Maag/darmklachten na intensief paardrijden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Maag/darmklachten na intensief paardrijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:48

Vraag me af of er nog meer mensen zijn die af en toe maag/darmklachten hebben na een intensieve paardrijles?!

Gisteravond een fijne maar zware springles gehad. Mijn paard is zo enthousiast dat het me verschrikkelijk veel moeite kost om hem rustig voor de sprong te krijgen. Ik ben dus heel veel met mijn zit en buikspieren bezig tijdens het rijden.

Na mijn les kreeg ik heel hevige maagkrampen en nog geen 20 minuten later werd ik helemaal flauw en was het onvermijdelijke daar......... overgeven. Niet normaal maar zwart wat ik overgaf.

Uiteindelijk door 2 stalgenootjes naar huis gebracht en door naar het ziekenhuis met mijn vriend.

In het ziekenhuis constateerde de arts dat ik een bloed-maag had gehad?! Door het intensief rijden en het gebruik van je spieren is de doorbloeding van mijn huid en spieren meer geworden maar werd de doorbloeding in mijn maag minder. Het gevolg: kleine bloedinkjes in mijn maag en vervolgens het maagsap wat overdadig werd aangemaakt en dus de wondjes ging irriteren. Kortom, héél heftige maagpijn Boos!

Was om 1 uur s'nachts weer thuis met een stoot maagsapremmers en allerlei andere medicijnen.....

Zijn er misschien meer mensen die hier weleens last van hebben?! En zoja, wat doen jullie er verder aan?!

MvdB_

Re: Maag/darmklachten na intensief paardrijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:12

Hey Tess,

Ach gut
Gaat het nu wel weer? Dat klinkt wel heel heftig!! Leuk dat springen.......Ik heb nog een tijd staan kijken, het zag er toch best rustig uit. Eng idee, moet je dat niet nog eens goed laten nakijken dan?

Groetjes! Doei!

napoleon

Re: Maag/darmklachten na intensief paardrijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:56

*mandy schreef:
Hey Tess,

Ach gut
Gaat het nu wel weer? Dat klinkt wel heel heftig!! Leuk dat springen.......Ik heb nog een tijd staan kijken, het zag er toch best rustig uit. Eng idee, moet je dat niet nog eens goed laten nakijken dan?

Groetjes! Doei!

Mja zag er rustig uit maar ondertussen heb ik niet 1 maar 10 kanonnen onder me Haha! Hehe en dat heb ik dus allemaal met mijn buikspieren opgevangen Clown Tja het is en blijft een knollie die helemaal weg van springen is Haha!

Je schijnt je eetgewoonte erop te kunnen aanpassen en verder zijn er een aantal dieet tips die ik moet gaan volgen om herhaling te voorkomen. Alhoewel het schijnt dat als je dit eenmaal hebt tijdens het sporten je niet echt je eigen grens kan stellen en dus echt op je lichaam moet letten Bloos

Verder heb ik er nu nog steeds last van, heel gevoelige maag, heb nog vrijwel niets gegeten vandaag, alleen maar die vieze maagsapjes ingenomen......