ervaringen Thyrax?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loezoe

ervaringen Thyrax?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 10:54

Sinds gisteren slik ik thyrax ivm een te langzame werking van mijn schildklier. maar wat kan ik hiervan verwachten?
hoelang duurt het voordat je die verschrikkelijke vermoeidheid voelt verminderen? Ga ik aankomen of afvallen? Kan ik rekenen op bijverschijnselen?

ik heb de bijsluiter uiteraard wel gelezen hoor, maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Lindy

Re: ervaringen Thyrax?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:38

Ik slik euthyrox, een broertje van thyrax met dezelfde reden en werking etc.
Het heeft wel een paar weekjes nodig denk ik, voordat je echt duidelijk wat merkt, je zult ook wel met een lage dosis begonnen zijn.
Als het goed is val je er van af, dat hoeft niet, maar eerder afvallen dan aankomen, omdat je stofwisseling ed weer sneller gaat werken.
Ik heb zelf helemaal geen bijwerkingen gehad, merkte dat ik wat afviel en me wat energieker en warmer voelde, maar heb niet een hele hoge dosis.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:03

Ik doe de opleiding apothekersassistent. Even dit, Thyrax heeft niet exact dezelfde werking als Euthyrox hoor! Maar goed. Meestal duurt het wel even voordat het echt begint te werken.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:12

Heeft de internist of je huisarts dan geen duidelijke uitleg over dit middel gegeven? Die heeft er het meeste ervaring in de praktijk mee.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:24

Sophie, wat is het verschil?
Ik vraag me nog steeds wel eens af waarom ik euthyrox heb gekregen, terwijl ik andere mensen alleen maar over thyrax hoor.. Gewoon nieuwsgierig hoor. Lachen

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:51

hier nog een thyrax gebruiker Knipoog
ik gebruik heel mijn leven al thyrax.
een tijdje terug had ik bij de huisarts mijn thyrax besteld en kreeg ik euthyrox mee.
bij de apotheek zeiden ze dat euthirox een goedkoper merk is van thyrax. maar in euthirox zit 1 of ander stofje die in thyrax niet zit. de apotheek hier in het dorp geeft alleen thyrax mee aan mensen die niet tegen dat bepaald stofje kunnen.
ik heb toen een paar dagen die euthirox gebruikt en voelde me zelf er niet helemaal lekker bij.
ik heb toen terug naar de huisarts gebeld om te vragen of ze het recept naar een andere apotheek wilde sturen, omdat ik gewoon mijn oude en vertrouwde thyrax wilde Clown
je kan maar ergens aan gewend zijn Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:59

Thyrax (T4) en Thybon (T3) hier.
Moe was ik al (me/cvs) en dat is helaas niet zo heel veel anders geworden, maar de "brainfog" verbeterde heel erg na ongeveer 2 weken thyrax. Thybon is er later pas bijgekomen en hielp nog iets extra qua energie/duf.

Ik viel af van de Hashimoto (-antistoffen tegen schildklier, daardoor hypo), "normaal" komt je aan, maar zit nu weer op mijn normale gewicht - is dus niet veranderd door schildklierprobleem gelukkig!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:40

Thyrax en Euthyrox hebben allebei dezelfde werkzame stof namelijk levothyroxine

- Euthyrox® tabletten 25 t/m 200microgr.
- Thyrax® tabletten 25/100microgr, duotab 25/100/150microgr.

Alleen Euthyrox heeft meerdere sterktes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:21

Ik ben nooit meer "niet moe"geworden. Maar goed, mijn klier bljft klieren, dus schommel ik ook erg in gewicht. Ik denk ook niet dat ik ooit nog de oude wordt en heb me daar maar bij neergelegd..