allergisch voor muggen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amondi

allergisch voor muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:44

ik ben eergister 3x op bijna dezelfde plek geprikt op mn enkel
in het begin ging het gewoon jeuken daarna ging mn hele onderbeen jeuken en nu is hij gewoon echt onwijs dik ik lijk wel een olifant met dat been en het jeukt er helemaal omheen, heb het ook wel eens eerder gehad en ben ook al eens naar de dokter geweest en die zij dat ik er niet aan mocht zitten en geoon koelen, maar ik wordt echt gesoord van de jeuk

wie kent dit en wie weet hier misschien iets tegen dat die jeuk iig weg gaat :S

Cyntje

Re: allergisch voor muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:46

Ja ik herken het! Ben ook allergisch Knipoog

Wat ook wil helpen is watjes deppen in azijn, op de plek leggen en dit omwikkelen met verband.

Verder kun je pilletjes krijgen bij de huisarts.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:47

Ikke!
Ik ben ook allergis voor muggen, koelen is het beste, en tegen de jeuk helpt Menthol poeder wel goed, Ik heb ook brandnetelroos, Dan krijg ik hele grote (met grote bedoel ik diameter van 20 cm op me been of arm) rood,blauw,paarse jeukende plekken op me lichaam, Dat brand en jeukt inmens, En k ben dus heel erg gehecht aan Menthol poeder, t prik wel een beetje, maar het stopt wel de jeuk.... voor een uurtje:P dus steeds als je jeuk heb HUP menthol poeder erop, en niet aanzitten, en bij een muggesteek kan azijn ook nog wel eens helpen. Of prikweg

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:49

Dat heb ik ook eens gehad. Beide armen rood en opgezwollen en ik had er ook koorts bij. Inpakken in natte doeken met azijn hielp niet heel veel. Volgens de HA was het een allergische reactie met een ontsteking tot gevolg. Heb antihistaminetabletten voorgeschreven gekregen en toen trok het snel weg. Advies was om die tabletten direct in te nemen als een steek dreigde uit de hand te lopen. Inmiddels (tien jaar later) lijkt de allergie verminderd, maar ik kan nog steeds ongewoon heftige bulten krijgen van een simpele muggensteek.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:50

Ik heb dus hetzelfde probleem, gelukkig heb ik nooit zo'n last van de jeuk, maar de bulten kunnen aardig groot worden.

Wel heb je hiervoor medicijnen. Deze zorgen ervoor dat als je gestoken wordt de bulten niet zo groot worden. Deze kun je gewoon bij de dokter krijgen.
Je moet ze wel voordat het seizoen begint al nemen zo wordt je bloed minder lekker voor de muggen.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:52

azijn heb ik al gedaan aleen was van korte duur
en koelen ja mn voet bevroor bijna XD maar zal poeder en azijnverbandje eens proberen

en ja mijn huisarts geeft niet zo snel pilletjes volgens mij want elke keer zecht hij weer ja denk dat het een allergische reactie is niet aankomen en koelen wordt vanzelf minder :S nou daar zit je dan

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:53

Dit klinkt inderdaad als een allergische reactie. Daar heb ik ook erg veel last van gehad (gelukkig sinds een paar jaar niet meer).
Het is niet gevaarlijk maar wel erg vervelend.

Ik heb er medicijnen voor gekregen (weet de naam niet), als kind kleine oranje pilletjes (waren erg lekker Haha! ), later gewone witte pillen. De allergische reactie verdwijnt er niet van maar je hebt dan in elk geval minder last van (pijnlijke) jeuk.

Verder kan je inderdaad proberen om met azijn te deppen, dat helpt soms ook (voor even dan). Anti-bijt middelen van de drogist werkten bij mij over het algemeen niet echt Boos! (nu ik geen allergische reacties meer heb overigens wel).
Laatst bijgewerkt door hop op 14-06-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:54

Gewoon doordrammen bij die huisarts! Zo één heb ik ook ! Rolleyes

Voet bevroren? Wel een theedoekie of iets eromheen draaien he? Sigaar

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:54

Raar van je HA dan, die van mij is gelukkig niet zo moeilijk.
Laatste keer had ik ook een heel dik oog gekregen en kon ik een aantal dagen maar met 1 oog kijken.
Dus toen kreeg ik ook die medicijnen.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:55

haha ja was gewoon helemaal kwaad van de jeuk enzo dus dacht nou zo heb ik alleen maar last van de kou :S tot het me een beetje te koud werd, ff afgehaal en jah daar was de jeuk weer :S

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:56

hop schreef:
Verder kan je inderdaad proberen om met azijn te deppen, dat helpt soms ook (voor even dan). Anti-bijt middelen van de drogist werkten bij mij over het algemeen niet echt Boos! (nu ik geen allergische reacties meer heb overigens wel).

anti bijt middelen helpen iid niet heel veel en al helemaal niet lang

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:56

Mijn huisgenootjes hebben mijn armen destijds ingepakt in ijskoude natte doeken (gedrenkt in water met azijn) met daartussen ijsklontjes. Hielp maar iets. Ik kon in ieder geval slapen en ben de volgende dag naar de HA geweest. Ik herinner me nog dat mijn armen op weg naar de praktijk zo'n pijn deden dat ik door de grond ging als ik een stoepje af fietste. Scheve mond

Ik snap wel dat een pilletje niet dé oplossing voor alles is, maar jeetje... Blijven doorlopen met zo'n pijnlijke zwelling is toch ook niets?

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:59

nee nou dat vind ik ook
ik doe de kappersopleiding dus moet ook de hele dag staan en dat is met een dikke pijnlijke en jeukende enkel of been totaal geen pretje

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:04

nou ben vandaag maar weer naar de dokter gegaan :S had er echt totaal geen zin in maarja wat moet dat moet en gelukkig was er een invaller en weet je wat die zij "ja dat is duidelijk een erge alergische reachtie" deze heeft me midicijnen gegeven en zij dat ik als ik op mn hals/keel zou worden geprikt ik direct een prik moest halen met tegengif anders zou het misschien wel eens mis kunnen gaan...
nou lekker dan he dat ik een jaar eerder al hetzelfde probleem had maar toen afgewimpeld werd met ah even koelen en niet aankomen :/ daar kan ik dus mest boos om worden.
sorry moest even mijn frustratie kwijt