Rugpijn door paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Rugpijn door paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:57

Hey dames en heren.
2 weken geleden schoot het mij tijdens het rijden in mijn rug.. 2 dagen later was het wer weg.
4 dagen daarna schoot het weer in mijn rug achter de kassa.. deed z'n pijn, ik kon amper ademhalen!
Na ongeveer 3 dagen was het ergste weg, heb nog wel een beetje spierpijn gehad.
Nu ongeveer anderhalve week verder schoot het weer in mijn rug tijdens het rijden.
Ik draaf aan, mijn paard komt iets tegen de hand en het schiet erin.

Maar ditmaal deed het weer zoveel pijn, ik kan nu nog steeds niet acterom kijken enz..
Alles wat ik met mijn handen naar voren of omhoog doe doet zeer.
Ik kan rustig iets zwaars optillen van de gron.. alleen als het op borst hoogte komt doet het heel erg pijn.
Ik heb het ook boven in mijn rug tussen mijn schouderbladen.
Ik kom amper uit de stoel en rijden zit er helemaal niet in..

ik heb zondag wedstrijd en daar wil ik wel heel graag heen.
Zijn er nog goede middeltjes tegen rugpijn?
Bad ga ik niet in want daar kom ik van mijn leven niet meer uit!

unexpected_

Re: Rugpijn door paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:17

Ik denk dat het enigste beste wat je kan doen is naar de fysio. Dit is echt geen grap ik heb het zelf ervaren... Ik ben er veel te lang mee doorgelopen.
Als het in je onderrug is, is het misschien spit, bij spit schiet het meestal vanuit het niets ineens in je rug, echt een ramp!!! Volgens mij is er tegen spit niets te doen, behalve rust nemen...
Als het elders in je rug is, kan het door komen door verkeerde houding, overbelasting van je spieren, het kan liggen aan je matras of kussen, het kan zijn dat er spieren bekneld zitten, of misschien zijn het je wervels. Ik ken alle klachten HELAAS!!!
Meestal komt het door een verkeerde houding, en matras en kussen zijn ook erg belangrijk.
Ik moet tijden mijn werk vooral op mijn houding letten, omdat ik aan de stoel patienten behandel en je geneigd bent om dan voorover te bukken en dus een kromme rug hebt de hele dag. Misschien komt het je bekend voor?
Zo en zo een paar goede massages van de fysio kan al wonderen doen!!! In het begin doet het pijn, maar later wordt je steeds soepeler en dan voel je je echt veel beter!