ontzettende rugpijn en bruine afscheiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

ontzettende rugpijn en bruine afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:42

Wie kan mij helpen?

Sinds een week heb ik last van (heel veel) bruine afscheiding. Dit is iets dat ik wel vaker heb, maar nooit zolang. ik maakte me er ook niet veel zorgen over totdat ik gisteren ontzettende pijn in mijn onderrug kreeg, t voelt een beetje alsof ik ongesteld moet worden, terwijl ik nog ruim een week de pil moet slikken voordat deze strip op is Ik ben gaan zoeken op het internet en lees van alles over zwangerschap.

Ik heb op 13 mei seks gehad, terwijl ik aan de pil was. Ik heb in die periode de pil doorgeslikt, maar toen de strip op was, ben ik wel ongesteld geworden. Nu weet ik alleen niet zeker of dit een echte ongesteldheid is geweest of gewoon een bloeding door het pilgebruik!

Zit dus echt te twijelen of ik een zwangerschaptstest moet halen, het is nu 4 weken geleden.

Wie kan mij vertellen wat ik kan hebben? wil liever niet naar de huisarts, omdat dit een man is en ik voel me nooit echt op mn gemak daar, en al helemaal niet met vrouwenproblemen als afscheiding!

Sandravm

Re: ontzettende rugpijn en bruine afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:51

Wat je kan hebben? Dat is moeilijk te beoordelen. Die bloeding dat je hebt gehad, was dit hetzelfde als je normaal hebt, of veel korter?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:52

Ik zou denk ik voor de zekerheid een zwangerschapstest halen Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:54

Kan zijn dat het door het doorgeslike pilgebruik komt, dat het wat langer duurt. Lachen
Maar better safe than sorry...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:54

ben ook van plan om morgen even een testje te halen, want zwanger zijn is niet de bedoeling.

naar mijn weten was de bloeding hetzelfde als anders. Maar ik weet niet of die ingebouwde menstruatieperiode door de pil betrouwbaar is. In de zin van heb je niet altijd een bloeding tussen de strips in, ook al ben je wel zwanger

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:55

Je moet nooit twijfelen of je een zwangerschapstest moet halen. Zekerheid voor alles en alles is mogelijk. Gewoon doen dan weet je het binnen een minuutje.

Als ik jou was zou ik vandaag nog zo'n test doen, scheelt weer een nacht slaap Knipoog

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:59

Kan ook zijn dat er een doorbraakbloeding zit aan te komen, maar dat kunnen we natuurlijk vanachter de computer erg moeilijk zien. Knipoog
Maar goed, met een testje heb je wel redelijke zekerheid. *LOL*

Als je de test hebt gedaan en de uitslag is negatief, zou ik toch maar even voor de zekerheid naar de huisarts gaan... Ach gut
Zeker omdat dit al langer duurt en je ook pijn in je rug hebt.
Je moet maar zo denken, die man ziet dit soort 'vrouwenprobleempjes' zo ontzettend vaak, die kijkt er echt niet raar van op hoor. Knipoog
Neem desnoods je moeder mee, deed ik ook de eerste keer met dit soort probleempjes. Ja
Je zult zien dat als je eenmaal geweest bent, je je afvraagt waar je je in hemelsnaam zo druk om hebt gemaakt! Haha!
OK dan!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:04

Remy schreef:
Je moet nooit twijfelen of je een zwangerschapstest moet halen. Zekerheid voor alles en alles is mogelijk. Gewoon doen dan weet je het binnen een minuutje.

Als ik jou was zou ik vandaag nog zo'n test doen, scheelt weer een nacht slaap Knipoog

iid heb ik hier echt niks op toe te voegen !!
test halen en wel nu ! Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:09

Roane schreef:
Kan zijn dat het door het doorgeslike pilgebruik komt, dat het wat langer duurt. Lachen
Maar better safe than sorry...

dit heb ik ook altijd als ik de pil een maand heb door geslikt. Ik krijg (ruim) een week van tevoren al soort van idd bruine afscheiding (oud bloed lijkt het op).

Maar goed, je kan natuurlijk gewoon test halen, niks om voor te schamen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:11

ben vandaag helaas niet meer in de gelegenheid om een testje te halen, dus dat moet echt tot morgen wachten. Idee is goed om mn moeder mee te nemen (alhoewel die waarschijnlijk wel zal zeggen dat ik toch oud genoeg ben om alleen te gaan) Maar ik vind dit toch anders, weet ok niet wat ervan kan verwachten als ik naar de dokter ga

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:18

Moet wel lachen omdat van je moeder, ik ben 20 en mijn moeder zou denk ik hetzelfde zeggen als jou moeder!; Oud en wijs genoeg!!

Ik zou even een testje halen, dingen zijn niet heel duur en het allemaal zo gepiept. Als je nog een week moet slikken betekend het dus min of meer dat je op de helft van je strip bent toch en je binnen twee weken ongesteld zou moeten zijn. Ik heb altijd in die week eisprong en dat merk ik. Doordat je waarschijnlijk door hebt geslikt zijn je hormonen wat in de war en heb je last overmatige (bruinachtige?) afscheiding.............denk dat er niets aan de hand is, behalve een eisprong met een beetje bloed(?) verlies!!

Sterkte

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:23

dank jullie wel allemaal, moet mezelf ook niet gek maken door wat ik op internet allemaal lees. Waarschijnlijk is het idd mijn eisprong die n beetje ontrgeld is. ga morgen even testje doen en dan houd ik jullie op de hoogte

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:25

ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Morgen weet je meer, dat is fijn!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:26

Als je uitlegd dat je liever wat vrouwelijke ondersteuning hebt bij dit soort delicate zaken, zal ze daar toch vast niet moeilijk over doen? Knipoog
Moeders zijn ook jong geweest, ze kan zich vast nog wel voorstellen dat je je hiermee een beetje onzeker voelt de eerste keer bij de huisarts... Ja Haha!
Mijn moeder bood gelijk aan om mee te gaan als ik dat fijner vond, ook al was ik de 20 al gepasseerd! *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:39

Lonnie: als je de pil slikt vindt er geen eisprong plaats. De oestrogenen in de pil voorkomen dat.
Maar je kan deze klachten wel hebben door het doorslikken zoals anderen hier ook zeggen.
Zwangerschapstest is bij twijfel nooit een verkeerd idee.
Als die rugpijn na je stopweek straks nou niet voorbij is, ga dan even naar je huisarts, het kan zijn dat je baarmoeder (door welke reden dan ook) naar achteren gekanteld is en dat kan hele vervelende lage rusklachten veroorzaken...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:10

Andere noemden het al, mij klinkt het in de oren als een doorbraak door de pil heen. Ik slik al jaren de pil door en heb ook wel eens doorbraken en dat ziet er niet uit als normale ongesteldheid zeg maar en daarbij heb je ook pijn klachten die je normaal bij ongesteld zijn ook hebt, maar dan wat lichter.

Maar je kunt nooit zeker genoeg zijn, voor de zekerheid gewoon ff zwangerschaps test. Ook voor je eigen gemoedsrust.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:52

kom ik als man aan, bruine uitscheiding kan duiden op oud bloed. Pijn in de onderrug kan duiden op de nieren ik zou toch voor de zekerheid naar de huisarts gaan en het vertellen het hoeft toch niet perse met pil of zwangerschap te maken hebben?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:40

Hoeft niet, kans is wel groot. Ongesteldheid is geen puur bloed heh, het heeft niet de kleur rood als bloed dat heeft. Soms, maar niet altijd en niet volledig, zeker niet bij een doorbraak 'bloeding'.