voetendokter in de zaal? Of iemand die hetzelfde heeft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

visje

voetendokter in de zaal? Of iemand die hetzelfde heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:25

Hallo iedereen,

Ik heb in mijn jongere jeugdjaren steeds steunzolen moeten dragen omdat ik anders met platvoeten rondliep. Nu heb ik al verscheidene jaren geen steunzolen meer omdat ik het grondig beu was. Alleen in mijn bergschoenen zitten nog steunzolen (sportmodel) van vroeger.

Nu heb ik het probleem dat als ik op schoenen met een hele dunne zool loop (bvb laarzen, of zo van die rubberen tuinschoenen Haha! ) dat ik dan na korte tijd een heel pijnlijke spier krijg in het midden van mijn voetzool (horizontaal in de lengte van mijn voet). Bij elke stap trekt die dan heel hard. Ik heb het vooral in mijn linker voet, maar na een tijd heb ik het ook rechts.

Als ik op blote voeten rondloop heb ik er totaal geen last van. Maar dus wel als ik op schoenen loop met hele soepele zolen (snap dus niet waarom het daar wel is). En ook als ik 3 dagen op mijn bergschoenen (met steunzolen) rondloop.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben? En wat hebben jullie hier al aan gedaan? Is het beter om schoenen te kopen met een harde zool? Of wat kan ik doen om mijn voet te versterken?

Kiara

Re: voetendokter in de zaal? Of iemand die hetzelfde heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:28

Klinkt als iets heel vervelends!
Het advies om er mee langs de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen heb je uieraard zelf al overwogen.
Ik denk dat kleine speciaal aangemeten zooltjes in je schoenen de juiste oplossing is.
Die zijn vaak niet eens zo groot, en kun je in vrijwel elk schoeisel dragen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:34

Mja... inderdaad. Ik vrees ook dat het terug zolen dragen wordt. Het grootste ongemak van die zolen is dat een hele hoop (mooie) schoenen niet in aanmerking komen om zolen in te dragen. Dus je moet altijd in van die lompe, brede, gesloten schoenen rondlopen...

Misschien is de schoenen-wetenschap er ondertussen al wat op vooruit gegaan... Toen ik pas steunzolen droeg, waren die nog in hard rozig plastiek.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:37

Tegenwoordig zijn ze veel kleiner, soepeler en handiger!
Ze hoeven lang niet je hele voet te bereiken.
Een klein zooltje alleen onder de bal van je voet kán al een uitkomst bieden.
Wél aangemeten door een prof natuurlijk Knipoog

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:27

oooh dat herken ik! Dat spiertje in het midden zeg maar in die kuil van je voet?!!! Ik heb het ook af en toe, niet zo vaak hoor!! Maar het doet echt zeer!!! Ik zou echt niet weten hoe je ervanaf komt!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:40

Oh een soulmate! Haha!

Ja, als ik al zou weten hoe ik er op het moment zelf wat aan kan doen... ik doe meestal mijn schoen uit en sta een tijdje op mijn blote voet. Maar ik weet niet eens welke bewegingen de spier zouden moeten ontspannen of toch terug tevreden stellen. Knipoog

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:10

weet je wat daar heel goed bij helpt Knipoog Met je blote voeten stevig een tennisbal heen en weer bewegen over de grond.
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen heel veel last hier van gehad en dit raadde de Vk mij aan. En het werkte bij mij dus echt. In het begin is het wat pijnlijk maar op een gegeven moment voel je die spier helemaal ontspannen. Die tennisbal werkt als een soort massage.

Meestal als ik 's-avonds achter de pc zit, zit ik met die tennisbal te emmeren, ben er gewoonweg verslaafd aan geworden Haha! maar heb zelden nog echt last van die spier Knipoog

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:13

Oh dat ga ik zeker proberen! Als ik het zo hoor heeft het ook gunstige effecten op lange termijn.

Heel erg bedankt voor de tip. Ik ben benieuwd of het bij mij ook helpt.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:39

Wat simpele oefeningetjes wel niet kunnen doen....

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 19:57

Michelle19 schreef:
Wat simpele oefeningetjes wel niet kunnen doen....

Inderdaad ja! Maar je moet wel weten war je precies moet doen. Want ik had zelf al allerlei oefeningetjes bedacht die niets uithaalden... Haha!