Hoe honger stillen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Hoe honger stillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 19:14

Ik weet niet wat ik de laatste tijd heb maar ik ga naar bed met honger en sta ermee op. Zo had ik vanmiddag bijvoorbeeld 4 sneden brood op en 2 koppen thee gedronken. Daarna had ik nog steeds honger. Hoe zou je dit kunnen verminderen? Want ik blijf maar dooreten Boos! Dat gevoel is gewoon zo vervelend!

Germatje

Re: Hoe honger stillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:15

Mm goede vraag ja, ik heb het ook, blijf maar eten, maar op het laatst het je gewoon geen zin om te eten! Of ik loop maar snoep te snaaien, word er zelf gek van.
Ik drink tegenwoordig wel super veel water, dat helpt ook al wat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:16

veel drinken en veel dingen eten waar veel vezels in zitten, van vezels krijg je een vol gevoel

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:16

Drinken van wateren helpt erg goed, bezig zijn (sport oid.) maar verder zou ik het ook zo niet weten. Probleem is trouwens erg bekend Nagelbijten / Gniffelen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:18

Hier ook!

Meestal hou ik mezelf bezig, dan zorg ik dat ik gewoon geen tijd heb om dingen te kopen, of uit de kast te halen. Helpt ook! Knipoog

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:20

Haha hoe doe je dat? jezelf bezig houden?
als ik nu zo aan het typen ben voor school, dan loop ik echt wel 3 x in het uur naar de kast Verward Ook al weet ik dat er niks te vinden is haha, dan maar een glas water...

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:22

Rustig eten, het duurt even voordat je maag een signaal af geeft naar je hersenen dat zegt "ik zit vol".

Kleine hapjes nemen en geen andere dingen doen tijdens het eten dus.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:25

Meestal sta ik bv al te laat op, en kleed ik me eerst om zodat ik weinig tijd heb om te eten, ik eet s'ochtend dan wel goed maar heb geen tijd om een uitgebreid lunchpakket te maken zeg maar. Tong uitsteken
Dan naar school, zorg ik ook áltijd dat ik geen contant geld heb. En zeg m'n vriendinnen uiteraard om me geen geld te lenen. Tong uitsteken En als ik toch wat wil kopen ga ik naar m'n kluis, of op het bord kijken, of naar buiten, even roken etc.
Thuis ga ik altijd achter de comp, krijg ik dan trek loop ik even met de hond, ga ik hardlopen of naar vrienden/paard toe.
S'avonds is echt héel moeilijk maar ik eet gewoon goed zodat ik weinig trek heb en ga gewoon tv kijken of weer met de hond enzo. Knipoog
Ik ga dus gewoon altijd naar plekken waar geen eten is haha. Tong uitsteken

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:31

Hoi, ik heb nu een voedings programma gekregen wat eigenlijk wel ideaal is. Regelmatig eten is eigenlijk wat het inhoud en dit werkt gewoon echt... Ik heb zelf ook snel honger...

*Smorgen moet ik twee (bruine) boterhammen (opelkaar) met beleg en een volkoren cracker met beleg (ik doe er komkommer op).

*Tussen het ontbijt en de lunch (ik ga uit van een uur of 10/half11) een tussendoortje een appel bijv.

*Tijdens de lunch 4 boterhammen (per twee op elkaar dus) met beleg, daarnaast moet ik rauwkost eten (tomaatjes, komkommer), dan heb je toch lekker gegeten. Daarnaast moet ik ook zuivel nemen. Ik zou vooral aanraden water erbij drinken omdat dat nog meer vult.

*Tussen de lunch en het avond eten nog een tussendoortje, bijv. een liga of nog een stuk fruit.

*Bij het avond eten een flinke porsie groenten, 4 aardappels, en weer rauwkost (tomaatjes,komkommer).

*En tenslotte tussen het avondeten en het slapen gaan rond half 9, moet ik nog yoghurt met fruit erdoorheen.

Als je zorgt dat je regelmatig eet en rond de zelfde tijd, dan gaat het echt goed! Als je de ene keer om 6 uur avond eet en de andere keer om 8 uur, (wat vaak voor komt bij de meeste mensen) dan is het logisch dat je honger krijgt en van alles gaat eten! Ik heb er echt succes mee!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:31

Als ik honger heb drink ik meestal water of ik ga kauwgom kauwen, dat werkt ook goed want dan heb je toch wat om mee bezig te zijn, en is je mond net lekker fris en heb je minder neiging om wat te gaan eten. Ook kan je je tanden gaan poetsen, want eten wanneer je net hebt tandengepoetst is ook niet zo lekker Lachen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 19:53

Michelle19 schreef:
Hoi, ik heb nu een voedings programma gekregen wat eigenlijk wel ideaal is. Regelmatig eten is eigenlijk wat het inhoud en dit werkt gewoon echt... Ik heb zelf ook snel honger...

*Smorgen moet ik twee (bruine) boterhammen (opelkaar) met beleg en een volkoren cracker met beleg (ik doe er komkommer op).

*Tussen het ontbijt en de lunch (ik ga uit van een uur of 10/half11) een tussendoortje een appel bijv.

*Tijdens de lunch 4 boterhammen (per twee op elkaar dus) met beleg, daarnaast moet ik rauwkost eten (tomaatjes, komkommer), dan heb je toch lekker gegeten. Daarnaast moet ik ook zuivel nemen. Ik zou vooral aanraden water erbij drinken omdat dat nog meer vult.

*Tussen de lunch en het avond eten nog een tussendoortje, bijv. een liga of nog een stuk fruit.

*Bij het avond eten een flinke porsie groenten, 4 aardappels, en weer rauwkost (tomaatjes,komkommer).

*En tenslotte tussen het avondeten en het slapen gaan rond half 9, moet ik nog yoghurt met fruit erdoorheen.

Als je zorgt dat je regelmatig eet en rond de zelfde tijd, dan gaat het echt goed! Als je de ene keer om 6 uur avond eet en de andere keer om 8 uur, (wat vaak voor komt bij de meeste mensen) dan is het logisch dat je honger krijgt en van alles gaat eten! Ik heb er echt succes mee!

Dank je wel voor je reactie.. wat veel zeg wat je allemaal moet eten! En dan heb ik het niet zozeer over de tussendoortjes maar de lunch en het avondeten! Ben je soms 2 meter ofzo dat het er allemaal in past? Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:56

- Zodra je ergens mee bezig bent, vergeet je al snel dat je trek hebt...
- Door meer te drinken neemt je trekheid ook af...
& ik douw meestal ook wel eens een stukkie kouwgom in m'n snuffet zodat ik toch wat te kauwen heb! =)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:57

Ghehe, dat probleem ken ik. Als ik thuis kom vreet ik eerst wat koeken of snoepjes. Dan avondeten en dan om 9 uur ongeveer ga ik weer aan de evergreens. Dan neem ik ook niet één pakje maar 2. En dan vaak ook nog een paar droge crackers erbij. Clown En daarna nog een hand drop. Gewoon omdat ik honger heb.

Ik kauw enorm veel kauwgom. Want als ik dat in m'n mond heb denk ik even niet meer aan eten.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:04

gucci_girl schreef:
Dank je wel voor je reactie.. wat veel zeg wat je allemaal moet eten! En dan heb ik het niet zozeer over de tussendoortjes maar de lunch en het avondeten! Ben je soms 2 meter ofzo dat het er allemaal in past? Lachen

STERKER NOG ik ben aan het afvallen, ik ben 1.73 lang en ik ben een stevige meid.
Het is regelmatig eten, maar wel gezond en je behoud de hele dag je energie. Ik ben al 22 cm kwijt!!
Ze hebben me verteld dat je moet letten op de producten die je koopt. Er mogen wel koolhydraten inzitten, omdat vrouwen dat meer nodig hebben dan mannen en er moeten zo weinig mogelijk eiwitten inzitten en zo min mogelijk vet.
Ik mag op brood dus vruchtenhagel omdat het vruchtensuikers zijn, en verder neem ik milner kaas enzo. Gaat allemaal prima, ik heb nu minder neiging om lekkere dingen te pakken, omdat je maag toch nog gevuld blijft. Geen strenge dieten of wat dan ook, ik mag soms wat lekkers. Gewoon een goed regelmatig en gevarieerd eetprogramma...
Het lijkt wel veel, maar eigenlijk is dit voor iedereen een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid...
3x hoofdmaaltijd, 3 x fruit, 3 x zuivel, 3 x rauwkost....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:52

Ik heb hier ook erg veel last van gehad, de hele dag rommelde mijn maag en deed het gewoon pijn, zoveel ''honger'' had ik.
Nu eet ik tegenwoordig 's ochtends brinta(of brintashake, drinken dus) en na 5 happen zit ik meestal al vol door alle vezels, ik dwing mezelf dan om de kom leeg te eten en dat werkt tot nu toe erg goed, iig tot 's middags geen honger gevoel meer. 's avonds een uur voordat ik slapen ga eet ik meestal een banaantje of een bakje salade/rauwkost, vooral een banaan helpt goed, ik word iig snachts niet meer wakker van de honger

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:00

ik heb er nu ook last van. waarschijnlijk stress icm medicatie. vreetbuien de hele dag door. mss ga ik me ook maar eens aan het `dieet` van michelle19 houden. wie weet...

ik ben nu op gezond gewicht, maar ben in 3 weken 7 kilo aangekomen. meer hoeft er echt niet bij...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:36

ik las laatst dat ongezoete/zoute popcorn een goede maagvuller was. Dus dat stilt ook de trek.
Maar als je tussendoor erge trek heb ( en dat werkt bij mij) een bruine boterham met soepgroente erop, lekker fris toch wat pittig. Soms ook nog een plakje kaas erbij heerlijk hoor en nog gezond ook