezond noemen, en als je vind dat je te dik bent kun je ook niet echt zeggen dat je gezond leeft.

Onderschat niet hoeveel je weer aan komt, je zou eens moeten weten.

Weet dat heus wel hoor, En ik heb nergens gezecht dat ik gezond leef, het zit eenmaal in me familie en ook diabetes in me familie, ik moet veel afvallen vanwege diabetes, En een tijdelijk dieet is idd nooit goed. Ik heb alleen op de feiten van snel afvallen gereaggeerd omdt iedereen dat denk ik wel wilt Verdrietig en omdat dit blijkbaar het makkelijkste is omdat niemand moeite er voor wilt doen. Ik beweeg zelf uitermate veel met name omdat ik absoluut niet stil kan zitten, Ikzefl eet heel veel fruit en zo weinig mogelijk vet, maar ik val niet af. (Ben hier ook al voor naar de dokter geweest want moet een keer in de zoveel tijd bloed laten prikke i.v.m diabetes). Ook heb ik altijd al het jojo effect gehad. Mijn dokter heeft een dieetiste voorgesteld, alleen word het niet vergoed door mijn verzekering (Sirieus mijn verzekering vergoed zelfs mn pil niet en me fysiotherapie vor mijn nek en me knie niet). Per dag fiets ik ook bijna 20 km (mijn paard staat verweg en fiets ook naar school omdat ik egen rijbewijs heb) . Drinken doe ik eigelijk niet veel omdat ik het altijd vergeet, Dat zal ook wel de grootste fout zijn die ik maak. Eten doe ik ook niet veel omdat ik daar meestal geen tijd of zin in heb of ik vind de helft van wat me moeder kookt toch niet lekker dus eet ik gewoon weinig .

Dus dan is het van mijn kant uit logish dat je hier over na gaat denken om in zon korte tijd veel te kunnen afvallen.. tog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:49

Of je diabetes hebt ofniet, ik vind het niet logies om in korte tijd af te vallen. Ik studeer voor dietist en nogmaals de kans dat het er weer aan komt is erg groot.

Ik zou in dat geval toch op zoek gaan naar een andere verzekering, het kan zeker verzekerd worden en je zal er veel baat mee hebben ivm met de kans op diabetes.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:50

Judith_ schreef:
Of je diabetes hebt ofniet, ik vind het niet logies om in korte tijd af te vallen. Ik studeer voor dietist en nogmaals de kans dat het er weer aan komt is erg groot.

Ik zou in dat geval toch op zoek gaan naar een andere verzekering, het kan zeker verzekerd worden en je zal er veel baat mee hebben ivm met de kans op diabetes.

Ik snap het, Maar een andere verzekering kan dus pas weer in januari, en ik snap best dat het niet logish is in een korte tijd veel afvallen, maar ik bedoel er mee te zegge dat het niet vreemd is voor iemand zoals ik, daaar wel over nadenkt? Je zit met je handen in je haar, je ziet iedereen lekker in een bikini en strakke toppies rondparaderen, ikzeg niet dat ik vet ben, maar ben niet volslank.

dan is het wel een beetj elogish dat je een makkelijke weg uit gaat zoeken als je al 3 jaar bezig bent met het proberen van ook alleen maar 5 kilo af te vallen

edit: Ik had inderdaad in die 3 jaar een andere verzekering kunnen nemen dat weet ik. Wegens adnere redenen is mij dit niet gelukt en daa rheb ik het verder ook liever even niet over..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:09

Ik denk dat jouw probleem er misschien in zit dat je juist te weinig eet (en wellicht te weinig drinkt). Zoals ik al zei, kijk op Voedertijd in het dieettopic, daar zie je in de beginpost heel veel goede tips! Lachen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:03

Esmeralda schreef:
Judith_ schreef:

en de kilos, die eraf zijn komen er net zo snel weer aan, met een paar extra Vork

bij mij niet hoor ik doe het om de week, ene week soep andere week normaal, moet wel zeggen sport 2x per dag erbij maar ze blijven er keurig af

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:56

dit is een topic van een jaar oud Clown
maar fijn voor je hoor Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:20

@Pinkybubble: ik denk dat ik wel weet waarom jij niet afvalt ook al eet je in je eigen ogen niet teveel. Je eet te weinig en hoogst waarschijnlijk ook nog eens in de verkeerde verhoudingen. Fruit is heel erg goed maar 2-3 stuks per dat is meer dan voldoende. Probeer verder meer eiwitten aan je eten toe te voegen, heeft tevens een positieve invloed op je vetverbranding en je suikerspiegel. Als je diabetes hebt moet je voorkomen dat je teveel snelle koolhydraten eet en naarmate de dag vordert probeer je best je koolhydraten te minimaliseren en meer eiwitten te eten.
Begin ’s morgens eens met 2 boterhammen met pindakaas, een bakje kwark (zonder suiker) en een kopje thee of koffie (ook zonder suiker).
Probeer meer vis te eten en beperk je inname van aardappelen, pasta en rijst LATER op de dag. Dus niet na 20.00 nog eens spaghetti gaan eten.
En het allerbelangrijkste is wel dat je meer moet gaan eten, probeer 5-6 maaltijden per dag te nuttigen. Elke diëtist kan je hierbij nuttige tips geven.
En anders adviseer ik je eens via internet te zoeken op dieet tips van bodybuilders en krachttrainers, daar kan je erg veel goede informatie uit halen.

Ga in ieder geval geen soep dieet doen want dat is niet vol te houden en je tekent er meteen voor om meer aan te komen waardoor het alleen maar moeilijker wordt om af te vallen en je stofwisseling op peil te houden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:23

Inderdaad een oud topic maar ik ben eerder benieuwd of ze de kilo's er al af heeft Tong uitsteken

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:29

Oh, gut. Ik had niet in de gaten dat dit al zo'n oud topic was... .
Maar ben ook wel benieuwd of de gewenste kilo's eraf zijn Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:12

Zwelgje schreef:
Oh, gut. Ik had niet in de gaten dat dit al zo'n oud topic was... .
Maar ben ook wel benieuwd of de gewenste kilo's eraf zijn Knipoog

mwahah de reden waarom et zon oud topic is omdat ik er vanaf gepraat ben Knipoog vandaar dat er ook nooit meer gereageert is hier.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:28

Iets anders geprobeerd dan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 22:00

Cyntje schreef:

gewoon gezond eten en veel bewegen Knipoog is genoeg

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:57

PinkyBubble schreef:
Cyntje schreef:

gewoon gezond eten en veel bewegen Knipoog is genoeg

precies en dat is het allerbelangrijkst Haha!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:24

hoi hoi ik volg nu een normaal dieet en daar geld.
gevarieerd eten en regelmaat dus niet de ene dag heel streng andere dag wat meer maar ik henb een voorbeeld hier:

smorgens: 1 snee bruinbrood.
besmeerd met mager beleg en een glas halfvolle melk.

tussendoor: ontbijdkoek. en een glas thee

lunch:
2 bruine boterhammen met mager beleg.
thee

tussendoor:
glas melk halfvol
1 stuk fruit.
thee,

avondmaal:
2 aardappelen. groeten. stukje vlees.
glas halfvolle melk.

tussendoor:
1 beschuitje.
glas thee

savonds 1 koekje.

wat je dus ziet is kleine hoeveelheden over de dag verspreid.
en veel vocht!! ZIE HOEV EEL MELK EN THEE IK DRINKEN MOET.

ik ben 1 week bezig en ben 1 kilo kwijt maar het kan beter langzaam gaan en dat het blijvend is dan vlug en het zit er zo weer aan Knipoog kwestie van gezond patroon krijgen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 00:08

dat soepdieet en alle andere dieetjes die je zeggen dat je in een korte tijd een 5 kg oid an kwijt raken zorgen er vooral voor dat je veel vocht etc verliest, maar echt vet verliezne doe je er niet echt door
de meetse kiloos die je kwijt raakt komen net zo hard weer terug na zo een dieetje

andere en betere opties zijn al gegeven
maar nog een paar tips
bij brood, kies voor volkoren
frisdranken, zo min mogelijk en liever suikervrij
tussendoortjes, kies voor fruit, of een evergreen of groente

avondeten, eet als voorgerechtje een salade of een soepje, tis gezond en vult aardig waardoor je net wat minder aardappels en vlees eet

water drinken is goed, maar ook niet overdrijven ...
totaal vocht wat je nodig hebt is een 1,6 liter per dag (ongeveer, de 1 heeft iets meer nodig , de ander iets minder)
als je af wilt vallen is 2 liter een mooie richtlijn, maar veel daarboven zou ik niet gaan zitten

en idd bewegen , neem de fiets, ga wandelen ,
ga een sport erbij doen , zwemmen is een goede manier om extra te bewegen en vrijwel al je spieren te gebruiken

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:40

june20 schreef:
hoi hoi ik volg nu een normaal dieet en daar geld.
gevarieerd eten en regelmaat dus niet de ene dag heel streng andere dag wat meer maar ik henb een voorbeeld hier:

smorgens: 1 snee bruinbrood.
besmeerd met mager beleg en een glas halfvolle melk.

tussendoor: ontbijdkoek. en een glas thee

lunch:
2 bruine boterhammen met mager beleg.
thee

tussendoor:
glas melk halfvol
1 stuk fruit.
thee,

avondmaal:
2 aardappelen. groeten. stukje vlees.
glas halfvolle melk.

tussendoor:
1 beschuitje.
glas thee

savonds 1 koekje.

wat je dus ziet is kleine hoeveelheden over de dag verspreid.
en veel vocht!! ZIE HOEV EEL MELK EN THEE IK DRINKEN MOET.

ik ben 1 week bezig en ben 1 kilo kwijt maar het kan beter langzaam gaan en dat het blijvend is dan vlug en het zit er zo weer aan Knipoog kwestie van gezond patroon krijgen

Dit vind ik al een echt hongerdieet hoor! En de verhoudingen kloppen ook al helemaal niet. Teveel koolhydraten, te weinig vetten en veeeeel te weinig eiwitten. Van dit dieet ga je weer aankomen. Bovendien is zo weinig eten niet een heel leven lang vol te houden. Veel drinken is natuurlijk wel perfect!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:52

Dat verschilt enorm per persoon, ik vind het namelijk best veel Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ben dan ook nooit een grote eter geweest, wel altijd dik Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 10:50

Cyntje schreef:
Dat verschilt enorm per persoon, ik vind het namelijk best veel Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ben dan ook nooit een grote eter geweest, wel altijd dik Clown

Hier nog een haha! maar op het moment heb ik het probleem dat ik teveel kalo's verbrand en te weinig binnekrijg, gewoonweg omdat ik geen honger heb Clown En ik ga mezelf niet forceren want dan komt het er net zo hard weer uit Vork