Oververmoeid, hoe herstellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Oververmoeid, hoe herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:19

Ik heb een baan in de schoonmaak waarbij mn tijden wisselend zijn, soms loop ik 14 uur soms maar 7, nu heb ik besloten ermee te stoppen over 2 weken maar ik moet er dus nog 2, ik ben zwaar oververmoeid, mn lichaam geeft zich op en krijg ik niet meer vooruit, ik kan wel huilen zo moe dat ik ben omdat t me gewoonweg niet meer lukt om ertegen te vechten.
Nu heb ik dinsdag woensdag en donderdag enorme dagen (donderdags van 8(ochtend) tot 10 uur avond) 11 uur pas thuis om om 6 uur weer de deur uit te gaan)
ik heb t gevoel dat niets meer helpt en ben vanochtend ook door mn benen gezakt, hoe ga ik dit herstellen? ik eet erg veel groente, fruit, ik drink veel water en weerstand drankjes, niets lijkt meer te helpen, ik slaap super goed (van 9 tot 6) en werd ook vrolijk wakker en liep door, maar mn lijf lijkt nu echt op te geven.

What to do?

Anoniem

Re: Oververmoeid, hoe herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:55

Luisteren naar je lijf en jezelf ziek melden,wellicht?
Ik weet niet wat je anders horen wilt, je bent gewoon zwaar over je eigen grens heen gegaan.
Kun je wel even volhouden door inderdaad energietabletten te slikken en dergelijke,maar uiteindelijk heb je gewoon je reservers opgemaakt.
Rust is het enige dat ik je kan adviseren,maar er lijkt weinig tijd voor rust?
Of zie je wellicht zelf nog ergens ruimte,geen idee wat je naast je werk nog doet...maar als je wilt blijven werken,kun je daar misschien ergens dingen in schrappen?

sterkte iig.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:56

Ziekmelden en heel veel slapen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:19

t lijkt me verstandig dan om eerst naar de HA te gaan? bij ons kan je je niet zomaar ziekmelden namelijk dat is de reden dat ik nog steeds doorloop.
Zijn er nog oppeppers qua vitamines oid?
zal morgen gelijk bellen naar de dokter

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:27

Ik denk dat je even alles op een heel laag pitje moet zetten en vooral even aan jezelf moet gaan denken. Naar je lichaam luisteren, op = op, je kan niet meer. Goed gaan rusten en even heel weinig doen, lekker aan jezelf denken en naar je lichaam luisteren. Als je hiermee doorgaat wordt het alleen maar erger.. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:26

Oppeppers qua vitamine...pfoe....ik zou je vitamine C en het B complex adviseren,wellicht Extra Forte van....eh..in een geel doosje,supradyn meen ik.
Verder zou je ginseng en dergelijke kunnen proberen maar toch...je verbloemt er de kwaal mee,en het lost niets op.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:36

Ik moet nu nog even doorbijten, maar er vervalt zowiezo 1 taak, volgende week (de drukste) heb ik de hele week vrij Haha! ik bel morgen de dokter misschien dat er bloed geprikt word.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:08

Denk dat bloed prikken hier weinig zin heeft Verward Als ik jou was, zou ik hier accuut mee stoppen, en jezelf even helemaal opladen voor je echt met een burn-out zit, dan heb je nog een veel groter probleem Scheve mond

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:31

Idd eens lekker ziek melden en jezelf de rust gunnen waar je lichaam om vraagd. JE geeft zelf al aan waardoor het komt. Je bent gewoon overwerkt. te veel hooi op je vork dat gaat best een tijdje goed maar je lichaam moet het ergens zn energie vandaan halen. wat op is is nou eenmaal op. Zelfs je reserves. Effe rustig aan en weer opladen die batterij!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:42

verootjoo schreef:
Denk dat bloed prikken hier weinig zin heeft Verward Als ik jou was, zou ik hier accuut mee stoppen, en jezelf even helemaal opladen voor je echt met een burn-out zit, dan heb je nog een veel groter probleem Scheve mond

Ik ben heel gevoelig voor bloedarmoede, daarom laat ik bloedprikken voor de zekerheid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:09

heel herkenbaar.
Ook ik heb bijna heel mn leven al bloedarmoede. En altijd een slechte weerstand

Ik weet preccies hoe je je voelt op dit moment ik heb preccies het zelfde.

Ik werk elke dag van half 10 tot half 10. ga om half 9 weg ivm de files en kom meestal rond 10 uur thuis.
Ik doe dit 4 dagen in de week en dan werk ik op zaterdag van half 10 tot half 7 En dit bijna iedere week.

Soms heb ik 1 dag extra vrij, soms heb ik ook geen 1 dag vrij.

Ik doe dit al zo sinds januari en de reden is dat ik same met mijn moeder een bedrijf heb over genomen. En dan moet je gewoon met de start hard werken. Er is geen geld voor personeel.

nu heb ik lichamelijk ook nog wat complicaties en daar word ik volgende week aan geholpen. Maar dat doet er verder niet toe maar dat maakt het nog zwaarder.

Mijn moeder heeft vorige week 2 dagen extra gewerkt zodat ik 2 hele dagen vrij was. Ik stond op instorten. Die 2 dagen heb ik alleen maar geslapen en op de bank gelegen, goed uitgerust.
Maar ik kan ook niet verwachte dat mijn moeder meer gaat werken als dat ze al doet die is ook al 52 en houd dat niet vol.

Jij kan je eventueel ziek melden. Helaas heb ik die mogelijk heid niet Clown Maar ik denk wel dat je naar je lichaam moet luisteren.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:12

als het niet gaat, gewoon ziekmelden. Als het wel gaat: sporten (fitness of skaten ofzo). Dat helpt bij mij altijd heel goed als ik moet ben... Vantevoren heb je er geen zin in, maar na het sporten heb ik altijd veel meer energie. Gezond eten doe je al, eet je wel genoeg, bij veel lichamelijk werk moet je ook zorgen dat je genoeg (plantaardige) vetten en eiwitten binnenkrijgt!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:14

Als je zo moe bent, dat je er ziek van bent, zou ik me gewoon ziekmelden. Een bezoekje aan de huisarts en je bloed laten checken kan sowieso geen kwaad. Zeker niet als je al gevoelig bent voor bloedarmoede. En dan lekker gaan slapen en op de bank soaps kijken, tot je weer bent uitgerust Haha! Sporten is wel een goed idee om energie van te krijgen, maar dan moet je daar nog wel toe in staat zijn.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:18

Waarom roept iedereen gelijk: ziekmelden? Je kunt toch eerst ook eens gaan overleggen met je baas en aangeven dat dit echt te zwaar voor je is? Volgens mij is dat de eerste optie. Wanneer je er met je baas niet uitkomt en het is echt niet vol te houden, dan komt ziekmelden volgens mij pas in beeld. Maar misschien hoeft het helemaal niet zover te komen en is je baas best bereid wat aanpassingen in je rooster te doen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:19

Voor 2 weken heeft dat niet zoveel zin meer denk ik? Als ze nog door zou (willen) werken, is het een ander verhaal.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:21

Maar de baas zal er toch ook belang bij hebben dat ze die twee weken wel komt werken? Hij zal volgens mij liever hebben dat ze minder uren werkt als dat ze helemaal niet meer komt werken en zich ziek meldt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:01

DramaQueen, als je straks stopt met dit werk, gun jezelf dan ongeveer een week van slapen zoveel je nodig denkt te hebben en zo, maar behoed jezelf voor een negatief ritme. Als je je na een week iets beter voelt, stel dan voor jezelf wel vaste tijden van opstaan enzo, bijvoorbeeld standaard 9u en doe iets met je dag tot je ander werk hebt. Als je nu alle regelmaat laat vliegen, gaat dat je vervolgens met nieuw werk mogelijk weer opbreken denk ik.
In elk geval heel veel stertke met nu even tot jezelf komen!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:06

Ik hoor hier iedereen beginnen over vitaminespul enzo, maar ik heb nog niemand iets horen zeggen of gewoon goed eten?
Oververmoeidheid is rampzalig omdat het ook moeilijk op te lossen is. Niet slapen zoveel als je nodig denkt te hebben want door té lang slapen wordt je net zo moe als van te weinig slapen. Gun jezelf zo'n 10 uur slaap per nacht en hou jezelf aan een goede voeding. Dan heb je geen enkel vitaminetabletje nodig.. (die zijn niet eens zo goed voor je als soms wordt beweerd Nagelbijten / Gniffelen )

Idd net als wat Nickeltje zegt, breng ritme in je leven.
Ga een vaste tijd naar bed en sta een vaste tijd op (uitslapen mag best een keer Tong uitsteken ), zoals ik zei een uur of 10 is voor de meeste mensen een goede tijd om bij te komen.
Neem een goed ontbijt want daar teer je de hele dag op. En vergeet natuurlijk niet om te lunchen en te dineren. Probeer goed bij te komen en ga iets doen wat je leuk vind en waar je 'passie' voor hebt waardoor je echt zin krijgt om op te staan enzo. Misschien dat je er dan wel snel uitkomt!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:42

Dan moet je wat beter lezen, ik heb gelijk gezegd goed en voldoende eten!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:53

Nou goed dan ben je de enige Tong uitsteken
Sorry dat ik je over het hoofd heb gezien, maar dan nog geld het wel voor de rest..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:47

Thanks voor de tips! ik kan me hier helaas niet zomaar ziekmelden, (te weinig mensen) maar heb wel betaald verlof gevraagd voor volgende week een hele week lang plus maandag, dat zou me drukste week zijn maar heb lekker vrij gekregen, nog even doorbijten dus deze 2 drukke dagen, ik ga morgenochtend vroeg naar de dokter, als de dokter me verplicht te stoppen met werk de komende tijd zou ik t helemaal niet erg vinden.

Mn dag is juist heel erg in ritme, ik sta kwart over 6/half 7 op en ga 9 of 10 uur naar bed. ik eet veel groente en fruit(ontbijt lunch & diner) (gister nog bord andijvie met vlees op). ik sta wel wat moeilijker op want ik heb t niet meer naar me zin op t werk, (nieuwe betweterige objectleider etc.) en sta daarom ook moeilijk op.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:39

Wat ik bedoel is als je volgende week lekker vrij hebt, slaap dan een paar dagen zolang je kan en zet lekker geen wekker en ga s'middags naar bed als je daar zin in hebt, etc.
Maar als je na je laatste werkweek vrij bent, laat je dan niet in een gat van onregelmatigheid vallen...
Tja en verder denk ik dat als je eenmaal dat werk niet meer hebt (als ik het goed begrijp over 2 weken?) en je kan overdag dingen doen waar je zelf zin in hebt zoals paardrijden of wandelen of weet ik veel waar jij je lekker bij voelt, voordat je aan een andere baan begint, dat je vermoeidheid snel onder controle zal komen, gewoon omdat je dan dingen voor jezelf doet en tijd hebt voor jezelf...
Tja en als je al gezond en regelmatig eet etc, dan is daar weinig aan te veranderen en te activeren.
Voor zover ik het nu inschat is het een kwestie van nog 2 weken door bikkelen en dan daarna je eigen ritme vinden. Corrigeer me alsjeblieft als ik het verkeerd heb.
In elk geval wens ik je heel veel sterkte toe!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:22

Ik heb vrijdag al vrij, heb de laatste week die ik moest lekker vrij genomen, dus kan dan al genieten, ik geniet nu al een beetje ben erg moe en heb vanochtend 5 buisjes bloed moeten inleveren was erg misselijk en moe, maar omdat mn lijf weet dat ik bijna mag stoppen klim ik beetje bij beetje overeind, thanks voor de tips!