verkeerd geprikt door een mug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

verkeerd geprikt door een mug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:16

vanacht was er een heel vervelend bzzz dingetje om me hoofd aan t zoemen, ik deed dus mn lamp aan en die stomme mug zit naast me op de muur, ik heb hem dus gelijk helemaal plat geslagen Whoosh! nu had ik vanochtend dus een beetje jeuk op me zij, ik krabte maar t deed pijn, ik ben dus volgens mij wel geprikt maar wel heel erg fout, ik heb nu een hele dikke rode/geelachtige plek op me zij zitten, ben ik misschien door een vieze mug geprikt?

__sanne

Re: verkeerd geprikt door een mug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:04

Had ik ook, gisternacht. Niet in me zij, maar zo net in mijn elleboog, in die hoek, in zo'n bloedvat. Eerst gewoon een klein bultje, s'middags steeds wat groter en uiteindelijk was heel mijn bloedvat in m'n arm dik. Gelukkig is het nu weer weggetrokken. Ik zou denk ik eventjes afwachten, en als het in een dag niet weggetrokken is zou ik even langs de dokter gaan. Die kan het waarschijnlijk toch het beste zeggen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 14:28

t ziet er niet uit als een bult zal zo ff foto plaatsen, vriendin zei dat t leek of ik 30 keer op 1 plek geprikt was *LOL*

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:50

Komen die krengen ook weer tevoorschijn? Nors opkijken

Ben je niet allergisch voor muggen ofzo? Dat ben ik wel, ik krijg áltijd héle grote bulten van die dingen. En dan lijkt het inderdaad ook niet meer op een bult, maar jeuken dat het doet. Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:05

ff fototje:
Afbeelding
T voelt heel raar, me zusje zij t ook, t voelt "gevuld" en gezwollen. hmm raar ik word altijd geprikt maar dit heb ik nog nooit gehad

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:12

als het te lang blijft ff langs de dockter misschien?
ben vandaag ook weer geweest en wat blijkt ik ben al een jaar allergisch voor muggen :S ik weet niet hoe dik het bij jou is maar bij mij werd het echt onwijs dik

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:53

Het lijkt wel op een allergische reactie..
Zou er toch even mee heen gaan,dan ben je zelf ook rustig als je zeker weet wat het is..

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:56

Dit heb ik ook weleens Ja . Ook weleens van andere beesten of bepaalde soorten planten!

Het jeukt inderdaad niet maar voelt geïrriteerd! Voelt inderdaad heel vreemd. Ik smeerde er altijd prikweg op en dan was het na een paar dagen al een stuk minder en kort daarna verdwenen. Ben er nooit mee naar de HA geweest.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:58

Ik heb dat eens erger gehad, ben dan ook allergisch voor muggebeter. Maar toen heb ik zalf gekregen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:41

Dat heb ik ook! ben begin deze week gestoken door een mig denk ik toch wel..
Maar ik heb nu ook zo'n bult/plek.. bij mij boelt het ook helemaal gevuld en een beetje hard aan :S
In het begin was het dezelfde kleur als bij jou maar nu word het paars Sigaar

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 04:15

Ik heb ook een keer een MEGA bult gehad van iets..geen idee wat. Onder mijn onderarm zeg maar, was gewoon een grote bult, lekk net of mijn arm gezwollen was, ter grote van een ei ongeveer. Tong uitsteken Hij jeukte niet echt maar was wel heeeeeeeeel raar..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 06:02

Dit soort muggen bulten maar dan nog een groter formaat zijn bij mij normaal. Mijn vriend vind als je dan de zijne ziet, (meer puistjes die jeuken) er niks bij. Het enige wat je er tegen kan doen is als je er last van hebt ijs er tegen aan doen. (Uiteraard in een handdoek)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 06:34

Nee hor, je kan ook naar de huisarts gaan die je dan medicijnen voorschrijft. Ik reageer zelf ook heel erg op muggenbeten, ik krijg dan een harde zwelling op de plek van de beet die echt verschrikkelijk jeukt en mijn bulten blijven echt abnormaal lang zitten. Ik heb nu een medicijn gekregen wat helpt om de zwelling en de jeuk tegen te gaan. Ik heb dit jaar nog geen zwellingen gehad, maar wel erg veel jeuk, dus het helpt niet meer zo goed als eerst.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 06:38

AndreaB schreef:
Nee hor, je kan ook naar de huisarts gaan die je dan medicijnen voorschrijft. Ik reageer zelf ook heel erg op muggenbeten, ik krijg dan een harde zwelling op de plek van de beet die echt verschrikkelijk jeukt en mijn bulten blijven echt abnormaal lang zitten. Ik heb nu een medicijn gekregen wat helpt om de zwelling en de jeuk tegen te gaan. Ik heb dit jaar nog geen zwellingen gehad, maar wel erg veel jeuk, dus het helpt niet meer zo goed als eerst.

Dat is dus ook mijn probleem het helpt niet meer ik ben al heel mn leven allergisch voor muggen beten, dazen beten, noem maar op beten, en dan helpt het niet meer. Ik doe om de pijn te verzachten er daarom altijd ijs op. en dat helpt wel.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:36

hmmmm als ik die foto zo bekijk, dan is het geen muggenbult....
lijkt eerder op gordel of netelroos. dus ff naar de huisarts een zalfje halen.
nb. gordelroos is pijnlijk, netelroos jeukt.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:52

Ik krijg ook vaak (meestal) dat soort bulten wanneer ik door een mug geprikt ben. Misschien heb je in je slaap gekrapt of heeft het een beetje geschuurd tegen je beddengoed. Daar groeien ze bij mij direct enorm van.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:50

Ik ben ook heel gemeen geprikt door zo'n poedersuiker!
Het is met een straal van 5 cm heel erg rood, en waar geprikt is, is het ook hard.
En jeuken dat het doet.. Hamer

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 21:40

@woofie mn mams heeft gordelroos (gehad) is het besmettelijk? t rooie is weg, maar t is wel nog zo gezwollen (eruitgedrukt) en heeft rare bultjes.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:57

ja, gordelroos is besmettelijk! het gaat hier om hetzelfde virus als waterpokken. toch maar even naar de dokter!