Kinderen en paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pipsel

Kinderen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:39

Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en nou vroeg ik me af als het kindje er eenmaal is wat er dan nog van het paardrijden kan komen. Ik ben altijd een fanatieke paardrijdster geweest en ik snap dat ik het niet meer zo intensief zal kunnnen doen als nu, maar ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Valt het wat te combineren of is het de eerstkomende tijd not done?

Rebel_Jits

Re: Kinderen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:17

Een ex-instructrice was ook zwanger, maar heeft ook gewoon paardgereden tot een bepaalde tijd. Op een gegeven moment lukt dat niet meer, lijkt mij. Met springen zit je buik in de weg, galop zal lastig gaan. En daarbij; als je valt op je buik, is je kindje daar niet blij mee Haha!
Je kan het ook de dokter vragen, die weet vast wel hoe en wat Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:04

je schrijft al mijn VRIEND en ik. Nou die kan dan toch wel op jullie kindje oppassen ( okey vaders passen niet op die zijn gewoon bij hun kind) En geloof me, tijd komt raad echt waar. Ik nam de kleine gewoon me, paard naar buiten, baby in de kinderwagen in de stal. of er liep altijd wel iemand rond die dan "even" op de kleine wilde letten.Nu ze groter zijn vinden ze hun eige weg wel. Ze weten als ik aan het rijden ben dat ze dan niet moeten zeuren, maar goed ze zijn onder tussen wel 12 en 10

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:56

ja ik denk dat dat helemaal goed gaat komen hoor.. je bent immers met zn tweetjes... (en ga er vanuit dat dat ook zo blijft.) net wat Es al zegd: er is altijd wel iemand op stal, en de kinderwagen kan ook nog mee Haha! trouwens: jong geleerd is oud gedaan.. Dus gewoon mee naar stal die kleine! Haha! Haha!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 09:03

Bedankt voor jullie reacties. Lachen Zoiets had ik zelf idd ook al in gedachten ja. Kind meenemen en dan gewoon gaan rijden enzo. Nou het is nog niet zover dus heb nog genoeg tijd om er over na te denken. Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:41

Ik heb ook gewoon gereden na mijn bevalling. Als het kon nam ik de beeb mee en anders paste mijn schoonmoeder of moeder even op de kleine. en 's avonds mijn vriend.
ik heb nu ook een verzorgfjord die ik 4x per week doe en ik ben nu ook net zwanger. maar na de bevalling wil ik Vykan weer net zo goed doen hoor.
En mijn zoontje van 4 gaat nu ook gewoon mee. hij heeft geleerd om netjes bij de bak te spelen als ik rijd en dat gaat super. Ik nam hem ook veel mee dus hij wende er snel genoeg aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:41

Ik heb tijdens mijn zwangerschap nauwelijks kunnen rijden, was veel te moe en ziek. Maar goed, daar had ik ook echt geen zin in verder.
Sinds ze geboren is, gaat ze bijna elke dag mee. Ik geef BV dus heel handig: voor het rijden voeden. Dan valt ze in slaap terwijl ik rij, ze zit in de maxi cosy in de kantine, en als ik klaar ben is ze weer wakker - of niet en dan rijden we gewoon terug naar huis terwijl zij slaapt Knipoog Nu wordt het iets moeilijker want ze is 9 maanden en begint nu stevige verlatingsangst te krijgen. Irritant want nu ligt ze dus te krijsen terwijl ik rij en dat is wel iets minder. Gelukkig kleine stal met weinig mensen en een pensionhoudster die zelf een jong zoontje heeft en dus prima weet wat het is. Verder moet de papa dus idd veel oppassen maar die weet hoe belangrijk de paarden voor me zijn dus die vindt dat ook heel vanzelfsprekend.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:47

Fijn om te horen dat julie het zo goed kunnen combineren. Lachen Dan zal het bij mij ook wle loslopen.. Ik heb het er al een paar keer met mijn vriend over gehad en hij weet ook dat mijn paard ook heel belangrijk voor me is dus het zal vast wel goed komen. Daarbij hoeft mijn paard in principe niet elke dag gereden te worden dus dat scheelt ook al. Ik rijd hem nu ook ongeveer 5 x per week en hij komt overdag lekker buiten. Bedankt voor jullie reacties. Lachen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:53

Laten jullie een baby in kinderwagen gewoon ergens staan? Hoe moet dat dan als hij/zij begint te huilen en je zit op een paard?

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:59

Bij alle meiden zijn er altijd wel andere mensen aanwezig schrijven ze erbij dus die kunnen ze evt wel wat opvangen en anders kan je toch zo van je paard afstappen?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:04

Ik heb stage gelopen in Duitsland op een stal en daar reed ook een mevrouw die een klein kind had, ze zette het kind bij de ingang van de binnenbak, in de kinderwagen. Zodat ze er goed op kon letten en als hij begon te huilen kon ze gewoon simpel even afstappen en hem rustig maken(nou weet je als moeder geloof ik wel wanneer je kind echt huilt en wanneer niet)(ikkuh ben geen moeder dus ik zou dat niet weten... Lachen
Veel succes ermee! maar het moet gewoon lukken volgens mij!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:16

Pipsel schreef:
Bij alle meiden zijn er altijd wel andere mensen aanwezig schrijven ze erbij dus die kunnen ze evt wel wat opvangen en anders kan je toch zo van je paard afstappen?

Ik vind niet dat je andere mensen voor je kind kan laten zorgen. En het lijkt mij lastig als je met paard en kind staat daar.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:41

Kennis (familie) van mij die heeft ook een eigen paard en die heeft een aantal jaar geleden ook nog gewoon 2 kinderen gekregen en die rijd nu nog steeds hoor, in het begin wel even wennen natuurlijk en een behoorlijke tijd niet gereden maar uiteindelijk lukt het wel weer, wel vermoeiender dan eerst maar dat ligt natuurlijk ook aan de leeftijd *LOL*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:16

Zazoo schreef:
Laten jullie een baby in kinderwagen gewoon ergens staan? Hoe moet dat dan als hij/zij begint te huilen en je zit op een paard?

tja, dan huilt ze dus. Ik zorg dat ze voor ik opstap geen honger heeft, een schone broek heeft, dat ze niet te warm of te koud is (of als ze buiten staat dat ze niet in de volle zon zit oid) en ze heeft een speeltje om zich bezig te houden. Kan ze zich terwijl ik rij niet amuseren dan zal ze toch echt even geduld moeten hebben.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:13

Dat zal zo nu en dan toch écht wel moeten zazoo anders zou je toch ook nooit meer kunnen werken? Als er écht wat aan de hand is kun je zo het paard afzadelen en klaar toch. Als je zo doet als Urielle dan zal het allemaal wel wat meevallen lijkt me..

Hoe zie jij het dan voor je? Hoe zou jij het doen?