Pijnlijke nek en hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Pijnlijke nek en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:36

Ik heb zins kort erg last van mijn nek en af en toe speelt er ook wat hoofdpijn op.
Ik ben ook erg humeurig. Ik zal eerst maar is kijken of wat vroeger naar bed gaan helpt. Lachen
Maar m'n nek? Het is een soort kramp en het zit behoorlijk vast.

Futurefox

Re: Pijnlijke nek en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:41

Zit er waarschijnlijk iets vast in je nek, daar krijg je ook hoofdpijn van. Sress?? Lekker de warme douche erop en insmeren mer SRL gelei Werkt fantastisch! Succes ermee joh...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:46

Ik denk ook meteen aan stress eiglijk:). Heb er ook regelmatig last van, kramp en pijn van mijn linkerschouder in mijn nek en daarbij komt dan soms ook nog hoofdpijn... Ik heb het toen eens ter sprake gebracht bij de dokter, en blijkbaar heb je daar een hoop 'stresspunten' zitten. Hij ging eens testen. Heel zachtjes duwde hij op die 'stresspunten'.. Maar AUW zeg! Dacht eventjes dat ik door mijn benen ging van de pijn.. Gewoon door lichte druk.

Misschien eens ter sprake brengen als je bij de dokter bent?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 23:44

Bedankt voor de reacties.
Ja ik zit met behoorlijk wat stress en spanningen, ik heb een heel moeilijk jaar achter de rug.
Ik zit helemaal vast geloof ik want ik heb er ook nog rugpijn bijgekregen. Vork

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:50

Even naar de dokter of anders meteen door naar de fysio, klinkt als stresshoofdpijn met triggerpoints Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:51

Dit hele verhaal past bij een algehele 'overbelasting' (dit is nogal breed, kan komen door een verkeerde houding, stress, verkeerde belasting bij sport/werk of misschien na een flinke val) van je spieren rondom je schouderblad die naar de nek lopen en dan aan de achterhoofd vastzitten. Deze spieren hebben een verstoorde structuur waarbij er inderdaad een soort verkramping optreedt (dit kan aanvalsgewijs maar ook constant zijn)
Wat je zelf kan doe is proberen je houding zo ontspannen mogelijk te houden, vraag jezelf regelmatig af of je wel ontspannen bent, meestal valt het je niet op. Voel je dat je gespannen bent? Rol met je schouders, beweeg je hoofd en zwaai onderhands met je armen, beweeg lekker los! Verder is warmte erg goed om de circulatie in de spier goed aan de gang te houden. Dus warme douche of rode lamp.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:54

Qimm, je hebt helemaal gelijk, maar ik zou toch huisarts oid raadplegen, ivm dat het al zo vast kan zitten dan de TS het zelf niet meer kan los krijgen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 23:56

Oeh het klinkt wel ernstig.
Zal toch maar is naar de huisarts dan.
Ik heb er nu ook erg last van, vooral m'n nek.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:00

_Inga schreef:
Qimm, je hebt helemaal gelijk, maar ik zou toch huisarts oid raadplegen, ivm dat het al zo vast kan zitten dan de TS het zelf niet meer kan los krijgen

De tip huisarts was al langs gekomen, die kan ik wel weer uit kauwen Haha! maar hier heeft ze al vast zelf een handvat.

Oh en nog 1 belangrijk punt, niet forceren, nooit, maar dan ook nooit tegen je lichaam in gaan. Pijn = stop!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 00:02

Qimm schreef:
_Inga schreef:

De tip huisarts was al langs gekomen, die kan ik wel weer uit kauwen Haha! maar hier heeft ze al vast zelf een handvat.

Oh en nog 1 belangrijk punt, niet forceren, nooit, maar dan ook nooit tegen je lichaam in gaan. [b]Pijn = stop![/b]

Bloos
Oef, daar ben ik veel te eigenwijs voor denk ik. Ik doe m'n best. Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:02

zou ik wel doen ja Tong uitsteken Als je tegen de pijn in gaat wordt het alleen maar meer ipv minder. Hou dat maar in de gedachten Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 00:04

Qimm schreef:
zou ik wel doen ja Tong uitsteken Als je tegen de pijn in gaat wordt het alleen maar meer ipv minder. Hou dat maar in de gedachten Knipoog

Ja
Bedankt Qimm.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:22

Gewoon lekker gelijk naar de fysio/manueel therapeut! Kan tegenwoordig zonder tussenkomst van de huisarts. Scheelt tijd en (mijn ervaring dan.. ) nutteloze onderzoekjes van mr huisarts.
Sterkte!