Keelontsteking en pfeiffer?:S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Keelontsteking en pfeiffer?:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:27

Hallo,
ik heb al een paar dagen last van me keel, dat ik heel moeilijk kan slikken enzo. Maar verder hoef ik niet te hoesten ofzo. Nou dus toen eergisteren liet ik ff me pa en ma kijken in me keel, toen zeiden ze van oow dat ziet er wel vies uit, dus de volgende ochtend(gister) gebeld naar de dokter voor een afspraak. Nou dus wij kwamen daar bij de dokter, verhaal verteld enzo. Toen vertelde mijn moeder vanik moet er ook bij zeggen dat ze vaak heel erg moe is. We zijn daar een paar maanden geleden al een keer voor bij de dokter geweest, bloed laten prikken, maar er was niks aan de hand. Maar mijn zus heeft afgelopen winter pfeiffer gehad dus t zou zo in een keer om kunnen slaan. Nou eerst ging de dokter in me keel kijken, hij zei gelijk oow dat ziet er wel heel erg vies uit idd. Hij zei van nou het is wel fikse keelontsteking, en ik durf eigenlijk te zeggen dat ik wel bijna cker weet dat het ook pfeiffer is Boos! . Dus toen hebben we nog ff bloed laten prikken, om voor de zekerheid nog even te kijken, ik heb antibiotica meegekregen en verder nog pijnstillers. Daarna ben ik nog wel ff naar school gegaan (ik had tegen mijn moeder gezegt dat ik t voor een toets deed maar eigenlijk wou ik ff mijn vriendje zien Bloos )

Maar nu doet het echt super pijn, ik slaap 's nachts amper. Terwijl ik wel super moe ben. Meestal ga ik al rond 9 uur naar bed, maar dan slaap ik gelijk, en dan wordt ik rond 12 uur ofzo wakker en dan lig ik de hele nacht wakker. Tot een uur of 6 maar dan hoef ik nog maar een uur te slapen voor ik er weer uit moet. Ik ben vandaag dus ook niet naar school gegaan(dus geen vriendje zien Huilen Tong uitsteken )
Maarja weten jullie wat voor dat niet slapen, en voor de pijn? Ik kan 's ochtends echt helemaal niks eten, moet eerst 10 liter water zuipen voordat ik een beetje normaal kan slikken door me droge keel. En ik kan er eigenlijk niet veel door heen krijgen. Weten jullie iets of hebben jullie het zelf ook wel is gehad?

Daihyo

Re: Keelontsteking en pfeiffer?:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:29

Ik heb het ook wel eens gehad.
Bleek ook pfeiffer te zijn.
Ik at 's ochtends vla of yoghurt en 's middags en 's avonds soep Haha!
Na 3 dagen kon ik alweer beter slikken en was de pijn een stuk over.
Zoveel mogelijk water drinken helpt wel en het verzacht.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:53

mn broer heeft t net gehad.. ontstoken amandelen, kon echt níet slikken, en pfeiffer.. Hij was alleen maar paracetamol aant slikken Vork
Sterkte dr mee!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:29

Keelpijn is ook 1 van de symptonen van Pfeiffer he?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:23

Ja meestal begint pfeiffer met keelpijn, ik lig de hele middag al op de bank beetje weg te zakken enzo, het enige wat ik eet is van dat donoontje enzo weetje wel. Van dat soort kwark en alles. Maarja t doet echt super pijn. Maar bedankt allemaal.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:29

heey!
pfeiffer is echt vervelend.
Ik het het ook gehad!
Me dokter zei duurt ongeveer 3 maanden.
Ik heb het 1 half jaar gehad..
zei die dat ik een uitzondering was..
Nou ik ken wel meer mensen die het een half jaar hebben gehad.
En ik ben nu nog steeds vaak moe:(
ik heb gehoord dat t nooit helemaal weg gaat:S

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:35

en ik had eerst ook keelontsteking!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:45

Mijn broer had het ook. Hij was niet echt moe maar kon gewoon bijna niet meer slikken, en op een dag kwam het zo ver dat hij bijna niet meer kon ademen erbij. Eten zat er dus al helemaal niet in. En pfeiffer blijf je altijd in je bloed dragen, dus als je met je vriendje kust, heb je veel kans dat hij het ook zal krijgen. Je bent en blijft drager van het virus. Het kan jaren in je bloed zitten.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 16:49

Ja dat zei mijn dokter idd ook! Dat als je het langer hebt dat het een uitzondering is ofzo, dat dat niet vaak voorkomt.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:58

Ik had een paar jaar geleden, dat ik heel erg keelpijn had, en ik had uitslag en was heel ziek. Wij naar de dokter, die zei het is keelontsteking en zonneallergie, maar mn moeder zei, nee het is pfeiffer.. Maar ik kreeg zonnefactor 60 en anti-biotica, maar als je pfeiffer hebt is het juist niet goed om anti-biotica te slikken. Dus ik werd alleen nog maar zieker, kon bijna niks binnen krijgen omdat ik zo'n keelpijn had, en alles wat ik binnen kreeg kotste ik er weer uit door de anti-biotica.. Toen weer terug naar doktor, bloed laten prikken, had ik toch pfeiffer. Maar keelpijn is een van de symptomen van pfeiffer, samen met heel moe zijn, uitslag hebben en nog een paar dingen. Alleen niet iedereen krijgt allemaal. De een is bijvoorbeeld alleen heel moe, terwijl er ook een heleboel mensen zijn die pfeiffer hebben gehad (wat later blijkt uit bloedtest) maar dat helemaal nooit gemerkt hebben, en niet eens wisten dat ze het hadden, dus dat verschild per persoon...

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:02

ik heb ook pfeiffer gehad maar heb geen dikke keel enzo gehad maar wel heel moe en duizelig enzo en dat is bij mij nu al ruim een half jaar aan de gang..ma sterkte

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:32

keelontsteking is naar.. en bij elke 'normale' pijnstiller die je gebruikt voel je het nog of snel weer.. Ff doorbijten.. ijsjes eten.. en gewoon proberen te slapen..

Neem ook echt rust als je niet meer kan. Zeker als je pfeiffer blijkt te hebben. Gewoon stoppen als je moe bent, vooral niet doorgaan dan heb je er alleen maar langer last van.

edit; Pfeiffer blijft idd in je bloed, maar niet actief, na een bepaald aantal maanden (dacht 6 maar pin me er niet op vast) is het virus ook niet meer overdraagbaar. Daarbij heeft het grootste gedeelte het al voor de puberteit gehad zonder dat ze het door hebben gehad.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 01:33

Tammii schreef:
heey!
pfeiffer is echt vervelend.
Ik het het ook gehad!
Me dokter zei duurt ongeveer 3 maanden.
Ik heb het 1 half jaar gehad..
zei die dat ik een uitzondering was..
Nou ik ken wel meer mensen die het een half jaar hebben gehad.
En ik ben nu nog steeds vaak moe:(
ik heb gehoord dat t nooit helemaal weg gaat:S

Eigenlijk heeft elk mens pfeiffer in z'n lichaam dus weg gaan kan het ook
niet.
het kan wél dat je er niks meer van merkt en dat je er geen last meer van hebt Knipoog .

Ik heb het zelf ook gehad ,ik had een forse keelonsteking.
maar hadden jullie ook als jullie de volgende ochtend wakker werden dat je van die
hele viese bobbeltjes op je gehemelten had ? .
Ik ging het er dus korend en wel met een lepeltje eruit poeren Vingers aflikken .

En ja keelonsteking is een van de vormen van Pfeiffer .

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:46

Ja ik zei geloof ik dat ik antibiotica kreeg maar ik keek net ff op dat doosje gekeken en het was geen antibiotica maar ..........(weet niet meer:P) maar het is wel een kuur die ik af moet maken. Ik merk nu van de laatste 2 dagen dat ik erg moe ben. Gister hele dag op de bank gelegen. En s avonds gaf me zus een feest voor der examen en alvast voor der verjaardag. Dus er waren een paar mensen (tante,oom, nichtjes enz.) die gingen ff op me pony rijden, dus ik beetje meelopen enzo, zelf 1 rondje gedraaft. Ik was kapot daarna. Dus toen ben ik ff half uurtje naar bed gegaan toen ging het wel. Vandaag ook lig ik de hele dag al op de bank gewoon beetje tv kijken, half slapen. En toch blijf ik moe. Nouja ik ga maandag gewoon weer naar school ik kijk wel hoe t gaat.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:59

Dit heb ik ook gehad, ik heb nu ook Pfeiffer.

De keelontsteking is het begin daarvan. Een goede pijnstiller is Voltaren, die heb ik ook geslikt.

Een goede tip, vooral niet veel doen, heel goed uitrusten. Dus niet naar school gaan maandag, veel slapen, ook niet paardrijden of iets anders doen, helemaal niets. Je lichaam heeft de rust nodig, als je niet genoeg rust neemt kun je problemen krijgen met bepaalde organen in je lichaam en dat is nog veel pijnlijker!